Transferthread 2023

Terwijl Jumbo maar renners blijft aantrekken.

Tijdens de Giro was ik aan het denken dat Trek precies 100% afhangt van Pedersen, misschien nog een beetje Ciccone.
Ondertussen is daar Skjelmose bijgekomen, Nys ontbolstert, Tao aangetrokken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar volgend jaar toe wordt dat ook een ploeg van een totaal ander niveau, top 5 qua budget zeker. Het zal wel einde verhaal zijn voor renners zoals Kirsch, Vergaerde, Theuns, Gallopin, Tolhoek.
 
Het lijkt me alleen maar goed dat potentiële grote ronde protagonisten wat verdeeld zitten over de teams.
Als je 2023 ineos bekijkt dan is dat goed gestoffeerd.

Arensman blijft wel nog in de ploeg. En als die nog stappen kan zetten dan gaan we daar nog veel goeie dingen van zien.
 
Wat is Ineos aan het doen eigenlijk? Die hun Britten vertrekken gewoon allemaal?

Alé in het algemeen vertrekt daar precies gewoon heel veel volk. Budget omlaag?
Budget aan het vrijmaken voor een grote vis binnen te halen in de komende jaren kan ook natuurlijk… Remco/Ayuso/Pogi…

Arensman zit er ook nog, Pidders zal op termijn ook wel eens een GT voor het klassement rijden…
Rodriguez is ook nog altijd niet weg.
En er komen telkens nieuwe talenten binnen die ze volop kansen geven. Dus je moet af en toe ook wat laten vertrekken
 
Lijkt mij ook… je betaald hem het loon van een GT winnaar maar zal nooit een Tour winnen… zo hebben ze er nog genoeg in hun kern en kunnen ze er nieuwe binnenhalen voor minder geld
 
Lijkt mij ook… je betaald hem het loon van een GT winnaar maar zal nooit een Tour winnen… zo hebben ze er nog genoeg in hun kern en kunnen ze er nieuwe binnenhalen voor minder geld
Maar hoeveel potentiële Tour-winnaars rijden er momenteel rond?
Pogacar & Vingegaard liggen nog vast tot eind '27, Remco tot eind '26 (ook nog 3 jaar na dit seizoen dus), Ayuso zelfs tot eind '28... voor de rest zie ik momenteel weinig andere potentiële Tourwinnaars, tenzij ze echt in de jeugdcategoriën gaan vissen maar dat is en blijft toch altijd wel een beetje gokken. Het heeft geen zin van nu al budget vrij te maken om over 3-4 jaar een grote naam te gaan halen, tenzij ze echt iemand gaan poachen ergens maar daar geloof ik niet echt in. Bovengenoemde 4 renners hebben sowieso dikke contracten bij hun huidige teams en buiten Ayuso zijn ze allemaal onbetwiste nummer 1 binnen hun ploeg... ga naar Ineos en daar kom je in een team terecht waar er nen hoop renners hopen een stapje omhoog te zetten.

Je weet ook nooit wat er afgelopen Giro zou gebeurd zijn zonder al die opgaves maar voor zijn val was Tao de betere van Thomas. Tao zou héél erg dicht bij eindwinst gezeten hebben in de Giro volgens mij. Sinds zijn Giro winst in 2020 was hij zeer underwhelming maar dit jaar was hij toch opnieuw aan de oppervlakte gekomen. Met Bernal die waarschijnlijk nooit meer zijn oude niveau haalt en Thomas die stilaan fin de carriere zal gaan zijn vind ik het toch vreemd dat ze, als Britse ploeg dan nog, Tao zomaar laten vertrekken. Ik zie hier de naam van Arensman wel weer passeren maar die jongen moet het allemaal nog gaan bewijzen. Er is nog een groot verschil tussen een 6de plaats in een zwaar onthoofde Giro zonder veel druk en wat top 10 plaatsen in een korte rittenkoers en écht de opstap maken naar GT winnaar, laat staan Tour winnaar.
 

Jakobsen zou naar DSM dus gaan. Jammer maar was natuurlijk te verwachten dat er geen plaatst meer zou zijn voor hem. Artikel beweert dat de weg voor volgend jaar zou openliggen voor Merlier maar die hebben dus niet goed door waarom er geen plaatst meer is voor Jakobsen. Alles gaat daar de komende jaren voor Evenepoel natuurlijk in de Tour.
 
Wat is Ineos aan het doen eigenlijk? Die hun Britten vertrekken gewoon allemaal?

Alé in het algemeen vertrekt daar precies gewoon heel veel volk. Budget omlaag?
Ze hebben daar de laatste jaren veel geld uitgegeven en er is vrij weinig return op geweest in de GC's. We zijn al ettelijke jaren verder, en Thomas lijkt nog altijd hun beste GC renner te zijn. Dan doe je ook gewoon iets niet goed. Heb eerlijk gezegd ook niet het gevoel dat renners echt beter worden bij Ineos. Neem nu Carapaz, had daar eigenlijk wel meer van verwacht, gezien het grote verschil in professionalisme tussen Movistar en Ineos. MAar dat die na twee jaar naar EF is zegt ook wel genoeg misschien.
 

Jakobsen zou naar DSM dus gaan. Jammer maar was natuurlijk te verwachten dat er geen plaatst meer zou zijn voor hem. Artikel beweert dat de weg voor volgend jaar zou openliggen voor Merlier maar die hebben dus niet goed door waarom er geen plaatst meer is voor Jakobsen. Alles gaat daar de komende jaren voor Evenepoel natuurlijk in de Tour.
Er zijn nog zoveel koersen waar Remco niet in de weg gaat rijden waar Merlier zich zal kunnen uitleven.
 

Jakobsen zou naar DSM dus gaan. Jammer maar was natuurlijk te verwachten dat er geen plaatst meer zou zijn voor hem. Artikel beweert dat de weg voor volgend jaar zou openliggen voor Merlier maar die hebben dus niet goed door waarom er geen plaatst meer is voor Jakobsen. Alles gaat daar de komende jaren voor Evenepoel natuurlijk in de Tour.
Remco en de tour is nog geen absolute certitude, dat hij bij PatLef blijft is dat ook niet trouwens.
Iedereen vermoed dat hij volgend jaar de eerste tour gaat doen, maar nu is dat nog onzeker. En als er iemand vroegtijdig zijn contract zal verbreken lijkt het mij wel Remco te zijn.

Wat meespeelt is dat Merlier in de eerste plaats de beste renner is na Remco.
Genoeg ruimte buiten de Tour voor Merlier trouwens. In een giro of vuelta met Van Wilder kan er ook wel een sprinter als Merlier en enkele aantrekkers mee.
 
Wat is Ineos aan het doen eigenlijk? Die hun Britten vertrekken gewoon allemaal?

Alé in het algemeen vertrekt daar precies gewoon heel veel volk. Budget omlaag?
Ik denk dat Ineos budget aan het vrijmaken is om Remco binnen te halen en dat De Plus hier een cruciale rol in speelt, vooral na zijn sterke giro van dit jaar. Na de transfer van Hart hebben ze buiten Thomas geen enkele klassementsrenner meer.

Moest de Plus ook dit jaar geen goede eerste helft hebben gereden zouden ze hem hebben laten vertrekken naar QS. Maar net nu bewijst en bevestigt hij zijn rol als meesterknecht en zie ik hem bijtekenen bij Ineos en zal hij bijgevolg onhaalbaar worden voor QS. Ik denk dat Lefevre hier serieus zal hebben gevloekt.

Daarom dat ik Remco eind dit seizoen sneller naar Ineos zie gaan dan De Plus naar QS. Vergeet ook niet dat beiden vrij dicht bij elkaar wonen en goed overeen komen.

Speelt ook mee, zoals MrKend54l hierboven aanhaalt, ze hebben bij QS nog steeds Van Wilder die een deftig klassement kan rijden.

 
Dus Arensman is geen klassementsrenner en Van Wilder wel :unsure:?

Van Wilder kon de laatste week van de Giro zijn eigen ding doen en zo spectaculair was dat nu ook niet vond ik. In de laatste bergrit 40" verliezen op Rubio en binnenkomen met Dunbar, Leknessund, Kamna. Hij heeft uiteraard nog tijd om te groeien maar dat is nu toch ook niet voor Patje om te denken, daar ga ik heel mijn ploeg rond bouwen!!
 
Terug
Bovenaan