Ik heb al renners en stafleden van beide kampen gehoord maar die weten zelf van nog niet veel.
Bini zou toch al met aantal ploegen in gesprek zijn om eventueel te verkassen.
In mijn ogen kon het geen andere richting opgaan. Wanty zit al zo lang in slechte papieren waardoor het daar eigenlijk vierkant draait en je er niets voor elkaar kan krijgen. Facturen die niet betaald worden en maanden op uw geld wachten. Dat kan niet blijven duren op zo’n niveau…
Dat laatste hoor ik inderdaad ook meer en meer. Het werd eigenlijk goed stilgehouden (er gaat vanuit de Vlaamse pers natuurlijk relatief weinig aandacht naar hen), maar de ploeg zat gewoon financieel diep in de problemen en hadden een oplossing nodig. Er gaan renners en staff hun job verliezen (zeer problematisch ook dat ook Wagner en Flanders in de shit zitten, Belgisch wielrennen toch in een crisis) door de fusie, maar ging dat niet sowieso gebeuren als de ploeg ten onder ging gaan (en het zelfde bij Lotto op iets langere termijn)?
Ik net hetzelfde als jij, normaal weet ik veel over Lotto, maar als de renners en staff van weinig weten en eigenlijk alles door de loterij (Haek en co) wordt onderhandeld voor de moment, kom ik ook weinig te weten. Enige wat ik nog net te horen kreeg van Van de Wouwer is dat ze eind deze week wel een "oplossing" verwachten.
Over Girmay, ik zie sowieso een probleem als zowel De Lie als hijzelf blijven. Het zijn te gelijkaardige types, en Girmay verdient ook te veel voor wat hij presteert. De Lie dit seizoen natuurlijk ook, maar voor een Belgische ploeg zou focussen op hem toch logischer zijn. Aan de andere kant, De Lie zijn contract loopt af in 2026, daar heb je sowieso het risico dat je die toch kwijt bent binnen een jaar.
Ik wel gehoord dat Astana vorige week nog een duidelijke "nee" heeft gekregen van Intermarché wat betreft Girmay. Benson denkt ook dat hij wel degelijk zou blijven, maar nog eens, ik zou het vreemd vinden in een Belgische fusieploeg als De Lie daar nog zit.
Een specifieke vraag, zijn er bij Intermarché veel jongens die schrik hebben dat ze uit de boot gaan vallen? En dan heb ik het niet over de jongens die einde contract zjin (want ja, die hebben sowieso een dik probleem vrees ik), maar die nog een doorlopend contract hebben? Bij Lotto zijn die er vrij gerust in (ook door de geruchten dat de licentie van Lotto zou behouden worden).