De omgekeerde situatie van Anderlechthopelijk komen er nog wat verdedigers bij ook, want dat lijken ze alweer te vergeten.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De omgekeerde situatie van Anderlechthopelijk komen er nog wat verdedigers bij ook, want dat lijken ze alweer te vergeten.

Dus Mats Rits is het absolute maximum dat Anderlecht kan halen?Tuurlijk. En die zullen niet naar Anderlecht komen omdat ze meer dan 10 miljoen kosten. Je moet een beetje realistisch blijven. Het Anderlecht van vroeger is niet meer. Het voetbal is ook geëvolueerd. Als je verwacht dat er een verdedigende middenvelder wordt gehaald, kan ik je meteen teleur stellen. Dat gaat niet gebeuren

Dus Mats Rits is het absolute maximum dat Anderlecht kan halen?![]()

Sportjournalistiek is bedroevend in VlaanderenUnion heeft zelf aangekondigd dat draaischijf Cameron Puertas niet in de selectie zit tegen Charleroi. Een nakende transfer is wellicht de reden. De 25-jarige Zwitser geniet heel wat buitenlandse interesse, zo passeerden al namen uit de Engelse Premier League, maar ook uit de VS of Saudi-Arabië de revue.
![]()
Hij voelt zich volgens mij gewoon Zwitser idd.Overdrijf je niet een beetje? Kerel is geboren in Zwitserland, heeft er 24 jaar gewoond en speelde daar ook voor de nationale jeugdploegen. Volgens mij heeft die sowieso Zwitserse nationaliteit op zak naast de Spaanse.
Edit: sorry, even opgezocht en hij heeft geen Zwitserse nationaliteit omdat hij tijdens de aanvraagprocedure in 2021 de wet heeft overtreden en zijn aanvraag dus geschorst werd tot minstens 2025.
Blijft wel maar een kleine vergissing vind ik.
Dat is exact wat ik bedoel. Je moet de laatste 7 seizoenen in achting nemen, seizoenen waarin we niks meer wonnen. Dat speelt allemaal mee. Daarom dat ik zeg: die tijden van daarvoor zijn voorbij. De realiteit is nu anders. Anderlecht was vroeger het voorbeeld. Club Brugge heeft die fakkel met verve over genomen ( financieel en behaalde prijzen).Je moet realistisch blijven en u realiseren dat je afgelopen seizoenen 2x 3e werd en 1x 11e.
Dus Brugge is de enige ploeg die een balvaste 6 kan halen?Dat is exact wat ik bedoel. Je moet de laatste 7 seizoenen in achting nemen, seizoenen waarin we niks meer wonnen. Dat speelt allemaal mee. Daarom dat ik zeg: die tijden van daarvoor zijn voorbij. De realiteit is nu anders. Anderlecht was vroeger het voorbeeld. Club Brugge heeft die fakkel met verve over genomen ( financieel en behaalde prijzen).
Het voetbal zelf kan je ook niet meer vergelijken met 20 jaar geleden. Maar velen willen dat niet zien. Met enkel spelers spelen met een Anderlecht DNA zal het ook niet meer lukken. Je hebt een serieuze mix nodig om te kunnen anticiperen op de verschillende tegenstanders.
Club Brugge heeft veel centen en op die positie hebben ze thans de laatste jaren ook al veel liggen wisselen.Dus Brugge is de enige ploeg die een balvaste 6 kan halen?
Van mij moeten ze Frenkie De Jong niet halen hè.
Gewoon een defensieve middenvelder die iets meer met een bal kan dan Mats Rits.
Jij plakt daar heel makkelijk een prijs van 10 miljoen op. Imo kan je dat goedkoper halen, vooral als je een beetje een deftige scouting op poten weet te zetten.
Maar ik opper toch nergens dat we de jaren 90 standaard moeten hanteren? Ik verwacht ook allesbehalve dat we kampioen worden bv.Ik wil alleen maar zeggen dat uw verwachtingspatronen over Anderlecht veel te hoog liggen door het verleden. Bijgevolg kan je alleen maar gefrustreerd zijn op alles wat daar rond gebeurd. Het zou u veel ergernis besparen als die een pak lager liggen, in evenredigheid met het realisme waarin Anderlecht zit de laatste jaren.
Ik heb zelf de jaren 90 bewust meegemaakt met Boskamp. Ik zou meteen willen dat het opnieuw zo zou zijn maar dat gaat nooit meer terug komen. Daarvoor is het voetbal te hard geëvolueerd
Tuurlijk. Dat uitbollen slaat op niks. Het is een nuttige speler.Rits is er vorige maand 31 geworden. Heeft zeer veel matchen op de teller, ook Europees. Je doet hem wel een beetje oneer aan want dat is een degelijke en zeer nuttige speler met voldoende technische bagage maar voetjes op de grond.
Maar je kan toch moeilijk gaan beweren dat die echt goed was vorig seizoen?Rits is er vorige maand 31 geworden. Heeft zeer veel matchen op de teller, ook Europees. Je doet hem wel een beetje oneer aan want dat is een degelijke en zeer nuttige speler met voldoende technische bagage maar voetjes op de grond.
Wat is daar grappig aan?Union heeft zelf aangekondigd dat draaischijf Cameron Puertas niet in de selectie zit tegen Charleroi. Een nakende transfer is wellicht de reden. De 25-jarige Zwitser geniet heel wat buitenlandse interesse, zo passeerden al namen uit de Engelse Premier League, maar ook uit de VS of Saudi-Arabië de revue.
![]()
Welk type 6 verwacht je dan? Rits heeft een sobere speelstijl en speelt ook wat meer op zekerheid omdat het van nature geen 6 is. Dat is niet per se slecht. Het is tekenend dat hij wel quasi elke match heeft gespeeld en is vermoedelijk de eerste speler op de feuille.Maar je kan toch moeilijk gaan beweren dat die echt goed was vorig seizoen?
Ja, heeft kwaliteiten zoals ik hier al eerder zei. Maar voetballend (na zijn blessure?) echt veel te weinig op de 6.
1 die een bal langer dan 1 seconde kan bijhouden vanals er ietwat druk is? Of een pas weet te geven ipv de bal blind naar voor te trappen? Uiteraard wordt niemand geholpen door Riemer en zijn voetbal. Rits gewoon al te vaak tegen zijn ondergrens, en ja hij stond er altijd in, maar er was dan ook geen concurrentie. Enige 6 in de kern was Diawara. En laat ons duidelijk zijn, ja die is veeeeel slechter dan Rits. Wat ons dan weer brengt bij Fredberg en de hiaten van onze kern.Welk type 6 verwacht je dan? Rits heeft een sobere speelstijl en speelt ook wat meer op zekerheid omdat het van nature geen 6 is.
Is ook zo. En vooral dat laatste zullen de fans moeten begrijpen. Een topper zal niet komen.Rits is ook wel gewoon geen 6.
Een 8 ja, draver, opkomen in de box met matig schot/afwerking zoiets.
Nuttig? Zeker, topper? Neen.