Trapleuning met verlichting

Zijn nog op zoek naar een moderne metalen trapleuning met geïntegreerde LED verlichting.
Ik vind Genico handrails en Decogreep van Decotrap als 2 mogelijke kandidaten.

Iemand toevallig ervaring met de afwerkingsgraad van deze producten?
Ik ben bij Genico geweest, maar daar kon ik alleen maar een rechte railing krijgen. We zitten met een kwart draai en ze hadden dus geen oplossing voor ons.
Dan maatwerk besteld bij https://www.ledrailing.be/maatwerk/ en zeer tevreden van de railing. Indien je een recht wil, kan je zelf meten en plaatsen en volgens mij een stuk goedkoper dan Genico.

Wij hebben zonder voeding en sturing gekocht. Op ledstripkoning een 24V voeding van 72W gekocht en een Zigbee module om op ons Hue systeem aan te sluiten. Was iets van een 50euro kwijt voor de voeding en Zigbee driver. Denk niet dat je bij de verkopende winkel goedkoper gaat af zijn als je de nodige spullen meebesteld.

Toen onze metalen trap naar zolder is gemaakt, heb ik die mannen gewoon een geplooid hoekprofiel laten maken en dat laten lassen op "pootjes" om dat aan de muur te bevestigen. De kabel die ik voorzien had dan laten doortrekken, een led strip besteld (zo eentje met duuzend kleine LEDjes zodat er niets bovenop moet om de puntbronnen te vervagen ... en die moet nog steeds eronder geplakt worden 😅.

Alternatief was een trapleuning van 1-1,5k, wat in mijn ogen echt absurd is voor een metalen staaf die aan de muur hangt...

Toen onze metalen trap naar zolder is gemaakt, heb ik die mannen gewoon een geplooid hoekprofiel laten maken en dat laten lassen op "pootjes" om dat aan de muur te bevestigen. De kabel die ik voorzien had dan laten doortrekken, een led strip besteld (zo eentje met duuzend kleine LEDjes zodat er niets bovenop moet om de puntbronnen te vervagen ... en die moet nog steeds eronder geplakt worden 😅.

Alternatief was een trapleuning van 1-1,5k, wat in mijn ogen echt absurd is voor een metalen staaf die aan de muur hangt...
Voor een zolder trap wel. Wij hebben een open trap in de woonkamer, dus dat mag er wel deftig uitzien. Is uw oplossing ook met diffusor? Ik ben wel benieuwd naar uw oplossing. Heb ook nog zitten denk om het zelf te ontwerpen en te laten doen bij een metaal bewerker en dan laten poedercoaten, maar dat liep ook nog snel op en ik moest er redelijk wat in investeren.

Wij hebben 1.4k betaald voor maatwerk incl. opmeting, installatie en 21% BTW.

Als je gewoon zelf opmeet en een rechte laat maken die je zelf makkelijk kunt installeren, is het 120euro/lopende meter geloof ik. Dan ben je er met de helft wat ik betaald heb.

Als je gewoon zelf opmeet en een rechte laat maken die je zelf makkelijk kunt installeren, is het 120euro/lopende meter geloof ik. Dan ben je er met de helft wat ik betaald heb.
Dat zou een prijsje zijn. Waar kan ik dat exact vinden aan die prijs. :censored:
Ik ben op zoek naar eentje met strak ontwerp, dus direct & onzichtbaar (chemisch) verankerd in de muur in plaats van de klassieke manier met van die 90° steuntjes die eronder gevezen zitten. En uiteraard de LED strip mooi ingewerkt in de trapleuning, niet iets dat er opzichtig nadien is opgeplakt.

Ik heb verschillende modellen gezien die inderdaad zeer voordelig geprijsd zijn maar die voldoen tot nu toe niet aan de bovenstaande criteria.

Die ledrailing.be die je eerder aangaf komt er tot nu toe als goedkoopste uit maar zit met levering bij nog steeds aan €1150 (btw in). :thinking:

Laatst bewerkt:
Dat zou een prijsje zijn. Waar kan ik dat exact vinden aan die prijs. :censored:
Ik ben op zoek naar eentje met strak ontwerp, dus direct & onzichtbaar (chemisch) verankerd in de muur in plaats van de klassieke manier met van die 90° steuntjes die eronder gevezen zitten. En uiteraard de LED strip mooi ingewerkt in de trapleuning, niet iets dat er opzichtig nadien is opgeplakt.

Ik heb verschillende modellen gezien die inderdaad zeer voordelig geprijsd zijn maar die voldoen tot nu toe niet aan de bovenstaande criteria.

Die ledrailing.be die je eerder aangaf komt er tot nu toe als goedkoopste uit maar zit met levering bij nog steeds aan €1150 (btw in). :thinking:
Mijn offerte eens opgezocht en het was 195euro/lopende meter. Ik dacht dat het eerder 120euro/m was.
Hij voldoet wel aan jouw eisen. De bevestiging is met chemisch verankering en onzichtbaar. De LED strip is mooi ingewerkt en de individuele LEDS zijn niet zichtbaar.

Dat is nu wel ongeveer de prijs voor geïnstalleerde handrailingen. De mijne was 1080€ (excl btw) voor 4,52m (incl plaatsing). Werd op maat gemaakt door een aannemer die metaal constructiewerken doet.
Chemisch verankerd in de muur, het kabeltje voor de ledverlichting trekken ze bij plaatsing door de holle steun en komt in de uitsparing van de rail weer tevoorschijn. Inox gelakt in de gevraagde RAL-kleur.
De railing zelf is eigenlijk een soort heel dik U-profiel met dikke randen: 40 x 40mm met uitsparing 25 x 25mm om de led-strip in te plakken.

Installatie van de led-strip zelf was achteraf door mezelf maar is er gewoon onder plakken en aansluiten. Ik heb een COB-ledstrip gekocht, daarbij zie je de puntjes van de leds inderdaad niet meer.

Terug
Bovenaan