Transvrouwen zijn geen vrouwen volgens Hooggerechtshof in VK

Ik mis in deze discussies vaak de balans en de schaalgrootte van argumenten.

Je spreekt hier over malaria en kanker (gigantische gezondheidsproblemen problemen) binnen dezelfde argumentatie als herpes (klein probleem) om een punt te maken. Dat houdt voor mij geen steek.

Dat illustreert voor mij dit debat. Aan de omvang ervan zou je denken dat de helft van de planeet transgender is. Schattingen zeggen tussen 0.3 en 0.8% van de wereldbevolking. Hoeveel daarvan doen aan sport, én moeten vaak in een kleedkamer voor cisvrouwen (of mannen) zijn, én doen aan competitie?

Genderdysforia is een minuscule variatie in de natuur die in absolute cijfers niets voorstelt.
Dat kan best zijn, al zullen die cijfers ook wel lager zijn dan wat ze zouden zijn als er geen vooroordelen of zelfs vervolging zou zijn in de wereld. Maar wat is dan exact je conclusie uit het feit dat het een minuscule variatie is en om heel weinig mensen gaat? Dat we moeten doen alsof het niet bestaat en die mensen moeten laten zitten met de problemen die ze tegenkomen? Of dat we bij elke aanpassing niet moeten doen alsof onze hele maatschappij op losse schroeven komt, want 'wat als al die transgenders naar vrouwentoiletten gaan?'. Beide uiterste kun je beargumenteren met het feit dat het maar om heel weinig mensen gaat.

Net zoals bij sport. Ja, er zijn maar weinig mensen mee getroffen. Maar dat betekent niet dat je geen regeling moet uitdokteren, want anders kunnen er veel meer mensen dan alleen transgenders gevolgen van ondervinden.

Dat kan best zijn, al zullen die cijfers ook wel lager zijn dan wat ze zouden zijn als er geen vooroordelen of zelfs vervolging zou zijn in de wereld. Maar wat is dan exact je conclusie uit het feit dat het een minuscule variatie is en om heel weinig mensen gaat? Dat we moeten doen alsof het niet bestaat en die mensen moeten laten zitten met de problemen die ze tegenkomen? Of dat we bij elke aanpassing niet moeten doen alsof onze hele maatschappij op losse schroeven komt, want 'wat als al die transgenders naar vrouwentoiletten gaan?'. Beide uiterste kun je beargumenteren met het feit dat het maar om heel weinig mensen gaat.

Net zoals bij sport. Ja, er zijn maar weinig mensen mee getroffen. Maar dat betekent niet dat je geen regeling moet uitdokteren, want anders kunnen er veel meer mensen dan alleen transgenders gevolgen van ondervinden.

Volgens mij lees jij mijn post compleet verkeerd, Loser.

De omvang van het debat staat niet in verhouding met het probleem. Het resultaat is de opgeklopte versie die we vandaag hier hebben en de totaal uit de hand gelopen variant in de VS. Dit staat totaal niet in verhouding met de absolute cijfers. In een ander topic zou ik schrijven over vermoedens van hoe het geïnstrumenteerd wordt voor (geo)politieke doeleinden.

Maar mijn punt hier is dat transgender mensen het kind van de rekening worden. De problemen die zij ervaring zijn wel degelijk echt en moeten opgelost worden. Bovendien zijn de praktische zaken maatschappelijk relatief eenvoudig te regelen. Maar de enormiteit van het debat en alle emoties die ermee gepaard gaan bij blijkbaar heel wat mensen zit dat in de weg. En dat is zonde.

Mijn maat is twee maand geleden ook uit de kast gekomen, dat hij hem merr vrouw voelt. Heeft nochtans een vrouw en twee kinderen.. wel opvallend hoeveel mensen hem laten vallen

Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben. Het is zijn of haar leven.
Het is natuurlijk wel erg voor zijn vrouw en kinderen he. Vooral dat gepraat achter de rug (wat er gaat zijn)
Hij ging sowieso uiteen met zijn vrouw, zijn kinderen staan 100% acheter hem/haar. Daaraan zie je hoe bekrompen sommige mensen zijn zij blijft gewoon dezelfde persoon met zelfde interesses etc. Ik praat nu veel met haar en dat appreciert ze wel enorm, ik heb er ook drie jaar mee samen gewerkt. Hij was heel timide maar dat dit speelde in hem nooit gedacht.

Het moet toch al heel lang spelen als je je laat opereren na zoveel jaren als man geleefd te hebben.
Voor de kinderen lijkt mij dat niet zo erg als voor zijn/haar vrouw. Ik zou het niet laten om mijn pa nog te bezoeken moest hij ineens willen een vrouw worden. We leven in 2025 en niet meer in de vorige eeuw.

Ken ook zo iemand.
Is nu 62 jaar. Vroeger bodybuilder maar verkleedde zich vaak als vrouw thuis.
Gaat nu als "vrouw" door het leven met zijn vrouw. Heftig allemaal.

"Vrouwen kunnen zich nu veilig voelen, omdat diensten en ruimtes die alleen bedoeld zijn voor vrouwen ook echt voor vrouwen zijn".

Ik vind dat altijd zo straf. Alsof daar het ene incident na het andere plaatsvindt...

Als een, van oorsprong, biologische man een volledige geslachtsoperatie doorstaat tot vrouw, dan horen zij gewoon thuis in vrouwelijke kleedkamers en toiletten. Denken mensen nu echt dat mannen zich gaan laten ombouwen gewoon om legaal in vrouwelijke kleedkamers te kunnen rondhangen, ofzo?

Zijn die vrouwen dan ook bevreesd van lesbische vrouwen die zich omkleden/douchen in vrouwelijke kleedkamers?

Waanzinnig, al die hetze rond zo'n klein percentage van de bevolking.

Dat gaat het volgende zijn he, al die lesbiennes die komen geilen op de onschuldige zwakke vrouwen.

Het is een stropop argument. Zoveel incidenten zijn er niet in een toilet en al zeker niet met transvrouwen die andere vrouwen bedreigen/(seksueel) aanvallen. Sinds wanneer zorgen toiletten er ook magisch voor dat het andere geslacht buiten blijft? En bij gehandicapten toiletten is dat dan geen probleem?

Dat ze gewoon unisex toiletten maken met afgescheiden deuren allemaal (en een open toegang voor veiligheid/sociale controle van aander wat). Kunt zelfs nog een rijtje piscines toevoegen met een privacy muurtje voor de staande diehards met een penis. Tada

Het moet toch al heel lang spelen als je je laat opereren na zoveel jaren als man geleefd te hebben.
Voor de kinderen lijkt mij dat niet zo erg als voor zijn/haar vrouw. Ik zou het niet laten om mijn pa nog te bezoeken moest hij ineens willen een vrouw worden. We leven in 2025 en niet meer in de vorige eeuw.
Het speelde blijkbaar al van kleinsaf, operaties etc heeft hij nog niet gedaan. Nu eerst starten mer hormonen voor zijn stem en hopelijk wat borstgroei. Morgen gaat hij al naar de gemeente zijn naam laten veranderen.

Dat gaat het volgende zijn he, al die lesbiennes die komen geilen op de onschuldige zwakke vrouwen.

Het is een stropop argument. Zoveel incidenten zijn er niet in een toilet en al zeker niet met transvrouwen die andere vrouwen bedreigen/(seksueel) aanvallen. Sinds wanneer zorgen toiletten er ook magisch voor dat het andere geslacht buiten blijft? En bij gehandicapten toiletten is dat dan geen probleem?

Dat ze gewoon unisex toiletten maken met afgescheiden deuren allemaal (en een open toegang voor veiligheid/sociale controle van aander wat). Kunt zelfs nog een rijtje piscines toevoegen met een privacy muurtje voor de staande diehards met een penis. Tada
NEEN !!!!!!

Dan moet ik in de lijn gaan staan aan de toiletten... het is zo aangenaam als man om gewoon de mannentoiletten te kunnen inwandelen en een boodschap 2 te doen terwijl er daarnaast een ganse groep vrouwen staat aan te schuiven aan de vrouwen toiletten.

Maar geen probleem dat trans whatever naar de toilet gaan van hun nieuwe identiteit.

Eigenlijk nog niet he, want het is pas 'morgen' dat hij zijn naam gaat laten aanpassen en de operatie moet nog gebeuren.
Gezien de persoon zich wel al openlijk identificeert als vrouw, toch wel. Maar de verwachting dat mensen iemand die je al heel je leven kent als man met een vingerknip als vrouw gaan benoemen / met de nieuwe naam gaan aanspreken is compleet onrealistisch. Dat is niet uit onwil of antitranse gedachten. Je wist de connecties in je brein niet zomaar uit, dat heeft tijd nodig.

Mijn maat is twee maand geleden ook uit de kast gekomen, dat hij hem merr vrouw voelt. Heeft nochtans een vrouw en twee kinderen.. wel opvallend hoeveel mensen hem laten vallen
Tja, daar is het meer iemand die die vrouw jaren belogen heeft. Dat lijkt me meer relevant dan het andere stuk

Gezien de persoon zich wel al openlijk identificeert als vrouw, toch wel. Maar de verwachting dat mensen iemand die je al heel je leven kent als man met een vingerknip als vrouw gaan benoemen / met de nieuwe naam gaan aanspreken is compleet onrealistisch. Dat is niet uit onwil of antitranse gedachten. Je wist de connecties in je brein niet zomaar uit, dat heeft tijd nodig.
Ja is voor mij ook moeilijk wil hem/ haar ook nog steeds aanspreken met zijn mannelijke naam. Ik moet et echt op letten is gewoon een automatisme.

Je bent je vriendin wel de hele tijd aan't misgenderen he.
Je bent nog altijd met twee om de tango te dansen. Ik heb ne mond maar mijn potentiële transgender vriend / vriendin (moest ik die hebben) heeft ook ne mond om open te trekken als het hem / haar niet aanstaat he en dan pas ik mij wel asap aan hoor (of dat probeer ik toch). Alle zo denk ik er toch over.

Als morgen een vriend of vriendin zegt: Ik ben transgender dan is die persoon nog steeds mijne vriend of vriendin.
Maar ik ben zijn of hare babysit niet die zijn of haar polleke moet vasthouden.

Het is gelijk ineens maar 30 te mogen rijden waar je heel uw leven 50 gereden hebt. Je bent dat zo gewoon, en puur als automatisme ga je nog de neiging hebben om 50 te rijden.

Als Johnny morgen Jeanne wordt dan is dat in je hoofd nog altijd Johnny.

Tja, daar is het meer iemand die die vrouw jaren belogen heeft. Dat lijkt me meer relevant dan het andere stuk
Da's wel een heel cynische kijk hé.

Ja is voor mij ook moeilijk wil hem/ haar ook nog steeds aanspreken met zijn mannelijke naam. Ik moet et echt op letten is gewoon een automatisme.
Je hebt de wil om er op te letten, dat lijkt me het belangrijkste.

Zolang het een groot taboe blijft, ga je mensen hebben die een dubbelleven leiden. Hopelijk gaat het taboe naar de toekomst toe serieus afzwakken en kunnen die mensen ook gewoon hun leven leiden. Ik denk dan altijd aan mijn kind(eren). Moest één van hen transgender blijken te zijn, dan hoop ik dat hij/zijn gewoon als mens behandeld kan worden ipv één of andere creep.

Ik blijf het ook vreemd vinden dat we zoveel moeite hebben om transgenders als abnormaal te beschouwen, maar het aanbidden van één of andere denkbeeldige geest, in de vorm van religie, wel normaal vinden. Maar misschien betekent dat wel dat we uiteindelijk veel normaal kunnen vinden zolang er maar genoeg tijd overgaat.

Terug
Bovenaan