Transferthread 2025

Ik denk dat Van Baarle inderdaad zeker ook voor Remco gehaald wordt (als die niet bij Ineos zit binnen een half jaar natuurlijk).

Stuyven vind ik gewoon een heel goede transfer. Als die geen pech heeft (wat wel vaak is), is die altijd gewoon goed en dan doet die mee in de grote klassiekers. Nee, winnen gaat die niet doen ma in deze tijden van supermannen is top 5 toch al goed.

Het speculeren kan weer beginnen.
Om een of andere reden heb ik deze keer wel het gevoel dat het er van gaat komen. Op deze manier kunnen ze er nog geld aan verdienen, en ik denk dat iedereen wel weet dat hij na 2026 toch weg ging gaan.

Om een of andere reden heb ik deze keer wel het gevoel dat het er van gaat komen. Op deze manier kunnen ze er nog geld aan verdienen, en ik denk dat iedereen wel weet dat hij na 2026 toch weg ging gaan.
Die transfer gaat er ooit komen imo. Zou er zelfs niet van verschieten. Pinarello gaat mee met Pidcock naar Q365. Remco dan samen met Specialized bij Ineos.

Yaay. Kunnen we een week lang acht herkauwde artikels lezen op Sporza over hoe het mis ging bij Quickstep en hoe het vertrek van Lefevre dit heeft bewerkstelligt. En een 'de vijf mooiste overwinningen van Remco bij Quickstep' niet vergeten.

Van iemand kort bij Jasper Stuyven gehoord dat de geruchten dat hij naar Quickstep gaat 100% verzinsels zijn. Er zijn geen gesprekken geweest.
Het plan voor het seizoen was dat hij vanaf 2026 als gravelracer aan de slag ging voor Trek. Na het goed voorjaar kan zoiets altijd nog wijzigen natuurlijk maar van het Quickstep verhaal zou (momenteel) niks aan zijn.

Van iemand kort bij Jasper Stuyven gehoord dat de geruchten dat hij naar Quickstep gaat 100% verzinsels zijn. Er zijn geen gesprekken geweest.
Het plan voor het seizoen was dat hij vanaf 2026 als gravelracer aan de slag ging voor Trek. Na het goed voorjaar kan zoiets altijd nog wijzigen natuurlijk maar van het Quickstep verhaal zou (momenteel) niks aan zijn.
Met andere woorden was het plan om te stoppen na dit jaar en vanaf 26 te gravelracen?
Is het niet wat vroeg voor Stuyven om de fiets al aan de haak te hangen? Zeker omdat hij nog op een degelijk niveau presteerde en dit jaar presteert.

Met andere woorden was het plan om te stoppen na dit jaar en vanaf 26 te gravelracen?
Correct.
Ik kan me ook wel inbeelden dat je na 12 jaar als prof weleens iets anders wil doen. En de gravelscene groeit ook wel snel, zo is er eind oktober een nieuwe zevendaagse gravelrace in Zuid-Afrika waar hij start (naar het beeld van de Cape Epic). Je kan ook renderen dat hij daar nog 2 a 3 jaar op topniveau wil presteren.

Maar zoals gezegd was zijn voorjaar heel goed dus als een ploeg hem nog 2 jaar aanbiedt zal dat (vermoedelijk) financieel interessanter zijn als gravelracer worden. Misschien had hij voor het seizoen ook niet gedacht dat hij in de Ronde naar de meet zou gaan met Vdp, Va en Pedersen. Kan slechter!

Is het klassieke voorjaar niet te combineren met een gravelseizoen ?
Denk dat je enkel de eerste maand wat mist ?

Gewoon de berg beu, Obi. Liever met kerst en Nieuwjaar thuis met vrienden en familie en eten waar ge zin in hebt, dan weer eens opofferingen te moeten doen om gewoon dezelfde kasseistroken af te haspelen. Op een gegeven moment zijt ge dat gewoon beu. Hij is ook geen winnaar, dus dat kan de pijn niet verlichten.

Ik denk inderdaad dat naar de toekomst toe we wel meer renners gaan zien die weg en gravel combineren. Voor de klassieke renners net achter de top is het na april voornamelijk werken geblazen voor een andere kopman, en een grote ronde rijden waar ze zelf quasi geen kansen hebben. Alleen moet dat gravelcircuit zich nog wel wat verder ontwikkelen.

Unbound is de grootste gravelrace maar daar stond letterlijk 3 man een paardenkop aan de finish, op dat vlak zijn er dus nog wel stappen te zetten vooraleer het voor de ploegen even interessant wordt als wegwielrennen. Stuyven heeft na zijn zege in San Remo een mooi contract getekend, aan die voorwaarden kan je niet zo maar enkele maanden gaan gravellen. Dan hoort het er bij dat hij naar de Tour gaat in de sprinttrein voor Milan.

Ik denk inderdaad dat naar de toekomst toe we wel meer renners gaan zien die weg en gravel combineren. Voor de klassieke renners net achter de top is het na april voornamelijk werken geblazen voor een andere kopman, en een grote ronde rijden waar ze zelf quasi geen kansen hebben. Alleen moet dat gravelcircuit zich nog wel wat verder ontwikkelen.

Unbound is de grootste gravelrace maar daar stond letterlijk 3 man een paardenkop aan de finish, op dat vlak zijn er dus nog wel stappen te zetten vooraleer het voor de ploegen even interessant wordt als wegwielrennen. Stuyven heeft na zijn zege in San Remo een mooi contract getekend, aan die voorwaarden kan je niet zo maar enkele maanden gaan gravellen. Dan hoort het er bij dat hij naar de Tour gaat in de sprinttrein voor Milan

Gravelracen en unbound zijn voor mij nog wel 2 andere dingen.
Races tussen de 120 en 200km over wisselend off-road terrein waar verschillende zaken zoals techniek, uithouding en geluk een rol spelen en waar ook echt gekoerst kan worden is 1 ding.
Maar unbound is gewoon een extreme uitdaging die vooral focust op de zin om het te doen, uw uithoudingsvermogen en een grote portie geluk. Het is een retesaaie rit waar je gewoon constant flippert tussen duur en tempo. Leuk als je 40+ bent en toch nog wat bezig wilt zijn. Maar een winst daar betekent ook gewoon niet zoveel.

Leuk dat je als Stuyven kan zeggen dat je Jan Bakelants erop legt. Maar dat deed je ook al toen je allebei op het hoogste niveau reed. Uiteraard doe je dat ook als jij nog fulltime coureur bent en 6 jaar jonger bent.

Vandaag in artikel met Lampaert zeggen ze toch weer dat Stuyven volgend jaar naar SQS gaat.

Vandaag in artikel met Lampaert zeggen ze toch weer dat Stuyven volgend jaar naar SQS gaat.

Nieuwsblad, Sporza, HLN en Wielerflits hebben dat bevestigd. Enkel Airjinx hier ontkent dat. Ik twijfel niet dat hij dat gehoord heeft, maar als al die journalisten het denken te weten, lijkt me dat toch gewoon de waarheid.

Laatst bewerkt:
Gisteren nochtans gehoord dat hij nog nergens getekend heeft. Als verschillende mensen uit zijn omgeving dit zeggen zal er wel iets van waarheid in zitten zeker?
Hij zit nu in de vaste trein van Milan en hoopt na een goeie TDF dat ze bij Trek bijdraaien om zijn contract alsnog te verlengen. Hij zou het liefst bij Trek blijven. Theuns zit een beetje in hetzelfde schuitje. Als Milan straks 3 ritten wint en hij wil zijn trein houden kan het misschien toch ...

Als je liever afgaat op wielerflits dan post ik hier niet meer, voor mij prima hoor. Want als hij in augustus toch naar QuickStep gaat ga je toch doen alsof ik alles uit mijn duim heb gezogen.

Als je liever afgaat op wielerflits dan post ik hier niet meer, voor mij prima hoor. Want als hij in augustus toch naar QuickStep gaat ga je toch doen alsof ik alles uit mijn duim heb gezogen.

Ik zie dit nu pas. Ik vind dit wel een jammerlijk antwoord eigenlijk. Het gaat hier niet enkel om Wielerflits. Het gaat om zowat elk nieuwsmedium. Ook de Vlaamse pers die meestal omtrent Belgische transfers heel goed zijn ingelicht en ook Benson heeft het al gemeld. Het lijkt me straf dat die allemaal fout zijn. Het kan hé, maar ik persoonlijk hecht er toch wel geloof aan. Die hebben die zaken meestal ook gewoon uit de omgeving van de renner of de ploeg hoor. Maar aan de andere kant is het ook zo dat journalisten steeds meer directe links hebben met managers (iets dat zeer problematisch is omwille van verschillende redenen), en die strooien wel eens met leugens om er voordeel uit te halen.

Ik zei ook heel duidelijk dat ik niet twijfel aan het feit dat jij dat gehoord hebt. Maar dat maakt het verhaal nog niet waar. Dus nee, ik ga in Augustus als blijkt dat hij naar QS trekt niet zeggen dat je het uit je duim hebt gezogen. Meer zelfs, ik hoop dat jij gelijk hebt, want ik zou de draai die de journalisten er dan aan geven wel eens willen zien.

(en btw, in principe zal die inderdaad nog nergens een officieel UCI contract getekend hebben, want in theorie mag dat niet :biglaugh: )

Laatst bewerkt:
Cras, Van Baarle en Stuyven zouden naar Soudal trekken. Die kunnen alle 3 een meerwaarde zijn voor de een ploeg rond Remco. Cras in het gebergte, Van Baarle overal en Stuyven als wegpiloot op het vlakke. Lijken me ook profielen die zeker een meerwaarde binnen die ploeg kunnen zijn zeker als Cras en Van Baarle fit kunnen blijven.

Cras, Van Baarle en Stuyven zouden naar Soudal trekken. Die kunnen alle 3 een meerwaarde zijn voor de een ploeg rond Remco. Cras in het gebergte, Van Baarle overal en Stuyven als wegpiloot op het vlakke. Lijken me ook profielen die zeker een meerwaarde binnen die ploeg kunnen zijn zeker als Cras en Van Baarle fit kunnen blijven.
Ferme transfers. En Stuyven mag waarschijnlijk zijn goesting doen in het klassieke voorjaar.

Beetje twijfel over wel. Een dikke maand geleden maakten HLN en Het Nieuwsblad daar melding van, maar HLN (denk ik) deelde 2 weken later mee dat QS afgehaakt had wegens te duur. Nadien liet Wielerflits dat ballonnetje wel nog eens op en de naam blijft wel voorkomen in artikels over Quick Step. Misschien dat de onderhandelingen toch verder gezet zijn.

Beetje twijfel over wel. Een dikke maand geleden maakten HLN en Het Nieuwsblad daar melding van, maar HLN (denk ik) deelde 2 weken later mee dat QS afgehaakt had wegens te duur. Nadien liet Wielerflits dat ballonnetje wel nog eens op en de naam blijft wel voorkomen in artikels over Quick Step. Misschien dat de onderhandelingen toch verder gezet zijn.
Staat vandaag alleszins nog in het Nieuwsblad vermeld dat Van Baarle naar QS zou trekken

Terug
Bovenaan