Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Ja natuurlijk.

Je betaalt zoveel om het net niet zelf te moeten doen natuurlijk. Je kan ook je eigen huis bouwen en dat scheelt je dan 150k...het is maar hoeveel tijd je hebt en wat je ziet zitten.

Dat doe je zelf voor 1500eur-2000eur
Ik kan dat onmogelijk zelf allemaal alleen gaan doen vanwege tijdsgebrek. Er kruipt ook serieuze planning in en als uw afmetingen nie kloppen van bv. hoeveel aarde ge nodig hebt...
Eigenlijk het meest ideale zou zijn moest er iemand mij in het zwart kunnen helpen met alles (van planning tot werken zelf). Interesse? :biglaugh:

Ja natuurlijk.

Je betaalt zoveel om het net niet zelf te moeten doen natuurlijk. Je kan ook je eigen huis bouwen en dat scheelt je dan 150k...het is maar hoeveel tijd je hebt en wat je ziet zitten.

Dat doe je zelf voor 1500eur-2000eur
Tijd is één ding, je moet de know how ook hebben he. Als je het zelf doet maar half zo goed heb je binnen x aantal jaar weer miserie.

Over tuinpaden gesproken, ik was er ook over aan het nadenken maar geen pad van klinkers of stenen. Eerder iets met een 'natuurlijke' look, wat zijn daar zoal de mogelijkheden?

Ik kan dat onmogelijk zelf allemaal alleen gaan doen vanwege tijdsgebrek. Er kruipt ook serieuze planning in en als uw afmetingen nie kloppen van bv. hoeveel aarde ge nodig hebt...
Eigenlijk het meest ideale zou zijn moest er iemand mij in het zwart kunnen helpen met alles (van planning tot werken zelf). Interesse? :biglaugh:

Ja ok. Maar dan snap je wel waar de prijs vandaan komt he. In het zwart is dat een andere zaak, maar dat is frauderen natuurlijk. Dan is dat goedkoper ja

PS, geen interesse nee. Ik werk niet goedkoop :p

Tijd is één ding, je moet de know how ook hebben he. Als je het zelf doet maar half zo goed heb je binnen x aantal jaar weer miserie.

Over tuinpaden gesproken, ik was er ook over aan het nadenken maar geen pad van klinkers of stenen. Eerder iets met een 'natuurlijke' look, wat zijn daar zoal de mogelijkheden?

Dat is zeker een feit, die know how betaal je ook ergens he. Maar dat lijkt me in elke job wel relevant. Iemand die iets kan (zéker iets wat iemand anders niet kan) die wordt daar rechtstreeks of onrechtstreeks voor vergoed.

Pad in natuurlijke look..
Halfverharding
Grote (lei)stenen met gras tussen
Schors
Bodembedekker waar je (niet intensief) mag over lopen
Kleiklinker oogt imo natuurlijk
...

Ja ok. Maar dan snap je wel waar de prijs vandaan komt he. In het zwart is dat een andere zaak, maar dat is frauderen natuurlijk.
Ah yes, de (r)overheid smijt graag met scary woordjes zoals "fraude" om het onbenul klein te houden en angst in te boezemen van "oh wee als gij dat doet...". Mij maakt ge echter niks meer wijs op dat vlak. Ik noem dat gewoon "fair play" ipv "fraude".

Het kind moet een naam hebben natuurlijk.

Maar fairplay dumpingsprijzen dat is ook al wat passé hoor. Jonge gasten of mensen in bijberoep werken soms nog aan bepaalde tarieven.

Aannemers die meegaan in uw fairplay model zullen 9/10 dezelfde prijs hanteren. Minus uiteraard 21%. Of misschien eens wat afronden.

Je hebt zo van die beton tegels in houtlook, bv https://shop.marshalls.be/beton/productaanbod=grastegel-beton,tegels/ of https://www.mewa.nl/stapstenen_houtlook.html

Of je kan het bv ook laten doen in printbeton.

Het kind moet een naam hebben natuurlijk.

Maar fairplay dumpingsprijzen dat is ook al wat passé hoor. Jonge gasten of mensen in bijberoep werken soms nog aan bepaalde tarieven.

Aannemers die meegaan in uw fairplay model zullen 9/10 dezelfde prijs hanteren. Minus uiteraard 21%. Of misschien eens wat afronden.
Heel true, menselijke hebberigheid gaat boven alles. Af en toe komt ge wel nog een eerlijke gast tegen hoor. Maar die zijn zeldzaam. De meesten zijn enkel uit op zo weinig mogelijk werken voor zo veel mogelijk geld.

Heel true, menselijke hebberigheid gaat boven alles. Af en toe komt ge wel nog een eerlijke gast tegen hoor. Maar die zijn zeldzaam. De meesten zijn enkel uit op zo weinig mogelijk werken voor zo veel mogelijk geld.
En gij zijt op zoek naar zoveel mogelijk werk voor zo weinig mogelijk geld...

En gij zijt op zoek naar zoveel mogelijk werk voor zo weinig mogelijk geld...
Wie niet? Maar er is een verschil tussen absurde prijzen vragen (aka mensen in't zak zetten) en u er goed bij voelen, en gewoon een normale prijs willen als klant. Zelfs al gaat die aannemer tegen een lage prijs werken, die gaat er niet dood van gaan en nog altijd winst maken. Als een aannemer zo'n "ik heb geen goesting offerte" maakt, en hoopt dat die mens erin trapt, dat noem ik nu net een tikkeltje minder ethisch dan iemand die op zoek is naar de laagste prijs (of naar überhaupt een normale prijs).

Ik vind da toch veel geld. Voor hoeveel zoude da zelf kunnen doen als ge die grond ergens gratis kwijt kan? En telkens met aanhangwagen op en af rijden. Machines zelf huren etc. Tgaat dan wss wel een maand of 2 duren, ma kheb het er wel voor over.
Zo een hoeveelheid is zelf niet te doen. 21 Kuub is minstens 30 ton. Als ge een be rijbewijs hebt + geschikte auto hebt kunt ge met een remork 2 ton per keer doen. Dat zijn al 15 remorken, met een gewone remork reken maar 40 remorken.

Eventueel zelf een container laten leveren, kost dacht ik 300 euro voor 10 Kuub.

De rest is zelf te doen, gras kunt ge ook zaaien. Kost u 200 euro aan frees huren, graszaad en mest.

Wie niet? Maar er is een verschil tussen absurde prijzen vragen (aka mensen in't zak zetten) en u er goed bij voelen, en gewoon een normale prijs willen als klant. Zelfs al gaat die aannemer tegen een lage prijs werken, die gaat er niet dood van gaan en nog altijd winst maken. Als een aannemer zo'n "ik heb geen goesting offerte" maakt, en hoopt dat die mens erin trapt, dat noem ik nu net een tikkeltje minder ethisch dan iemand die op zoek is naar de laagste prijs (of naar überhaupt een normale prijs).
Gadget zegt toch zelf pakweg €6200 zonder de situatie gezien te hebben. Is €7200 dan zo een diefstal?

Kunt gij toch de running cost van zo een bedrijf en zijn machinepark niet inschatten?

Gadget zegt toch zelf pakweg €6200 zonder de situatie gezien te hebben. Is €7200 dan zo een diefstal?

Kunt gij toch de running cost van zo een bedrijf en zijn machinepark niet inschatten?
om nog maar te zwijgen dat @GADGET niet weet wat er in de grond zit bij @whirlpool123, voor hetzelfde geld zitten daar serieus wat stenen in de aarde waardoor de prijs nog wat hoger ligt voor de afvoer.

Gewoon graspaden (evt gecombineerd met dallen)
Ik heb een aantal tuinpaden uit boomschors liggen, bevalt me uitstekend.

Maar gij zoekt evengoed om de boel op te lichten aan de andere kant door in het zwart mensen te vragen.
Ik vind dit een redelijk kansloos discours van uw kant hoor ...

Maar gij zoekt evengoed om de boel op te lichten aan de andere kant door in het zwart mensen te vragen.
Ik vind dit een redelijk kansloos discours van uw kant hoor ...
Boel oplichten? :unsure: Wie licht ik op, ik betaal toch die persoon voor zijn diensten?

Of bedoeld ge die bedrijven/de (r)overheid die ferm winst maken op de kap van de gewone mens?
Ochot, kheb zo'n medelijden met die mannen toch... :rofl::rofl::rofl:

Ah een typisch voorbeeld van 'ik zet mij af tegen de maatschappij en kleur lekker buiten de lijntjes, maar hola ik wil wel meegenieten van alle voordelen die verbonden zijn aan onze maatschappij!'

Lekker hypocriet.

Woorden als roverheid zijn daar typerend voor. Apenland is nog zo eentje.

Ah een typisch voorbeeld van 'ik zet mij af tegen de maatschappij en kleur lekker buiten de lijntjes, maar hola ik wil wel meegenieten van alle voordelen die verbonden zijn aan onze maatschappij!'

Lekker hypocriet.

Woorden als roverheid zijn daar typerend voor. Apenland is nog zo eentje.
Ik betaal anders wel gewoon belastingen op mijn loon hoor. En al de rest betaal ik ook. Dat ik dan ook nog eens 21% moet dokken aan de staat als ik mijn zuurverdiende centjes, waarop ik al belasting betaald heb, wil uitgeven aan iets is mij gewoon te veel. En dat is 100% the way to go in België, ethisch gezien. Iedereen die anders zegt is niet up-to-date met hoe het gesteld is met dit land denk ik. Of heeft een of ander moraalridder-complex, kan beide.

Ik betaal anders wel gewoon belastingen op mijn loon hoor. En al de rest betaal ik ook. Dat ik dan ook nog eens 21% moet dokken aan de staat als ik mijn zuurverdiende centjes, waarop ik al belasting betaald heb, wil uitgeven aan iets is mij gewoon te veel. En dat is 100% the way to go in België, ethisch gezien. Iedereen die anders zegt is niet up-to-date met hoe het gesteld is met dit land denk ik. Of heeft een of ander moraalridder-complex, kan beide.
Je komt checken of de offerte die ze je gaven niet te duur is, want de goedkopere vond je te amateuristisch, en zelf wil je het ook niet doen. Iemand die in die sector zit bevestigt hier gewoon die prijs, waarna jij gaat schooien voor zwartwerk. Zelfs met zwartwerk is die eerste offerte nog altijd duurder dan de 2de hoor.

En dan schakel je over op "roverheid" en "hebberige stielmannen". Misschien moet je gewoon niet hopen dat iemand speciaal omdat je zo sympathiek bent iets aan een spotprijs komt doen?

Allez, iets willen maar er het geld niet voor hebben en dan een belachelijke prijs in het zwart willen...al dat wegzetten met wat debiele argumenten als een soort daad van rebellie, hoe ver heen ben je dan eigenlijk :laugh:

Hier enkele paden, oprit en terras uit grind (yellow sun) en paden uit boomschors/houtsnippers. Over beiden zeer tevreden: amper tot geen onderhoud i.t.t. verharding. Bij verharding zit je met groenaanslag, vuil dat overal aan vasthecht, veel verharding wordt lelijk na een tijdje, water kan niet goed weg, ... Bij een boomschors/houtsnipper pad mogen afgevallen bladeren gewoon blijven liggen, horen bij de natuurlijke look. En bij grind is het enige dat je af en toe moet doen er eens met een bladblazer overgaan. De grind ligt hier praktisch overal wel in van die grindmatten, waardoor alles mooi strak blijft. Ik zou niets anders meer willen.

Nog een voordeel: als je het zelf doet is een grind- of boomschorspad veel makkelijker te leggen dan verharding.

Terug
Bovenaan