Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Stihl HLA 66 gekocht. Enkel de body nodig want zit al met het AP systeem voor de grasmaaier. Die grasmaaier gebruik ik amper nog sinds we een Navimow hebben gezet, dus een AP300 en AP300S batterij die daar zaten te verkommeren.. heb ook nog wel de kettingzaag op AP systeem maar die gebruik ik niet vaak.

Men Stihl benzineheggenschaar heeft me 10 jaar goed gediend, maar ik ben het lawaai en gewicht beu. Nu in onze nieuwe woning een veel grotere tuin met meer volwassen hagen en struiken dus hopelijk gaat die HLA66 wat meer ergonomisch werken. We zullen zien.

Ik ga men tuinhuis beter moeten beginnen afsluiten want de halve Stihlcatalogus ligt er seffens in :unsure:

Stihl HLA 66 gekocht. Enkel de body nodig want zit al met het AP systeem voor de grasmaaier. Die grasmaaier gebruik ik amper nog sinds we een Navimow hebben gezet, dus een AP300 en AP300S batterij die daar zaten te verkommeren.. heb ook nog wel de kettingzaag op AP systeem maar die gebruik ik niet vaak.

Men Stihl benzineheggenschaar heeft me 10 jaar goed gediend, maar ik ben het lawaai en gewicht beu. Nu in onze nieuwe woning een veel grotere tuin met meer volwassen hagen en struiken dus hopelijk gaat die HLA66 wat meer ergonomisch werken. We zullen zien.

Ik ga men tuinhuis beter moeten beginnen afsluiten want de halve Stihlcatalogus ligt er seffens in :unsure:
Waar woon je precies? :unsure:

Is door die hoge stikstof waarde (N) dat dat zo groen ziet. Perfect voor het voorjaar, maar inderdaad als je iets over slaat zie je dat wel vrij goed.

Maar ik zou er niet proberen lokaal aan prutsen :p dan gaat uw strookje 9/10 opeens nóg groener zijn. Gewoon zo laten en binnen een paar maand nog eens lichtjes bij mesten en dat komt goed.

Merci voor de tips hè. Heb toen zo gelaten en vorige week voor de 2 regendagen nog eens opnieuw bemest. Ligt er quasi perfect bij nu. (En idd 2 keer in tegengestelde richtingen)

Ga het nu eens goed bewateren om dan hopelijk komende zondag nog een regenbui te vangen.

Das hier komende van iemand die een schone gazon bullshit vond, maar als je het eens hebt is het wel leuk om te behouden :p

Buiten de meststoffen ook geen sproeistoffen ofzo gebruikt.

Merci voor de tips hè. Heb toen zo gelaten en vorige week voor de 2 regendagen nog eens opnieuw bemest. Ligt er quasi perfect bij nu. (En idd 2 keer in tegengestelde richtingen)

Ga het nu eens goed bewateren om dan hopelijk komende zondag nog een regenbui te vangen.

Das hier komende van iemand die een schone gazon bullshit vond, maar als je het eens hebt is het wel leuk om te behouden :p

Buiten de meststoffen ook geen sproeistoffen ofzo gebruikt.

Komt helemaal goed.

Nog eens meststoffen in het najaar. En dan volgend jaar april eens uitkammen (verticuteren). Zeker met een robot is dat wel goed om eens die oude viltlaag door te breken en grotendeels uit te halen.

Eens spuiten tegen onkruid is wel een ding die je vanaf volgend jaar ook moet (laten) doen. ALS je dat zo perfect wil houden.

Iemand een aanrader over waar ik grasmatten zou kopen regio Oost-Vlaanderen? gaat over een 350m2 ongeveer, ben er nog niet uit of ik ze best ga afhalen of laat leveren (geen idee welk volume zoiets is)

Is het zinvol om de tuin voorlopig te bedekken met worteldoek om zo de groei van onkruid te voorkomen?
Stuk is nog niet aangelegd: de typische tuin na einde bouw werken.
Momenteel staat er veel onkruid, heb geen zin om dit elke week te verwijderen.
Aanleg zou pas in het najaar plaatsvinden.

Is het zinvol om de tuin voorlopig te bedekken met worteldoek om zo de groei van onkruid te voorkomen?
Stuk is nog niet aangelegd: de typische tuin na einde bouw werken.
Momenteel staat er veel onkruid, heb geen zin om dit elke week te verwijderen.
Aanleg zou pas in het najaar plaatsvinden.
Het is een optie. Ik zou wel een grote rol halen in bouwzaak, zo van die fijne folie die wordt gebruikt onder opritten ipv die gevlochten plastic. Je kan ook een bloemenmengsel inzaaien. Dat heb ik zelf gedaan in de voortuin waar nog een keerwand moet komen voor de finale aanleg

Terug
Bovenaan