Transferthread 2024-2025 (Binnenland)

Toch ook veel goals op zijn kap imo. Stond de laatste maanden echt met een air te voetballen.
Kan mss wel zijn, maar dat zijn op zich maar details, hij en Vertonghen samen wel de reden dat Anderlecht dit seizoen stabiel was, en er weer stond defensief. Enorm weinig weggegeven globaal bekeken. En voetballend is Debast gewoon heel indrukwekkend voor een centrale verdediger.

Nu het goeie moment om die volgende stap te zetten imo. Naar een mooie club een niveautje hoger. Zonder een stap over te slaan.

Maar professioneel gezien is dit toch gewoon een zeer goede stap voor hem.
Sowieso.
Ik moet al goed nadenken om op een speler te komen die zijn JPL club verruilde voor de "absolute top" en zijn carrière daar mee boostte ipv tegen te werken. Dat stapje overslaan is nog niet veel jongens goed bevallen.
Mooie tussenstap naar een competitie die hofleverancier is voor topverdedigers. Laat hem daar maar 2-3 jaar groeien en zijn potentieel waar maken. Privé zijn er trouwens ook veel slechter plaatsen om te leven dan Lissabon denk ik.

Sowieso.
Ik moet al goed nadenken om op een speler te komen die zijn JPL club verruilde voor de "absolute top" en zijn carrière daar mee boostte ipv tegen te werken. Dat stapje overslaan is nog niet veel jongens goed bevallen.
Mooie tussenstap naar een competitie die hofleverancier is voor topverdedigers. Laat hem daar maar 2-3 jaar groeien en zijn potentieel waar maken. Privé zijn er trouwens ook veel slechter plaatsen om te leven dan Lissabon denk ik.
Ja, dit is eigenlijk het soort parcours dat ze allemaal zouden moeten volgen.

De nieuwe exodus is meer dan waarschijnlijk begonnen... Noah Sadiki staat dichtbij transfer naar Fenerbahce. Speelde in't voorjaar daar echt wel goede matchen tegen.

Smets officieel naar Genk?
Toch wel heel jaloers op Genk, wat een dikke transfer.

Die verkoop je na 1 seizoen zelfs als voor het 5-dubbele.

Lijkt inderdaad zo dat de keuze op ons gevallen is.
Dan moet Fink toch een doorslaggevende factor geweest zijn, want ik vermoed dat RSCA beter kan betalen en ze spelen bovendien Europees. Kan natuurlijk ook dat hij uit gesprekken meer het gevoel had om uitgesproken basisspeler te worden bij ons dan bij hen.

Bovendien lijkt dit ook aan te geven dat Fink waarschijnlijk met drie CV's gaat spelen en niet terugschakelt naar ons oud systeem. De Condé draaide in een recent interview daar ook al over rond de hete brij: "Ons jeugdbeleid is op een 4-3-3 toegespitst, maar we moeten daar flexibel in zijn en in kunnen schakelen" (geen exacte quote, but close enough)

Volgens die Tavolieri zouden we ook nog eens Van Helden willen. Wordt wel een beetje veel STVV materiaal. Al is die Van Helden wel echt op en top Genk. Geboren en getogen in de stad en in de jeugd hier gezeten. Liever wat ervaring erbij vanachter...

Ondertussen is na Hrncar en Goncalves (Beveren) onze 3de aanwinst ook gearriveerd, Mohamed Berte toch wel de beste bij Oostende in de spits vorig jaar, waar ook Kortrijk en Kv Mechelen interesse in hadden.
En zijn er volgens hardnekkige geruchten meteen 3 spelers van RWDM nog op komst, wellicht heeft er ook wel mee te maken dat trainer Euvrard en Julien Gorius (beide ex RWDM) hier de sportief directeur is (het gaat om Heris, Alexis de Sart en Kylian Hazard), ALS hazard eindelijk is een seizoen vooral fit blijft en dan zijn niveau van bij Cercle en bij RWDM hun kampioenenjaar haalt kan dat voor een ploeg als Dender wel zeker een goeie versterking zijn.

UPDATE: die 3 spelers van RWDM zou fake news zijn volgens sportief directeur Gorius!

Laatst bewerkt:
Smets officieel naar Genk?
Toch wel heel jaloers op Genk, wat een dikke transfer.

Die verkoop je na 1 seizoen zelfs als voor het 5-dubbele.
Gohja, altijd eerst zien. Van STVV naar Genk is ineens ook een hogere stap. Voort zelfde geld zit hij ook snel op de bank. Ik vermoed van niet maar het is altijd afwachten.

Terug
Bovenaan