Dat kan best zijn, al zullen die cijfers ook wel lager zijn dan wat ze zouden zijn als er geen vooroordelen of zelfs vervolging zou zijn in de wereld. Maar wat is dan exact je conclusie uit het feit dat het een minuscule variatie is en om heel weinig mensen gaat? Dat we moeten doen alsof het niet bestaat en die mensen moeten laten zitten met de problemen die ze tegenkomen? Of dat we bij elke aanpassing niet moeten doen alsof onze hele maatschappij op losse schroeven komt, want 'wat als al die transgenders naar vrouwentoiletten gaan?'. Beide uiterste kun je beargumenteren met het feit dat het maar om heel weinig mensen gaat.Ik mis in deze discussies vaak de balans en de schaalgrootte van argumenten.
Je spreekt hier over malaria en kanker (gigantische gezondheidsproblemen problemen) binnen dezelfde argumentatie als herpes (klein probleem) om een punt te maken. Dat houdt voor mij geen steek.
Dat illustreert voor mij dit debat. Aan de omvang ervan zou je denken dat de helft van de planeet transgender is. Schattingen zeggen tussen 0.3 en 0.8% van de wereldbevolking. Hoeveel daarvan doen aan sport, én moeten vaak in een kleedkamer voor cisvrouwen (of mannen) zijn, én doen aan competitie?
Genderdysforia is een minuscule variatie in de natuur die in absolute cijfers niets voorstelt.
Net zoals bij sport. Ja, er zijn maar weinig mensen mee getroffen. Maar dat betekent niet dat je geen regeling moet uitdokteren, want anders kunnen er veel meer mensen dan alleen transgenders gevolgen van ondervinden.