Transferthread 2025

Hier een overzichtje van transfer (komt vanop een ander forum dus niet door mezelf gemaakt)

Op Wielerflits een heel stuk over de transfers waarvan een deel hier nog niet gezien:

UAE
Verlengen: Almeida, Baroncin en Wellens. Majka kan ook verlengen.
Onzeker: Julius Johansen en Vegard Laengen.
Weg: Allessandro Covi (Jayco)
Misschien: Adria Pericas en Matthias Schwarzbacher (UAE Gen Z) Jonas Koch (Bora) Kevin Vermaerke (PostNL)

Visma
Nieuw: Bruno Armirail (Decathlon) Timo Kielich (Alpecin) Pietro Mattio (Visma Devo) en Davide Piganzooli (Polti)
Verlengen: Wilco Kelderman en Steven Kruijswijk
-Miscchien Tim Rex (Visma devo)
Onzeker: Dan McLay, Tosh Van Der Sande, Julien Vermote
Weg: Tiesj Benoot (Decathlon), Olaf Kooij (decahtlon) Tom Gloag (Q36.5) Attila Valter (Bahrein) Dylan Van Baarle (?)

Soudal Quick step
Verlengen: Pepijn Reinderink, Ilan Van Wilder
Onzeker: Remco Evenepoel (Bora?)
Weg: Joszef Cerny (Bora?) Mattia Cattaneo (Bora), Luke Lamperti (EF)
Nieuw: Stef Cras (Total) Ceriel Desal (Wagner) Edward Planckaert en Fabio Van Den Bossche(Alpecin), Jasper Stuyven (Lidl), Albert Dainese (Tudor)

Alpecin:
Weg: Quinten Hermans en Xandro Meurisse (Q36.5)Robbe Ghys (Decathlon) Timo Kielich (Visma) Edward Planckaert, Fabio Van Den Bossche (Soudal) en Gianni Vermeersch (Bora)
Nieuw: Lennart Belmans, Aaron Dockx, Senna Remijn (Alpecin Devo)
Misschien: Francesco Busatto (Intermarche Wanty)

Picnic
Verlengen: Gijs Leemreize, Tim Naberman
Weg: Romain Bardet (stopt) Tobias Lund Andresen (Decathlon)
Onzeker: Kevin Vermaerke (UAE?)
Misschien Benoit Cosnefroy (Decathalon) Dillion Corkery (ST Michel)

Decathlon:
weg: Bruno Armirail (Visma) Clement Berthet (Groupama) Benoit Cosnefroy (PostNL?) dorian Godon (Ineos?)
nieuw: Cees Bol (Astana) Tiesj Benoot en Olaf Kooij (visma) robbe Ghys (Alpecin) Tim Hoole (Decahtlon)
Misschien: Matthew Riccitello (israel)

Ineos Total
nieuw: Kevin Vauqelin (ARkes) Sam Welsford (Bora)
Misschien: Dorian Godon

Bora
Verlengen: Gianni Moscon, Lipowitz
Nieuw: Mattia Cattaneo (Soudal) Gianni Vermeersch (Alpecin)
Misschien Josef Cerny en Remco Evenepoel (soudal) Jonas Koch (Uae)
Onzeker Roger Adria (Movistar) Florian Lipowitz en Primoz Roglic

Movistar:
Misschien: Roger Adria (RedBull) Raul Garcia (Arkea) JP Lopez (Trek)

Lidl Trek
Weg Tim Declercq (?) Tim Hoole (Decathlon) Alex Kirsch (Cofidis) JP Lopez (movistar) Jasper Stuyven (Soudal)
Nieuw Matias Norsgaard (movistar) Jacob Soderqivst (Lidl devo)

Bahrein
Verlengt: Matej Mohoric

Israel:
Onzeker: Matthew Riccitello (Decathlon?)
Nieuw Ben Askey(Groupama)

Groupama"
Weg: Ben Askey (Israel) Stephan Kung (tudor)
Nieuw: Clement Berthet (Decathlon) Simone Velasco (XDS Astana)

Q36.5
Nieuw: Eddie Dunbar en Edward Harper (Jayco) Tom Gloag (Visma), Xandro Meurisse en Quinten Hemans (Alpecin) en Brent Van Moer (lotto)

Hier een overzichtje van transfer (komt vanop een ander forum dus niet door mezelf gemaakt)
De vraag blijft hoe betrouwbaar deze lijst natuurlijk is.
Stuyven is volgens @Airjinx een broodje aap, vraag is welke nog gebaseerd zijn op lucht. Of hoe accuraat deze lijst is en hoe de opsteller inside information heeft.

HLN.

11u30:
Foré had met Jasper Stuyven (Lidl-Trek) al snel een extra kopman voor in de kasseiklassiekers binnen en zat ook nog rond de tafel met Brent Van Moer, Dylan van Baarle en Timo Kielich. Die drie targets werden echter gemist of te duur bevonden,

17u58
Nieuwe toptransfer voor Soudal Quick-Step. De Nederlander Dylan van Baarle heeft volgens informatie getekend bij de Belgische ploeg.

:laugh:

(kan ook wel een teken zijn dat QS opeens geld heeft door de transfer van Remco)

Er is wel een verschil tussen weg aan het einde van dit seizoen en eind 2026 hé. Ik ga er ondertussen vanuit dat er al beslist is dat ze hem gaan verkopen. Er lijken toch meer geruchten dan de afgelopen jaren. Alé op die Visma overname na, ma daar werd dan ook echt over gesproken.

Misschien kunnen ze met het geld van Remco wel iemand anders wegkopen...
En euhm... Almeida is een vrije renner. Zijn vijand bij QS is weg hé :biglaugh:
Hindley is ook einde contract, wilt die niet meer vrijheid?
En ik doel ook niet per se op één topaankoop, kan ook meerdere zeer sterke aanwinsten zijn. Ik denk aan Van Eetvelt, De Plus, De Lie (al matcht die wel niet met Magnier), Sheffield, Vermeersch, ... er is uiteindelijk genoeg op de markt.
Met De Lie ben ik wel niet helemaal akkoord. Zeker áls Remco zou vertrekken (dit keer vermoed ik, itt vorige jaren, eigenlijk van wel) ga ik er toch vanuit dat Quick-Step opnieuw zal willen terugplooien op het beproefde recept: niet per sé de allersterkste ploeg in de diepte maar vooral een hoop sprinters waarmee je in elke rittenkoers die je start ritten kan kapen en dus vooral volume in het aantal overwinningen kan krijgen, wat dat is elke keer een klik op elke Belgische nieuwssite.
3 sprinters is perfect te doen: Columbia, waar ze destijds ongetwijfeld de mee de inspiratie hebben gehaald was daar het perfecte voorbeeld van met Cavendish, Greipel en Boason Hagen. (klik) Op lange termijn is dat moeilijk houdbaar door ambities van verschillende renners maar dan duw je eentje buiten en haal je een andere in de plaats...

Is het raar dat ik nu niet echt wild voor van transfers van Stuyven en Van Baarle voor QS? Ondertussen zijn die allebei toch ook al 33-34 jaar zeker? Ze gaan toch met iets meer moeten komen dan dat, indien Remco inderdaad weggaat en ze terug op de klassiekers gaan focussen (als als als).

Fan van Jasper, maar het is geen winnaarstype. Sowieso moeilijk om die wereldtoppers in RVV of P-R te kloppen, maar voor de overige knikkers (Dwars door Vlaanderen, de Omloop, ...) zou je toch iemand moeten kunnen hebben die daar iets van meepakt. Ik denk dat zijn laatste overwinning echt dateert van MSR, niet?

Idem met Van Baarle, wordt er ook niet jonger op. Veel pech gehad natuurlijk, maar staat ondertussen ook al 2 jaar droog qua overwinningen.

En dat zijn 2 renners die ze toch zeer deftig zullen moeten betalen.

Als je daar natuurlijk iemand naast kan zetten die wél een grotere afwerker is, dan heb je mogelijk wel een sterke voorjaarsploeg.
En misschien hebben ze die al wel in de vorm van Magnier natuurlijk... in dat geval heb ik niets gezegd :tongue:

Is het raar dat ik nu niet echt wild voor van transfers van Stuyven en Van Baarle voor QS? Ondertussen zijn die allebei toch ook al 33-34 jaar zeker? Ze gaan toch met iets meer moeten komen dan dat, indien Remco inderdaad weggaat en ze terug op de klassiekers gaan focussen (als als als).

Fan van Jasper, maar het is geen winnaarstype. Sowieso moeilijk om die wereldtoppers in RVV of P-R te kloppen, maar voor de overige knikkers (Dwars door Vlaanderen, de Omloop, ...) zou je toch iemand moeten kunnen hebben die daar iets van meepakt. Ik denk dat zijn laatste overwinning echt dateert van MSR, niet?

Idem met Van Baarle, wordt er ook niet jonger op. Veel pech gehad natuurlijk, maar staat ondertussen ook al 2 jaar droog qua overwinningen.

En dat zijn 2 renners die ze toch zeer deftig zullen moeten betalen.

Als je daar natuurlijk iemand naast kan zetten die wél een grotere afwerker is, dan heb je mogelijk wel een sterke voorjaarsploeg.
En misschien hebben ze die al wel in de vorm van Magnier natuurlijk... in dat geval heb ik niets gezegd :tongue:

Wie moeten ze dan wel nemen? Stuyven won MSR en van Baarle won PR zoveel renners die al een monument hebben gewonnen zijn er niet.

Stuyven was dit jaar trouwens ook gewoon mee met de groep der favorieten in de RVV.

Met De Lie ben ik wel niet helemaal akkoord. Zeker áls Remco zou vertrekken (dit keer vermoed ik, itt vorige jaren, eigenlijk van wel) ga ik er toch vanuit dat Quick-Step opnieuw zal willen terugplooien op het beproefde recept: niet per sé de allersterkste ploeg in de diepte maar vooral een hoop sprinters waarmee je in elke rittenkoers die je start ritten kan kapen en dus vooral volume in het aantal overwinningen kan krijgen, wat dat is elke keer een klik op elke Belgische nieuwssite.
3 sprinters is perfect te doen: Columbia, waar ze destijds ongetwijfeld de mee de inspiratie hebben gehaald was daar het perfecte voorbeeld van met Cavendish, Greipel en Boason Hagen. (klik) Op lange termijn is dat moeilijk houdbaar door ambities van verschillende renners maar dan duw je eentje buiten en haal je een andere in de plaats...

Maar het is niet lange termijn als ze allemaal al hun strepen verdiend hebben. Merlier is een zekerheid voor de Tour, De Lie kan daar dus niets gaan doen of hij moet akkoord zijn met het krijgen van 2 of 3 kansen en voor de rest te knechten. In de klassiekers kan je ook niet zomaar zeggen van De Lie, jij bent de absolute kopman in koersen als Gent Wevelgem bijvoorbeeld want Magnier heeft ondertussen ook mooie dingen laten zien en ook Merlier droomt daar nog van. De Lie is waarschijnlijk wel degene die het talent heeft om zwaardere klassiekers aan te kunnen, maar dat weten we nog niet. Ik zie het toch snel botsen, waarmee ik niet zeg dat ze er niet voor zullen gaan. Ik zie dat ook wel gebeuren. Ze hebben uiteindelijk Magnier ook "maar" (tegenwoordig is dat weinig voor toppers) voor 2 jaar kunnen vastleggen.

Daarnaast zouden ze 4(!) sprinters hebben, want ook Dainese komt. Al kan je hem veel makkelijker wegzetten in andere koersen.

Ik vrees eigenlijk dat ook Quick Step na het vertrek van Remco snel is zwaar weer gaat komen. De meeste van die sponsors zijn er toch vooral voor Remco. Specialized zou denken aan vertrekken. Soudal wilt wel blijven, maar gaat dat voor hetzelfde geld zijn zonder Remco? Quick Step denkt al langer over een stapje terug, Bakala ook al langer over het geven van minder geld, ... En je ziet hoe moeilijk het is in België om grote bedrijven (degenen die genoeg geld hebben om 10M of meer per jaar in een wielerteam te stoppen) te overtuigen om te sponsoren. Alpecin is één van de meest spraakmakende teams in de wereld en ze vinden niet zomaar een sponsor, Intermarché en Lotto moeten fuseren om niet ten onder te gaan. Op lager niveau zit het einde van Flanders Baloise eraan te komen en ook Wagner zit weer in vieze papieren. Het Belgisch wielrennen komt stillaan in een serieuze crisis terecht en er wordt eigenlijk weinig over gesproken. NIet enkel het Belgisch wielrennen, in Frankrijk zie je het ook wel en eigenlijk hebben het grote merendeel van de wielerploegen financieel een probleem. Er is veel paniek bij alle Pro Teams buiten de super rijken zoals Tudor en de helft van de World Tour ploegen.

Wie moeten ze dan wel nemen? Stuyven won MSR en van Baarle won PR zoveel renners die al een monument hebben gewonnen zijn er niet.

Stuyven was dit jaar trouwens ook gewoon mee met de groep der favorieten in de RVV.
Maar ja, wat heb je eraan dat ze in het verleden een monument gewonnen hebben? Dat maakt ze vooral duurder qua contract, lijkt me? Hoe schat je de kans in dat ze dat nog eens kunnen herhalen. Ik schat het eerlijk gezegd vrij laag in.

Wederom, goede renners hé, maar ze komen ongetwijfeld met een stevige prijs veronderstel ik, dus moet je toch echt ook nog een afwerker hebben om daar naast te kunnen zetten (bv. een Magnier dus).

Stuyven heeft inderdaad nog een sterke RVV gereden, waar Pedersen dus zeker blij mee zal geweest zijn.

Maar ja, wat heb je eraan dat ze in het verleden een monument gewonnen hebben? Dat maakt ze vooral duurder qua contract, lijkt me? Hoe schat je de kans in dat ze dat nog eens kunnen herhalen. Ik schat het eerlijk gezegd vrij laag in.

Wederom, goede renners hé, maar ze komen ongetwijfeld met een stevige prijs veronderstel ik, dus moet je toch echt ook nog een afwerker hebben om daar naast te kunnen zetten (bv. een Magnier dus).

Stuyven heeft inderdaad nog een sterke RVV gereden, waar Pedersen dus zeker blij mee zal geweest zijn.

Mja afwerken... wie stel je voor? De renners die grote klassiekers kunnen worden zijn de toppers en die zijn onhaalbaar. Dat is ook altijd waarom elk team meteen op jong talent inzet hopend dat iemand de nieuwe ster wordt, met als gevolg dat 9 van de 10 van die jonge talenten uiteindelijk een teleurstelling worden.

Evenepoel is gewoon onvervangbaar, niet gewoon als klimmer/GC renner, maar als uithangbord, winnaar, als renner in het algemeen. Quick Step gaat altijd verzwakt zijn. Het beste wat ze kunnen doen is hopen dat die fusie tussen intermarché en Lotto op niets uitdraait en ze beiden zwaar in de problemen komen en daarvan profiteren door bijvoorbeeld aan te kloppen bij De Lie/Girmay, Van Eetvelt en nog meer... Jarno Widar. Maar nog eens, het zou gewoon dramatisch zijn voor het Belgisch wielrennen op alle niveaus als al die ploegen zomaar verdwijnen.

Mja afwerken... wie stel je voor? De renners die grote klassiekers kunnen worden zijn de toppers en die zijn onhaalbaar. Dat is ook altijd waarom elk team meteen op jong talent inzet hopend dat iemand de nieuwe ster wordt, met als gevolg dat 9 van de 10 van die jonge talenten uiteindelijk een teleurstelling worden.

Evenepoel is gewoon onvervangbaar, niet gewoon als klimmer/GC renner, maar als uithangbord, winnaar, als renner in het algemeen. Quick Step gaat altijd verzwakt zijn. Het beste wat ze kunnen doen is hopen dat die fusie tussen intermarché en Lotto op niets uitdraait en ze beiden zwaar in de problemen komen en daarvan profiteren door bijvoorbeeld aan te kloppen bij De Lie/Girmay, Van Eetvelt en nog meer... Jarno Widar. Maar nog eens, het zou gewoon dramatisch zijn voor het Belgisch wielrennen op alle niveaus als al die ploegen zomaar verdwijnen.

Niet voor de monumenten, want dat wordt inderdaad zeer moeilijk zolang MVDP, Pogacar, Pedersen, ... zich daar met succes op blijven focussen.

Maar in al die andere koersen (Omloop, Gent-Wevelgem, Dwars Door Vlaanderen, ...) moet je dan toch proberen uitpakken als je terug vol op de klassiekers gaat focussen.

Maar wederom, een Magnier is daar mogelijk perfect in staat voor en dan zijn Stuyven en Van Baarle dan wel de perfecte renners om de aandacht af te leiden en/of voor een overtal in de finale te zorgen. We'll see.

Niet voor de monumenten, want dat wordt inderdaad zeer moeilijk zolang MVDP, Pogacar, Pedersen, ... zich daar met succes op blijven focussen.

Maar in al die andere koersen (Omloop, Gent-Wevelgem, Dwars Door Vlaanderen, ...) moet je dan toch proberen uitpakken als je terug vol op de klassiekers gaat focussen.

Maar wederom, een Magnier is daar mogelijk perfect in staat voor en dan zijn Stuyven en Van Baarle dan wel de perfecte renners om de aandacht af te leiden en/of voor een overtal in de finale te zorgen. We'll see.

Ja ik zie Magnier nu wel als iemand die daar gewoon kopman kan zijn en in beste vorm en met wat geluk eventueel zou kunnen afwerken. Merlier kan dat ook in een "makkelijke" Gent Wevelgem.

Enige andere (sub)toppers die misschien vrij komen of hun ploeg willen verlaten zijn Girmay, De Lie (maar beiden komen in het vaarwater van anderen) en Ayuso (maar ja, zelfs met het Remco geld lijkt me dat mission impossible en dan zit je toch weer met een klassementsrenner vooral). Wat betreft renners zonder contract is er gewoon niets beters dan wat ze hebben gehaald. Kung had gekund (en da's ook geen afmaken natuurlijk), maar die gaat naar Tudor, voor de rest hebben sterke jongens bijgetekend.

Van Baarle en Stuyven lijken mij wel goed voor de breedte van de ploeg in de klassiekers. Vroeger toch ook al veel succes gehad als ze met meerdere renners als kopman naar de voorjaarskoersen gingen.

Van Baarle en Stuyven lijken mij wel goed voor de breedte van de ploeg in de klassiekers. Vroeger toch ook al veel succes gehad als ze met meerdere renners als kopman naar de voorjaarskoersen gingen.

Er kan er maar 1 winnen. Als een van je meerdere renners niet de beste is blijft het heel moeilijk om te winnen. Ik kan me eigenlijk maar 1 wedstrijd herinneren waar ze wonnen dankzij meerdere renners en dat is PR 14' toen Terpstra ging na Carrefour en Boonen en Stybar de groep stillegden. Bij zijn RVV zege bv was Terpstra gewoon overduidelijk de sterkste die dag.

Dat is een mooi verhaal dat QS jarenlang vertelde van samen winnen maar uiteindelijk wonnen ze vooral doordat ze die dag de sterkste man in koers hadden.

Je vergeet WVA in uw vergelijking.

Ik snap de insteek hoor. Maar laat ons niet vergeten dat de laatste keer dat Stuyven gewonnen heeft al 5 jaar geleden is.
Hem gaan halen voor te gaan winnen lijkt mij ijdele hoop, zeker met alles wat we nu weten.
Kans dat Remco vertrekt lijkt me realistisch, dat sponsors dan gaan afhaken en de budgetten zakken is een logisch gevolg.
Specialized gaat meegaan met Remco en zal niet langer doorgaan bij SQS naar alle waarschijnlijkheid, zullen ze een even high-end merk kunnen binnenhalen of zal dit een trapje lager moeten zijn?

Ik wil maar zeggen als je al niet kan winnen of het kan afmaken met een topomkadering met een hoog budget en een topfiets, zoals Visma met cervelo en trek met trek, hoe zie je het dan wel gebeuren bij een team met een lager budget en een minder goeie fiets?

Nee ik zou die mannen vooral voor hun ervaring en hun inhoud gaan halen, en mijn pijlen voor het af te maken richten op opkomende talenten.
Een Magnier denk je dan aan, maar die zal toch ook nog wel enkele stappen moeten zetten.

Je vergeet WVA in uw vergelijking.

Ik snap de insteek hoor. Maar laat ons niet vergeten dat de laatste keer dat Stuyven gewonnen heeft al 5 jaar geleden is.
Hem gaan halen voor te gaan winnen lijkt mij ijdele hoop, zeker met alles wat we nu weten.
Kans dat Remco vertrekt lijkt me realistisch, dat sponsors dan gaan afhaken en de budgetten zakken is een logisch gevolg.
Specialized gaat meegaan met Remco en zal niet langer doorgaan bij SQS naar alle waarschijnlijkheid, zullen ze een even high-end merk kunnen binnenhalen of zal dit een trapje lager moeten zijn?

Ik wil maar zeggen als je al niet kan winnen of het kan afmaken met een topomkadering met een hoog budget en een topfiets, zoals Visma met cervelo en trek met trek, hoe zie je het dan wel gebeuren bij een team met een lager budget en een minder goeie fiets?

Nee ik zou die mannen vooral voor hun ervaring en hun inhoud gaan halen, en mijn pijlen voor het af te maken richten op opkomende talenten.
Een Magnier denk je dan aan, maar die zal toch ook nog wel enkele stappen moeten zetten.
1) Soudal had idd sponsorcontract waarbij Remco aan boord moest blijven maar dat is ondertussen geschrapt
2) Specialized ligt nog vast tot eind 2027. En die gaan al heel veel jaren mee dus zou me straf lijken dat ze gekoppeld zijn aan Remco (zeker omdat ze meerdere ploegen sponsoren, zie ook bij de vrouwen waar ze gewoon Vollering haar ploeg extra gaan sponsoren zijn)

Alsof Specialized Soudal plots gaat laten vallen.. Die werken al zolang samen. Het is ook dankzij Soudal dat Remco onder Specialized vlag zit.

Terug
Bovenaan