Transferthread 2025

Remco reed als junior ook op specialized hé

naar 't schijnt al veel langer...

wc_gold.png

1) Soudal had idd sponsorcontract waarbij Remco aan boord moest blijven maar dat is ondertussen geschrapt
2) Specialized ligt nog vast tot eind 2027. En die gaan al heel veel jaren mee dus zou me straf lijken dat ze gekoppeld zijn aan Remco (zeker omdat ze meerdere ploegen sponsoren, zie ook bij de vrouwen waar ze gewoon Vollering haar ploeg extra gaan sponsoren zijn)

Remco heeft een persoonlijk contract met specialized.
Het zou voor de overstap makkelijker zijn als hij naar een team gaat die al rijden op specialized natuurlijk.
Dat het contract normaal loopt tot 2027 klopt. Maar wat zijn de voorwaarden die in dat contract staan, dat is natuurlijk altijd de vraag.

Sinds 2012 rijden ze op specialized. Toen had je Boonen, tot 2017. Daarna had je nog Gilbert en Alaphillipe in het jaar 18, ook redenen om te sponsoren lijkt me.
En dan zit je al in 2019 met Remco. Dus ze sponsoren al even, maar ze hadden altijd wel een reden om het te doen.
Neem Remco weg en een groot incentive om nog te sponsoren valt wel ineens weg. Enkel voor Merlier nog blijven, ik zou toch even kijken.

En bij SDworx en Vollering was het wel iets anders. Specialized was ook persoonlijk aan Vollering gebonden dus voor de transfer moest FDJ ook volgen.
En met SDworx zit je nog altijd, ook zonder Vollering, met een all-star team, dus reden genoeg om die sponsoring niet in vraag te stellen.

Remco heeft een persoonlijk contract met specialized.
Het zou voor de overstap makkelijker zijn als hij naar een team gaat die al rijden op specialized natuurlijk.
Dat het contract normaal loopt tot 2027 klopt. Maar wat zijn de voorwaarden die in dat contract staan, dat is natuurlijk altijd de vraag.

Sinds 2012 rijden ze op specialized. Toen had je Boonen, tot 2017. Daarna had je nog Gilbert en Alaphillipe in het jaar 18, ook redenen om te sponsoren lijkt me.
En dan zit je al in 2019 met Remco. Dus ze sponsoren al even, maar ze hadden altijd wel een reden om het te doen.
Neem Remco weg en een groot incentive om nog te sponsoren valt wel ineens weg. Enkel voor Merlier nog blijven, ik zou toch even kijken.

En bij SDworx en Vollering was het wel iets anders. Specialized was ook persoonlijk aan Vollering gebonden dus voor de transfer moest FDJ ook volgen.
En met SDworx zit je nog altijd, ook zonder Vollering, met een all-star team, dus reden genoeg om die sponsoring niet in vraag te stellen.
Volker wessel cycling team wordt ook door Specialized gesponsord

Aantal ritzege BHG: 0 - SQS: 4

Nu goed Specialized smijt graag met geld voor individuele atleten dat klopt. Sagan zo lang zoveel betalen vond ik waanzin

Nu goed Specialized smijt graag met geld voor individuele atleten dat klopt. Sagan zo lang zoveel betalen vond ik waanzin
Een renner wordt niet betaald om koersen te winnen, een renner wordt betaald om sponsors in de kijker te zetten.

Bij de meeste renners komt dat op hetzelfde neer maar bij een aantal renners doet dat er op een bepaald moment niet meer toe, gewoon acte de presence is al voldoende: Sagan, Froome...

Bora wordt imo ook altijd véél te hard aangepakt als ploeg hier in de Vlaamse media en dat is om dat men hier koppig de fout blijft maken van het voorjaar zwáár te overwaarderen en de Tour zwáár te onderwaarderen.
Bora doet het: zonder Pogacar, zonder van der Poel en zonder absolute topsprinter best ok. Paar tegenvallende transfers maar toch al wat (ook WT) koersen gewonnen dit jaar en afgelopen jaren 2 GT's en nu zonder ongelukken Lipowitz op het podium in Parijs + wit.

De deal voor Volker Wessel zal overigens ook wel van een andere grootorde zijn dan voor de WT teams. Ik zie Specialized niet direct vertrekken bij QS maar finaal zal het toch van de renners afhangen. Merlier is wel een garantie op succes in GT sprints maar als dat ooit weg valt gaat men Specialized toch een andere goede reden moeten geven en die is er momenteel (nog) niet. Er vanuitgaande dat Remco niet blijft voor alle duidelijkheid.

Laatst bewerkt:

Ja maar goed de mannen van volkerwessels rijden op een gewoon specialized frame en zelfs niet op een s-works.
Ik weet niet wat hun deal juist is, maar het zal een heel stuk minder groot zijn dan een WT-ploeg. Daarbij sluit ik zelfs niet uit dat ze de fietsen gewoon moeten kopen, dat was voor bijvoorbeeld Tietema en Cannondale ook het geval.

Daarbij specialized staat ook als sponsor op mijn truitje. Zij ondersteunen ons team, met kortingen, maar i wish dat we zaken gratis krijgen hoor. Sponsoring kent wel enkele vormen en gradaties.

Bora doet het: zonder Pogacar, zonder van der Poel en zonder absolute topsprinter best ok. Paar tegenvallende transfers maar toch al wat (ook WT) koersen gewonnen dit jaar en afgelopen jaren 2 GT's en nu zonder ongelukken Lipowitz op het podium in Parijs + wit.
Inderdaad zonder VDP, maar het is niet alsof VDP een memorabele Tour heeft gereden. Ritwinst, paar keer in de kijker, maar zeker niet van het spektakel dat we kennen van pakweg WVA/Sagan in het verleden. Als Meeus zich niet liet ringeloren gisteren hadden ze zelfs ritwinst beet. Prima ploegje wat mij betreft. Ik zou Lipo niet inruilen voor VDP!

VDP blijft VDP natuurlijk, maar kan me toch echt wel inbeelden dat Canyon op haar honger blijft zitten qua VDP-exposure in de Tour. Groen had echt wel gemogen en gekund dit jaar imo.

VDP blijft VDP natuurlijk, maar kan me toch echt wel inbeelden dat Canyon op haar honger blijft zitten qua VDP-exposure in de Tour. Groen had echt wel gemogen en gekund dit jaar imo.
Ik denk niet dat Canyon te klagen heeft over de ROI na deze Tour: rit gewonnen + 4 dagen geel (wordt toch ook vaak onderschat kwa waarde) en mee voor een aantal nagelbijters gezorgd vanuit de vlucht. Naar vdP normen kan je dat moeilijk onder verwachting noemen in de Tour, hij heeft al veel mindere edities gereden ook. Maar je hebt een punt, met de puntenverdeling dit jaar was groen zeker meer dan gewoon een realistische kans.

Ik zette van der Poel vooral mee in dat rijtje omdat hij samen met Pogacar eigenlijk het voorjaar opgekuist heeft op 2 kruimels na waar Trek mee is gaan lopen. Als men zegt dat Bora het niet goed doet, is dat bijna altijd met de gedachten bij het voorjaar. Het zijn ook net die transfers die niet echt goed uitgepakt hebben maar met alle respect mag je in dit tijdperk van superdominantie van een paar renners toch ook niet verwachten dat Lazkano & Pithie meer dan gewoon een bijrol zouden gespeeld hebben, dat is niet waar Bora het moet gaan doen.

Als Mathieu al zijn sponsors niet in de kijker zet, hij doet het begot als de beste in het peloton. Er zijn er amper beter qua exposure. Canyon weet maar al te goed wat ze aan hem hebben, dat contract van 10 jaar is er niet zomaar.

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze bij Alpecin na het uitvallen van Philipsen niet meteen vol voor groen gegaan zijn. Gaan ze Vdp gebruiken om de sprint aan te trekken voor Groves 🤡. Goeie sprinter om in Catalonië of het Baskenland ritten te winnen maar toch niet in de tdf, en al helemaal niet in zo'n matig seizoen als hij dit jaar draait. En dan pas enkele ritten later gaat Vdp zich plaatsen in de tussensprints...

Vdp recupereert al niet geweldig in een grote ronde, gaan ze hem choco laten rijden in een duo ontsnapping.

Met Milan die de Tour vermoedelijk zal beëindigen met slechts 4 top 10 plaatsen was dit een absolute buitenkans voor Vdp.

Als Mathieu al zijn sponsors niet in de kijker zet, hij doet het begot als de beste in het peloton. Er zijn er amper beter qua exposure. Canyon weet maar al te goed wat ze aan hem hebben, dat contract van 10 jaar is er niet zomaar.
Op wie reageert gij eigenlijk want er is niemand die het tegendeel beweert.

Remco, Roglic en Lipowitz dat zou een mooi klassementstrio zijn maar wie wordt er dan kopman ...

Er gaan geruchten rond dat VA erg boos is op de vrouw van Vingegaard (niet op Vingegaard zelf) en dat hij daarop besloten heeft van hem nog amper te helpen in de Tour.

Ruzie in het kamp?

Is het raar dat ik nu niet echt wild voor van transfers van Stuyven en Van Baarle voor QS? Ondertussen zijn die allebei toch ook al 33-34 jaar zeker? Ze gaan toch met iets meer moeten komen dan dat, indien Remco inderdaad weggaat en ze terug op de klassiekers gaan focussen (als als als).

Fan van Jasper, maar het is geen winnaarstype. Sowieso moeilijk om die wereldtoppers in RVV of P-R te kloppen, maar voor de overige knikkers (Dwars door Vlaanderen, de Omloop, ...) zou je toch iemand moeten kunnen hebben die daar iets van meepakt. Ik denk dat zijn laatste overwinning echt dateert van MSR, niet?

Idem met Van Baarle, wordt er ook niet jonger op. Veel pech gehad natuurlijk, maar staat ondertussen ook al 2 jaar droog qua overwinningen.

En dat zijn 2 renners die ze toch zeer deftig zullen moeten betalen.

Als je daar natuurlijk iemand naast kan zetten die wél een grotere afwerker is, dan heb je mogelijk wel een sterke voorjaarsploeg.
En misschien hebben ze die al wel in de vorm van Magnier natuurlijk... in dat geval heb ik niets gezegd :tongue:

Ik denk dat ze terug naar de Wolfpack strategie willen gaan van enkele jaren geleden.
Aangezien ze de beste renners niet kunnen aantrekken wegens onbeschikbaar.
Vroeg beginnen , overal mee zijn en nergens rijden tenzij je de sterkste van de groep bent.

Moet je zorgen dat je al deze er net onder zoveel mogelijk volk moet hebben.
Stuyven is daar een goeie snelle tijdelijke oplossing voor om enkele jaren te overbruggen.

DvB is imo ook minder keuze ,wegens de vele pech heeft die wel trainingsarbeid verloren over de jaren heen, maar QS kan veel fixen hebben ze in het verleden al bewezen.

Ik verwacht zelf pas binnen 2-3 jaar pas een hele goeie QS weer in de klassiekers.
Maar vroeger mag altijd.
---------
Een fantasietje waarschijnlijk maar een deel ruildeal zou ook wel leuk zijn.
Remco voor Van Gils , Pithie en een grote zak geld :p

Lijkt me ondertussen wel dat het er eindelijk echt van gaat komen. Ik ben benieuwd of hij daar echt beter gaat presteren.

Ben ook wel benieuwd hoe Quick Step nu verder hun team zal invullen. Gaan ze het houden bij wat ze al hebben (+ hun gekende transfers), gaan ze zelf iemand uitkopen? Gaan ze proberen profiteren van de mogelijke Lotto-Intermarché fusie (Girmay kan bijvoorbeeld vrijkomen, misschien wilt een De Lie weg, etc)?

Ik denk dat ze terug naar de Wolfpack strategie willen gaan van enkele jaren geleden.
Aangezien ze de beste renners niet kunnen aantrekken wegens onbeschikbaar.
Vroeg beginnen , overal mee zijn en nergens rijden tenzij je de sterkste van de groep bent.

Dat werkte toch enkel omdat ze ook vaak de sterkere renners in de ploeg hadden? Dat "Wolfpack" gedoe werd compleet overroepen hé. Ze hadden gewoon de kwaliteit in huis. Zal nu toch anders zijn als je moet vechten tegen de blokken van UAE, Visma, Red Bull, etc.

Als Lotto de paying entity wordt dan zijn de renners van Lotto die nog onder contract liggen geen optie (tenzij ze zelf geld gaan uitgeven om renners af te komen). De renners van Intermarché daarentegen komen wel vrij maar wat zit er daar bij die een aanwinst zijn voor Soudal (Girmay uitgezonderd)? Een Arne Marit/Gerben Thijssen ipv Dainese, Laurens Rex als extra aanvulling voor de voorjaarspoeg, Louis Barré voor de heuvelsklassiekers? Dat zijn toch allemaal niet de grote meerwaardes denk ik dan

Laatst bewerkt:

Deal tot och arme 28' dat lijkt me toch heel kort in deze tijden zeker met een 25 jarige

Er gaan geruchten rond dat VA erg boos is op de vrouw van Vingegaard (niet op Vingegaard zelf) en dat hij daarop besloten heeft van hem nog amper te helpen in de Tour.

Ruzie in het kamp?

BS Visma gaat gewoon voor de ritten die snappen ook wel dat Vingegaard deze Tour niet gaat winnen ondanks hun verhaaltjes elke dag

Dat werkte toch enkel omdat ze ook vaak de sterkere renners in de ploeg hadden? Dat "Wolfpack" gedoe werd compleet overroepen hé. Ze hadden gewoon de kwaliteit in huis. Zal nu toch anders zijn als je moet vechten tegen de blokken van UAE, Visma, Red Bull, etc.

Dank u, dan moet ik het niet opnieuw zeggen.

Benieuwd wat het wordt. Zonder VDP of Pogacar een monument proberen te winnen lijkt me de komende jaren ijdele hoop gelijk welke transfer je doet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan