Transferthread 2025

Wat een bizarre wending, net nu het toch beter ging met hem?

Op dit moment kunnen we Cian niet de rol en het koersprogramma bieden die hij essentieel acht voor zijn ontwikkeling. Na open en eerlijke gesprekken hebben we ingestemd met zijn verzoek om een nieuwe stap in zijn carrière te zetten. We wensen Cian veel succes op die reis.”

ik ga er van uit dat Plugge dus bedoelt: "blij dat we er van af zijn want er komt toch niets van" ?

Zijn overstap naar Visma begreep ik nog. Maar dit…

Het lijkt gelukkig meer in onderling overleg deze keer, maar toch… en Movistar dan nog… Rijdt zijn Canadees lief daar?

Heeft die geen manager ofzo, die hem een beetje op het pad houdt?

Het lijkt gelukkig meer in onderling overleg deze keer, maar toch… en Movistar dan nog… Rijdt zijn Canadees lief daar?

Zat die niet onder het management van Carrera?

Die rijdt bij EF (tenzij ze verkast)

Bij Visma rijden heeft zijn voor- en nadelen. Je wordt top begeleid, anderzijds is het volgen en je kas leegrijden voor die 1 of 2 kopmannen. Alles voor het team. Dat wist hij 2 jaar geleden ook wel natuurlijk.

Ik kan me perfect inbeelden dat hij de tijd rijp acht om op zijn minst een vrije rol te krijgen in de Tour en ze dat bij Visma niet willen. Of dat de plannen van Vingegaard om er volgend jaar de Giro bij te pakken hem nu dwarsbomen. Of misschien geloven ze er niet meer heel hard in door al het blessureleed. Of is hij gewoon wispelturig, wie zal het zeggen.

Maar goed ja, Visma moet niet klagen want ze zijn hem zo ook gaan halen. Voor zover dat niet al het geval is moet hij wel opletten om geen negatief imago te krijgen, maar er is maar 1 manier om dat te counteren: door te presteren. Dan wordt dit soort dingen snel vergeten. Hopelijk is hij vooral van alle blessuremiserie af.

Wat heeft Cian bewezen de afgelopen 2 jaar bij Visma? Veel geblesseerd en het team heeft alleen maar geïnvesteerd in hem. Bij Bora vond hij zijn rol en begeleiding ook al zogezegd te min. Eerst antwoorden met de pedalen lijkt mij in plaats van dingen te eisen. Dan komen die verantwoordelijkheden wel vanzelf.

22 jaar en al 2x een contract verbroken. Daar denk ik het toch het mijne van, dan verschiet ik er ook niet van dat hij net naar Movistar gaat of all places.

Wat heeft Cian bewezen de afgelopen 2 jaar bij Visma? Veel geblesseerd en het team heeft alleen maar geïnvesteerd in hem. Bij Bora vond hij zijn rol ook al te min. Eerst antwoorden met de pedalen lijkt mij in plaats van dingen te eisen. Dan komen die verantwoordelijkheden wel vanzelf.

Goh de tijden zijn veranderd. Jonge topsporters staan sneller op hun streep en als het iemand niet aanstaat vertrekt die naar ergens anders. Zie je overal. Ook in het voetbal. Op zich weinig mis mee.

Ik kan me ook wel inbeelden dat hij nu inschat dat het bij Visma allemaal niet zo in zijn voordeel zal kantelen de komende jaren als daar Vingegaard (die er voortaan een extra ronde bijpakt), Jorgensen en Yates nog rondfietsen. Om je te bewijzen moet je ook kansen krijgen. Kan zijn dat hem duidelijk gemaakt is, zoals dat meestal wel gaat, dat er ook in 2026 geen plaats zal zijn voor hem in een ronde, tenzij als pure knecht.

Goh de tijden zijn veranderd. Jonge topsporters staan sneller op hun streep en als het iemand niet aanstaat vertrekt die naar ergens anders. Zie je overal. Ook in het voetbal. Op zich weinig mis mee.

Ik kan me ook wel inbeelden dat hij nu inschat dat het bij Visma allemaal niet zo in zijn voordeel zal kantelen de komende jaren als daar Vingegaard, Jorgensen en Yates nog rondfietsen. Om je te bewijzen moet je ook kansen krijgen. Kan zijn dat hem duidelijk gemaakt is, zoals dat meestal wel gaat, dat er ook in 2026 geen plaats zal zijn voor hem in een ronde, tenzij als pure knecht.
Bij Visma is er toch de perfecte luitenant, Kuss, die ook bewijst dat je als knecht mooie dingen kan presteren daar. Als hij zo een jaar kan rondrijden dan lijkt mij toch een mooie toekomst weggelegd bij die ploeg.

Bij Visma is er toch de perfecte luitenant, Kuss, die ook bewijst dat je als knecht mooie dingen kan presteren daar. Als hij zo een jaar kan rondrijden dan lijkt mij toch een mooie toekomst weggelegd bij die ploeg.
Ja maar Kuss was echt wel per ongeluk en iets zeer uitzonderlijks he.
Die is nadien heel blij terug gaan knechten en heeft nooit meer iets anders gedaan. Cian lijkt me wel andere ambities te hebben.

Nu ik vermoed dat Visma het ook wel allemaal ok vindt. Net zoals UAE het wel ok vindt dat Ayuso weg is. Je kan ook te veel popelende jonge wolven hebben in je ploeg.

Ja maar Kuss was echt wel per ongeluk en iets zeer uitzonderlijks he.
Die is nadien heel blij terug gaan knechten en heeft nooit meer iets anders gedaan. Cian lijkt me wel andere ambities te hebben.

Nu ik vermoed dat Visma het ook wel allemaal ok vindt. Net zoals UAE het wel ok vindt dat Ayuso weg is. Je kan ook te veel popelende jonge wolven hebben in je ploeg.
Natuurlijk zijn die ok, dat lijkt mij echt geen team die roepers en klagers in hun team willen.

Ik ben wel benieuwd, want Movistar is toch de ploeg waar al vaak het amateurisme en gebrek aan deftige begeleiding naar buiten is gekomen.

Tja, als ge als 19 jarige Belg al in zee gaat met Carrera zegt dat al genoeg over uzelf of uw dichte entourage. Binnen 2 jaar opnieuw van dat waarschijnlijk.

Ik ben wel benieuwd, want Movistar is toch de ploeg waar al vaak het amateurisme en gebrek aan deftige begeleiding naar buiten is gekomen.

Die hebben wel een serieuze influx van geld gekregen. Ik ga niet zeggen vanwaar het geld komt want dan worden er hier een paar gek maar het zal die ploeg wel serieus helpen.

Natuurlijk zijn die ok, dat lijkt mij echt geen team die roepers en klagers in hun team willen.

Ik vind dat bij hem wel vreemd, dat verwijt van roepers en klagers. Behalve dat verhuizen van teams hoor je die toch zelden in de media, en is 't bijna altijd goedlachs en vriendelijk en rustig? Bij een Evenepoel snap ik wel dat je afknapt op de nogal arrogante voetbalmaniertjes, de gebaartjes, maar ook gewoon het altijd wel zoeken naar een uitleg die anders is 'ik was slecht'. Maar ik mis dat bij CU precies?
Ja hij was niet tevreden bij RedBull (en gezien bv. Vlasov op een gegeven moment in de Vuelta tegen hem begon te rijden snapte ik dat toen ook), en hij heeft nu samen met Visma een overstap besproken. Maar voorts?
Ik vind hem in interviews altijd heel rustig en slim overkomen.

Ik vind dat bij hem wel vreemd, dat verwijt van roepers en klagers. Behalve dat verhuizen van teams hoor je die toch zelden in de media, en is 't bijna altijd goedlachs en vriendelijk en rustig? Bij een Evenepoel snap ik wel dat je afknapt op de nogal arrogante voetbalmaniertjes, de gebaartjes, maar ook gewoon het altijd wel zoeken naar een uitleg die anders is 'ik was slecht'. Maar ik mis dat bij CU precies?
Ja hij was niet tevreden bij RedBull (en gezien bv. Vlasov op een gegeven moment in de Vuelta tegen hem begon te rijden snapte ik dat toen ook), en hij heeft nu samen met Visma een overstap besproken. Maar voorts?
Ik vind hem in interviews altijd heel rustig en slim overkomen.
Je hebt de renner en je hebt het management. Dat zijn 2 verschillende dingen. Carera bv. die toen hij bij Bora nog zat in de gazetten plaatste dat hij het keihard wou spelen om een transfer af te dwingen.
Die hebben wel een serieuze influx van geld gekregen. Ik ga niet zeggen vanwaar het geld komt want dan worden er hier een paar gek maar het zal die ploeg wel serieus helpen.
Interessant!

Moest hij nog op hoog niveau gereden hebben, en zich belemmerd voelen door Vingegaard en Yates, zou ik het nog begrijpen (al wist hij dat ook wel toen hij tekende)

Maar je hebt eigenlijk alleen de laatste 2 maanden op deftig niveau gereden. Probeer toch eerst eens gewoon een gans seizoen terug op niveau te rijden, ook al is dat dan vaak in dienst.

Terug
Bovenaan