Transferthread 2025

Let the games begin!
Tijd zal uitwijzen of dit een goeie stap was voor SQS.
Tsjah, en voor Remco..
3e in de tour, Vuelta gewonnen, dubbel olympisch kampioen, wereldkampioen, een hoop ééndagskoersen.

Ik steek er mijn hand niet voor in het vuur dat hij het op een ander beter gaat doen hoor.

Zijn vader is nog altijd zijn manager, niet?

Allé, er is toch ook een foto waar hij zijn handtekening precies.

Meestal vind ik dat ook geen goede zaak hoor.

Ze gaan bij Bora toch ook een stap bij moeten zetten willen ze echt een betere Tour ploeg meegeven met Evenepoel dan dat SQS hem vorig jaar meegaf.

Moscon had hij toen ook. Roglic reed zijn eigen koers. Vlasov was onzichtbaar. Meeus en Van Poppel waren er voor de sprints en Van Dijcke en Pithie zijn nu ook niet de topklimmers.

Eerder of het een goede stap is voor Remco…

SQS had ook niet veel keuze. Was het dit jaar niet, dan waren ze hem volgend jaar wel kwaad. Zij moeten verder, geen andere keuze.

Qua ploeg denk ik dat hij voor zijn profiel bij RB zeker niet slechter af is.
Ze hebben daar ook goeie knechten en mannen die kunnen werken. Ze hebben daar qua klimmers een stapje of zelfs 2 hoger qua niveau. Materiaal is identiek.
Nee buiten misschien de sfeer binnen het teem zou ik niet inzien hoe hij een stap achteruit zet.

Maar uw team is maar één ding. Presteren moet je zelf nog altijd natuurlijk.
We gaan het meemaken, maar als je het bekijkt in totaliteit is het een stap vooruit.

Ze gaan bij Bora toch ook een stap bij moeten zetten willen ze echt een betere Tour ploeg meegeven met Evenepoel dan dat SQS hem vorig jaar meegaf.

Moscon had hij toen ook. Roglic reed zijn eigen koers. Vlasov was onzichtbaar. Meeus en Van Poppel waren er voor de sprints en Van Dijcke en Pithie zijn nu ook niet de topklimmers.

Ze hebben daar Lipowitz, DFM, Vlasov, Hindley en Van Gils. Mannen genoeg om hem te ondersteunen lijkt me buiten Roglic.

Qua breedte heeft hij weinig direct te vrezen. Hoe ze dat werkbaar krijgen is een andere zaak natuurlijk.

Cattaneo is al mee.. er volgen er mss nog een paar van bij QST? Ze hebben diene Italiaan die goed klimt nog bij BORA.. Enfin er zal idd nog wel wat bij moeten maar hij zou toch beter omringd moeten zijn ivg met QST.

Cattaneo is al mee.. er volgen er mss nog een paar van bij QST? Ze hebben diene Italiaan die goed klimt nog bij BORA.. Enfin er zal idd nog wel wat bij moeten maar hij zou toch beter omringd moeten zijn ivg met QST.

We hebben net een Tour gehad wie van Bora heeft op jouw indruk gemaakt? Vond je dat een sterke ploeg deze Tour?

Lipowitz maakte indruk maar die maakte dan weer teveel indruk. Gaat die dan volgend jaar als 3e van deze Tour gaan knechten voor de 3e van de vorige Tour?

Goeie renners maakt nog geen goeie ploeg natuurlijk.

De beste bij UAE na Pogacar is misschien wel Ayuso maar daar hebben ze ook niks aan in een Tour ploeg. Er doen ook geruchten dat die zelfs de ploeg zou verlaten.

Als Bora volgend jaar Lipowitz naar de Giro stuurt, Roglic naar de Vuelta en Evenepoel naar de Tour. En ze verdelen Hindley, Martinez en Pellizari ook zo. Gaat hij dan volgend jaar echt een betere ploeg hebben dan een ploeg met Landa?

Ik weet niet of dit voor beide partijen de ideale zet is.

Was Ineos geen betere/logischere keuze geweest?

5 jaar terug ja. Maar nu toch niet meer. Die hun piekt ligt al een tijdje achter ons en de verhalen die uit die ploeg komen zijn toch ook niet zo bemoedigend. Brailsford is dan misschien wel terug of die zomaar alles weer naar de topjaren kan brengen is ook afwachten.

Ik weet niet of dit voor beide partijen de ideale zet is.

Was Ineos geen betere/logischere keuze geweest?
Ja, ik vraag me af of daar ook nog mee gepraat is. Lijken toch al een tijdje terug uit de picture.

Ineos zou toch ook wel goed moeten inkopen, want heel veel om Remco deftig te ondersteunen hebben zij momenteel toch ook niet meer.

Een goeie Fisher Black kan misschien nog van dienst zijn.
En volgende tour is Roglic er 36.5, misschien krijgt hij een klik en gaat hij gewoon knechten :unsure:.

Allee, hopelijk gaat het Remco beter af dan die andere Belgische Bora Bro'kes die hun contract hebben verbroken.

Zolang hij maar het respect heeft om Landa volgend jaar te feliciteren met diens podiumplek in de Tour!!!

2 a 3M volgens HLN/VTM, dat is toch echt enorm weinig? Red Bull haalde Van Gils weg voor bijna een miljoen bij Lotto. Ineos moest Movistar naar verluidt tussen 2 en 3M euro betalen om het (voor)contract dat Rodriguez daar getekend had te verbreken. Verdiende Remco dan echt zo weinig of is Quick Step "braaf" geweest?

Laatst bewerkt:
Had maar 1 jaar contract meer lopen, bvb Van Gils had nog 2 jaar op zijn teller

Klopt, dat is een goed punt, maar dan nog... 2 a 3M, dat wilt dus zeggen dat Remco nog altijd niet meer dan dat verdiende. Vind ik straf. Of dat Quick Step inderdaad gewoon akkoord is gegaan daarmee.

Klopt, dat is een goed punt, maar dan nog... 2 a 3M, dat wilt dus zeggen dat Remco nog altijd niet meer dan dat verdiende. Vind ik straf. Of dat Quick Step inderdaad gewoon akkoord is gegaan daarmee.
Is dat niet een beetje de keerzijde van de medaille van de tactiek SQS om een lager loon uit te keren en veel vast te hangen aan prestaties?
Je kan uiteraard enkel maar dat vastliggend loon in de schaal gooien bij een verbreking.

Aan alles voel en merk je dat dit gewoon een te nemen transfer was. Weigeren had nog weinig zin lijkt me als de ploegwerking niet op de helling mocht komen.
Het is pijnlijk en zal wel op meerdere vlakken een impact hebben. De totale impact zal pas tegen volgend seizoen volledig bekend zijn lijkt me.
Feit blijft dat hij de 3de beste renner ooit voor SQS blijft, en niemand die daar snel nog een bedreiging voor zal vormen. Ook dat heeft zijn waarde, maar er is een tijd van komen en gaan.

Je kan uiteraard enkel maar dat vastliggend loon in de schaal gooien bij een verbreking.

Akkoord met uw post, maar dit klopt wel niet helemaal. In een rechtszaak kunnen bonussen wel degelijk in rekening worden genomen. Sponsorwaarde, etc. ook (maar daarbij minder kans dat een rechter daar in meegaat). Het is niet zo simpel als gewoon zijn resterend standaard loon uitbetalen. Als ik de geruchten moet geloven is er ook daar weer snel gedreigd met de wet van '78. Foré wilde dus gewoon geen gedoe, wat ik volkomen kan begrijpen overigens. Maar het is wel een heel vieze trend aan het worden.

Ineos was geen optie, want hij heeft een contract met het Specialized, momenteel het fietsmerk bij Soudal én Bora.

Lipowitz lijkt me niet iemand met wie je makkelijk ruzie krijgt. Het kan ook een voordeel zijn om met twee klassementsrenners hoog te staan.

Stiekem hoopt hij wellicht dat Roglic over z'n hoogtepunt zal zijn gezien z'n leeftijd, maar dat hoopte Quintana destijds ook met Valverde.

Om ook nog even terug te komen op Vanthourenhout. Er wordt gepraat met iemand anders om Aldag te vervangen, het zou Zak Dempster van Ineos worden. Vanthourenhout is wel degelijk gewoon een ploegleider, maar degene die het team rond Remco zal sturen. Wat ik dus verwachtte, de persoonlijke man van Remco, maar zeker niet de man die volledig de sportieve lakens mag uitdelen bij Red Bull.

Bron: Knack.

Terug
Bovenaan