Transferthread 2023

Die lijken me dan voor Jakobsen te gaan?
En wie zegt dat hij QS gaat verlaten?
Na alles wat ze voor hem gedaan hebben zal hij daar niet snel weggaan lijkt me. Of het zou met instemmen van PatLef moeten zijn.

Ook wat vreemd dat Kooij weg zou moeten omdat hij de tour moet ambiëren. Heeft die jongen niet nog tijd, en moet hij niet eerste elders nog wat bevestigen voor hij naar de tour gaat met ambitie?
Voor mij niet gelaten maar hij zal moeten opletten dat hij geen stap of 2 achteruit zet. Tof dat je dan naar de tour mag in een ploeg met een fractie van de omkadering en ploegmaats dan bij jumbo.
 
En wie zegt dat hij QS gaat verlaten?
Na alles wat ze voor hem gedaan hebben zal hij daar niet snel weggaan lijkt me. Of het zou met instemmen van PatLef moeten zijn.
Als je de komende jaren met Evenepoel de Tour wil proberen winnen is er in die ploeg geen plaats voor een topsprinter. Als je dan al Merlier in je ploeg hebt, waarom zou je dan nog een hoop geld betalen voor Jakobsen? We weten dat Lefevere een renner nooit een lager contract zal geven en dat Jakobsen héél goed verdient bij QuickStep.
Aan alle mooie liedjes komt een eind. Als Bora hem een dik contract wil geven zullen ze wel als volwassenen uit elkaar gaan.

BORA-hansgrohe en Team DSM zijn bereid diep in de buidel te tasten om Europees kampioen Fabio Jakobsen in te lijven. Vooral het Duitse WorldTeam BORA-hansgrohe lijkt een grote kans te maken om de sprinter te contracteren. Het management van Jakobsen heeft nog een gesprek op de agenda staan met zijn huidige ploeg Soudal Quick-Step, maar de vraag is of Patrick Lefevere nog genoeg budget over heeft om de ‘dure’ Nederlander te behouden nu hij vooral bezig is om een ploeg voor de grote rondes rond Remco Evenepoel te bouwen.

Diverse bronnen hebben aan WielerFlits bevestigd dat Fabio Jakobsen dé droomkandidaat voor BORA-hansgrohe is en dat de onderhandelingen in een ver gevorderd stadium zijn.
 
Is toch ook gewoon letterlijk het beste voor alle partijen om uit elkaar te gaan? Die continue strijd met ditto vragen over Merlier VS Jakobsen. Stel je voor dat door een of andere bizarre kronkel Jakobsen wordt toegevoegd aan de Tourploeg van Evenepoel voor de Sprintetappes. Hoeveel druk ligt er dan. Op zijn schouders om te winnen?

Gewoon vertrekken en lekker cashen op een ander.
 
Ook wat vreemd dat Kooij weg zou moeten omdat hij de tour moet ambiëren. Heeft die jongen niet nog tijd, en moet hij niet eerste elders nog wat bevestigen voor hij naar de tour gaat met ambitie?
Voor mij niet gelaten maar hij zal moeten opletten dat hij geen stap of 2 achteruit zet. Tof dat je dan naar de tour mag in een ploeg met een fractie van de omkadering en ploegmaats dan bij jumbo.
Ik weet niet wat hij nog meer moet bewijzen ?
Vorig jaar en dit jaar toch al vrij vaak een ritwinnaar van een grote ronde er opgelegd in de sprint

Kooij wil niet perse naar de tour , hij wil naar een grote ronde.
Dat is niet mogelijk bij Jumbo...en zeker niet als hij een mini-treintje (2-3 man) wil krijgen.
Ook niet binnen 2-3 jaar

Bij een andere ploeg is hij vrij zeker van een grote ronde en kan hij de equipe rond hem opbouwen.
 
Als je de komende jaren met Evenepoel de Tour wil proberen winnen is er in die ploeg geen plaats voor een topsprinter. Als je dan al Merlier in je ploeg hebt, waarom zou je dan nog een hoop geld betalen voor Jakobsen? We weten dat Lefevere een renner nooit een lager contract zal geven en dat Jakobsen héél goed verdient bij QuickStep.
Aan alle mooie liedjes komt een eind. Als Bora hem een dik contract wil geven zullen ze wel als volwassenen uit elkaar gaan.
Voor twee topsprinters zul je bedoelen :p
Het zal sterk afhankelijk zijn van hoe PatLef zijn ploeg verder wilt uitbouwen.
Met Jakobsen heb je wel een iemand in uw ploeg die u al 40 overwinningen gegeven heeft. Momenteel presteert hij iets minder en is Merlier de betere, maar dit kan ook snel terug veranderen natuurlijk.
En met het vertrek van waarschijnlijk Alaphillipe komt er ook wel wat ademruimte.

Maar als PatLef hem zijn zegen geeft dan zal hij waarschijnlijk wel naar ergens anders gaan.
Maar het lijkt me niet een scenario te zijn waar hij zal vertrekken tegen de zin van Patrick in.

Ik weet niet wat hij nog meer moet bewijzen ?
Vorig jaar en dit jaar toch al vrij vaak een ritwinnaar van een grote ronde er opgelegd in de sprint

Kooij wil niet perse naar de tour , hij wil naar een grote ronde.
Dat is niet mogelijk bij Jumbo...en zeker niet als hij een mini-treintje (2-3 man) wil krijgen.
Ook niet binnen 2-3 jaar

Bij een andere ploeg is hij vrij zeker van een grote ronde en kan hij de equipe rond hem opbouwen.

Gohja we spreken nog altijd over een jongen van 2001 die zijn 2de volwaardige profjaar rijdt.
Volgens mij heb je dan nog wel marge om wat te groeien. En ik denk dat bij jumbo er zeker plaats is voor een pure sprinter, je gaat daar geen ambitie voor tour met een sprinttrein moeten hebben. Maar goed op dit punt lijkt me dat ook nog niet zo slim.
Het gaat mij vooral over het feit dat bij jumbo rijden naast enkele nadelen ook veel voordelen heeft. Zijn rit in Parijs-Nice is ook knap en is ook mede te danken aan jumbo.

Nu maar gaan verkassen naar een ploeg waar je naar een grote ronde gaat in 2024 maar met maar de helft van de omkadering lijkt me nu ook niet bevorderlijk.

Laporte stond al 8 keer aan de start in de tour. 7 keer voor Cofidis en 1 keer voor jumbo.
En wist zijn eerste maal pas te winnen bij jumbo (ja ik weet het niet de knapste overwinning maar goed), de ploeg heeft nu ook eenmaal zijn waarde.
En bij jumbo is bijna heel de ploeg gewoon excellent. Een deel van het presteren van Kooij zal ook wel aan jumbo liggen.
 
Voor twee topsprinters zul je bedoelen :p
Ik had het uiteraard over de Tour ploeg. Als je voor de belangrijkste koers vh jaar geen sprinter nodig hebt kan je prima verder met Merlier en Vernon.

Jakobsen die vertrekt kan volgens jou niet wegens hun 'band', maar Alaphilippe die zijn contract afgekocht wordt is precies al een done deal. Dan zal hij komende Tour toch nog eens moeten tonen dat de beste Alaphilippe nog bestaat.
 
Ik had het uiteraard over de Tour ploeg. Als je voor de belangrijkste koers vh jaar geen sprinter nodig hebt kan je prima verder met Merlier en Vernon.

Jakobsen die vertrekt kan volgens jou niet wegens hun 'band', maar Alaphilippe die zijn contract afgekocht wordt is precies al een done deal. Dan zal hij komende Tour toch nog eens moeten tonen dat de beste Alaphilippe nog bestaat.
En Merlier kan ook gewoon naar de tour. Lijkt me ook niet onrealistisch dat hij dat ook zal doen.
Een sprinter is ook maar zo goed als zijn laatste sprint. Jakobsen kan gerust in baloise en de tour alles op een hoopje rijden.
Maar kan evengoed zijn dat hij geen platte prijs rijdt.
En Vernon moet ook nog verlengen,

Ik heb zo een vermoeden dat als Alaphillipe niet presteert dat PatLef geld bijgeeft om hem over te nemen :p
Dat contract overnemen lijkt me voor beide partijen geen probleem. Ik denk dat hij zich ook niet meer zo goed voelt bij de ploeg en er geen probleem mee zal hebben ergens anders te tekenen.
En een ploeg als AG2R zal hem gerust wel willen overnemen. Waarschijnlijk met loonbehoud.
 
@MrKend54l

Lol wat een vergelijking
Laporte won dan ook geen massaspurten bij Cofidis die niet in grote rondes waren en is dan ook geen zuivere sprinter en was er bij Cofidis ook wel eens dicht bij op zijn type aankomsten

Daarnaast kan hij bij andere ploegen betere of even goede knechten krijgen dat hij nu kreeg bij Jumbo.(enkel omkadering en trainingschema's kan je iets van zeggen , maar als Cavendish op zijn 38ste bij Astana nog een beetje meekan, dan kan alles)

Daarnaast alles wat je zegt vaagt onze Milan J. Weg deze giro

- 22 jaar
- rijdt niet bij Jumbo
- 2de jaars prof
- staat dichtbij het winnen van de puntentrui

Bij sprinters hoef je niet te wachten tot ze 28 zijn.
Er zijn niet veel sprinters die na hun 28ste nog verbeteren. Een sprinter moet niet rijpen zoals een klimmer /GC renner om ritten te winnen in een grote ronde.

Daarnaast hebben vingegaard en Roglic nog contracten lopen tot 2027 en 2025 en zit daar nog ander klimtalent klaar, ik zie Olav geen sprintreintje krijgen of het moet eens heel slecht gaan met hun klimmers.
 
Vooral opvallend dat beide renners nog een contract hadden voor volgend jaar. 10 jaar geleden bestond het toch gewoon niet dat renners eerder vertrokken. Blijkbaar is een contract in het wielrennen toch niet zoveel meer waard. Wat denk je Patje?
 
Al dit gebaseerd op 1 tweet van Cyclingmole? Die staat helemaal niet bekend als iemand die zaken weet over transfers.

Vooral opvallend dat beide renners nog een contract hadden voor volgend jaar. 10 jaar geleden bestond het toch gewoon niet dat renners eerder vertrokken. Blijkbaar is een contract in het wielrennen toch niet zoveel meer waard. Wat denk je Patje?

Het Mader gerucht gaat al langer en in tegenstelling tot wat er op PCS staat zou die dus wel degelijk een aflopend contract hebben. Een logische overgang dus.

Hirschi heeft wel degelijk nog een contract voor 2024, en lijkt me dus wel heel straf moest het waar zijn. Cancellara is natuurlijk ook gewoon Hirschi's manager dus na 2024 gaat het sowieso wel gebeuren.
 
Onderhandelingen met Sivakov zouden afgesprongen zijn bij SQS waardoor er momenteel geen versterking zit aan te komen. Budget helaas niet zo ontoereikend als bij de concurrenten.
 
Al dit gebaseerd op 1 tweet van Cyclingmole? Die staat helemaal niet bekend als iemand die zaken weet over transfers.
Ik had het van een tweet dat refereerde naar La Gazetta! Maar niet gechecked of ze ook effectief iets gezegd hadden zoals ze nu doen met Trentin :unsure:
 
Terug
Bovenaan