Smodge
Well-known member
Ik kan je héél makkelijk counteren: hij is tenminste geen klassieke politieker en zegt gewoon wat hij denkt! …of zoiets.Dat Trump helemaal van het padje is weten we ondertussen. Ik bekijk die man dan ook een beetje als de dorpsidioot die je overal tegenkomt en er eigenlijk een beetje belachelijk uitziet met een driewieler en een grote vlag aan zijn fiets hangende. Het verschil is wel dat die brave dorpsidioot veelal een brave loebas is en geen paranoia wereldleider.
Maar dat de Amerikaanse damens en heren van Rang en Stand (politiek, economisch, maatschappelijk) dat allemaal laten gebeuren...dat kan je toch gewoon niet meer vatten. Ik krijg daar echt de kriebels van in mijn buik. Het ongemanierd beledigen, het ontbreken van iedere vorm van staatsmanschap waar je die politieke elite in democratische landen toch veelal mee durft gelijk te trekken (los van hun politieke overtuiging), het handelen als een verongelijkt kind... hoe kan dit in godsnaam steeds maar aanvaard worden. Het lezen van zijn Truth Social, maar man, wat een grofbekkerij, wat een ongeziene wansmakelijke vertoning. Wat voor een fucked up maatschappij zijn wij geworden. Ik kijk al uit naar hoe we binnen 30 jaar (als ik er nog ben) de geschiedkundigen over deze periode zullen horen vertellen.
Hopen dat er nog ieman het tij zal kunnen doen keren. Of het zullen wel eens donkere tijden worden/blijven.
Maar ja, het is inderdaad triest. En nog triestiger dat we een, pardon my French, dweep als Rutte als NAVO-secretaris hebben die “Daddy Trump” constant zit te paaien alsof dat diplomatie is. Ondertussen lachen Rusland en China zich een bult.