Transferthread 2020-2021 (Binnen- en Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap toch ook die aggressieve Club-supps (op twitter) niet zene -> wij hebben hem weggestuurd omdat we Vanaken hebben, dus waar zouden het recht halen om hierover te jammeren?

Of het echt een versterking voor rsca is, dan wel een nieuwe Tau, Vargas, ... to be continued
Tis ook emotie natuurlijk, ik gun hem het beste is gewoon een topprof die aan zijn werk denkt.

Spijtig dat er hier geen 'geruchten thread' :
Dus gerucht in de wandelgangen:
- Milos Kostic in beeld om nieuwe trainer te worden van Moeskroen, ex trainer van STVV en assistent-trainer SK Lierse.

Antwerp moet dringend communiceren waar ze volgend jaar naartoe willen gaan. Daar zijn momenteel te veel vraagtekens.
Wat bedoel je daarmee? Dat ze zoiets moeten hebben in de stijl van een 'In youth we trust' filosofie? Het is nog maar april, waar zit juist die hoogdringendheid?

Ik denk dat je de coronacrisis onderschat. De lonen van de gemiddelde voetballer in België gaan echt wel lager uitvallen de komende jaren.
Ja misschien wel, maar ik denk toch dat ie meer kan verdienen ergens anders. Maar goed, mss niet in België idd en hij lijkt het hier wel leuk te vinden precies.
Ik snap toch ook die aggressieve Club-supps (op twitter) niet zene -> wij hebben hem weggestuurd omdat we Vanaken hebben, dus waar zouden het recht halen om hierover te jammeren?

Of het echt een versterking voor rsca is, dan wel een nieuwe Tau, Vargas, ... to be continued
Weggestuurd, laat ons ook niet overdrijven hé. Pastte niet meer in de ploeg en het beoogde spel onder Leko.
Was sowieso met veel up & downs (zie je uiteindelijk ook bij Antwerp), maar bleef wel een leuke speler om naar te kijken.

Voor mij is het een held (nu beetje minder :p) door zijn goal in de bekerfinale gewoon, dat was gewoon een fantastisch moment, waardoor ie mogelijks beter voorgesteld werd dan ie uiteindelijk was/betekent heeft voor ons. Zonder dat ging niemand daar quasi iets van zeggen vandaag.

Maar ik moet eerlijk toegeven, dat steekt toch wat. Veel meer dan een Tau en Diaby, dat zijn echt maar passanten, altijd geweest, zeiden me al nauwelijks iets als ze bij Club zaten, achteraf al helemaal niet.

Ik ben er ook niet kwaad op. Diene mens krijgt nog een mooi contract voor twee jaar bij een grote ploeg. 't Zou dom zijn om het niet te doen. Daarnaast ook een goeie transfer voor Anderlecht. Iemand met ervaring die de eigen competitie door en door kent. Toch veel beter dan weer ergens een uitgebluste 'topper' te huren.

Ik wens hem veel succes ... behalve tegen Club natuurlijk :unsure:

Ik vind deze transfer eigenlijk niet in de filosofie van Anderlecht passen? Het kan voor destabilliteit zorgen maar ik denk dat Rafa eigenlijk op en top prof is om daar boven te staan, ik hoop het alleszinds. Nu ja hij moet een keuze maken en als Antwerp hem geen 2 jarig contract kan aanbieden & elders doet men dat wel. Dan moet hij er voor gaan hé. Al is dit natuurlijk in de nadagen op de minst geliefkoosde manier; ik vind dat niet verstandig. Maar ik wens hem het beste toe en nogmaals ondanks zijn geweldige statistieken en meerwaarde er zijn genoeg andere spelers op de markt die volgend seizoen in rood en wit kunnen spelen. Rancuneus kan ik hierover helemaal niet zijn want hij moet natuurlijk ook denken aan zijn portefeuille.
Antwerp bood anders op't laatste wel hetzelfde als Anderlecht, alleen zou Rafa toen al medische tests hebben afgelegd en was hij een te grote gentleman om de deal dan nog af te blazen. Blijkbaar was die contract evenaring enkel maar omdat Gheysens ingreep nadat D'Onofrio te lang talmde. Over dat gentleman gedoe van Rafa, het lijkt nobel, maar het is toch ook wel hypocriet. Als je echt een gentleman zou zijn, zou je in de eerste plaats niet heimelijk al weken bezig zijn met een contract en zou je (als je toch graag zou blijven) gevraagd hebben om het contract te evenaren alvorens beloftes te doen aan een andere ploeg.

Na het seizoen is hij contractloos, ik kan me ook wel voorstellen dat hij in die situatie naar alles gaat luisteren. Antwerp moest er gewoon alles aan gedaan hebben om die in december vast te leggen.

Daarnaast volg ik Blekkie wel, die volley heeft er held van gemaakt. Daarvoor en daarna vooral veel frustratie met blessures en zwakke winterperiodes in combinatie met Vazquez. Voor mij is het ook geen toeval dat we pas echt een machine zijn geworden met Vanaken erbij.

Antwerp bood anders op't laatste wel hetzelfde als Anderlecht, alleen zou Rafa toen al medische tests hebben afgelegd en was hij een te grote gentleman om de deal dan nog af te blazen. Blijkbaar was die contract evenaring enkel maar omdat Gheysens ingreep nadat D'Onofrio te lang talmde. Over dat gentleman gedoe van Rafa, het lijkt nobel, maar het is toch ook wel hypocriet. Als je echt een gentleman zou zijn, zou je in de eerste plaats niet heimelijk al weken bezig zijn met een contract en zou je (als je toch graag zou blijven) gevraagd hebben om het contract te evenaren alvorens beloftes te doen aan een andere ploeg.
Je kan van een speler die maar een paar jaar gespeeld heeft bij jullie niet verwachten dat hij clubliefde heeft he?
Hij wou blijven met een contract van 2 jaar. Antwerp gaf dat, in eerste instantie, niet dus is hij op zoek gegaan naar een club die het wel wou doen. D'Onofrio heeft hier gewoon gegokt dat hij nergens voor 2 jaar ging kunnen tekenen en verloren.
Heeft imo zelfs niks met gentleman te maken maar met respect. Als ik telkens maar opslag krijg van mijn baas als ik afkom met een voorstel van een ander bedrijf, en nooit omdat ik mijn job goed doe, gaat er ook een moment zijn dat ik gewoon inga op dat ander voorstel hoor.

Wat bedoel je daarmee? Dat ze zoiets moeten hebben in de stijl van een 'In youth we trust' filosofie? Het is nog maar april, waar zit juist die hoogdringendheid?
Neenee, Wat met Vercaueren? Wat met D' Onofrio? Spelers leven een beetje in onwetendheid met wat er daar gaat gebeuren naar de hoogste rangen.

Ik spreek vanuit een deftige bron, d'Onofrio is begonnen met 400.000 EUR lager te bieden dan huidig jaar salaris, als wijze van geste dat ze in gang waren geschoten en "eens konden klappen". Wat er na is gebeurd weet ik niet en dan zal dat wel zo zijn.

Mbokani kent die handelswijze en zal altijd wel concurrenten opnoemen maar als het puntje bij paaltje komt krijgt hij toch een dik contract. Niet elke makelaar wilt dat spelletje en al zeker niet bij bv gebroeders Bolat, waar een transfer iedere transferperiode zich moet opdringen of benoemd moet worden. Dat is nu ook, zo dat we weer met onze kop tegen de muur lopen met Rafa.

Lijkt me iets voor na de PO's.
Dat kunnen ze doen maar dan zullen ze weinig tijd hebben. Contract van D' Onofrio wordt blijkbaar automatisch verlengd op 01/06/2021. Dat wilt zeggen dat ze dan maar 1 week hebben om alles te regelen. Ik kan mij niet inbeelden dat zij daar intern nu niet mee bezig zouden zijn.

Dat kunnen ze doen maar dan zullen ze weinig tijd hebben. Contract van D' Onofrio wordt blijkbaar automatisch verlengd op 01/06/2021. Dat wilt zeggen dat ze dan maar 1 week hebben om alles te regelen. Ik kan mij niet inbeelden dat zij daar intern nu niet mee bezig zouden zijn.
Daar zullen ze inderdaad intern wel met bezig zijn. Maar ze moeten die meeting minutes toch niet op de website publiceren? Het grote publiek zal het wel te weten komen als het moment rijp is.

Toch wel een goeie transfer voor Anderlecht. Transfervrij en dat loon zal ook wel geen Trebel-toestand zijn. Ik kan mij niet inbeelden dat Anderlecht wéér zo'n grote fout zou maken. Ik heb ook het gevoel dat Refaelov zich wel kan vinden in het feit hij als 35-jarige wellicht geen vaste titularis gaat worden. Eigenlijk ook helemaal geen probleem, want hij heeft toch wel eens een dip tijdens de winter. Sportief hoe dan ook wel een toegevoegde waarde: kent de competitie, goeie traptechniek en combinerend over de grond. Ik zie hem wel z'n waarde hebben om al die jongelingen wat te ondersteunen. Het is m.i. ook een veel verstandigere keuze dan een jonge huurspeler à la Bruun Larsen die er niets van bakt, of een te dure buitenlandse transfer à la Vlap.

Antwerp daarentegen verliest toch wel een nuttige speler. Als Mbokani niet verlengt en Lamkel Zé voor een goed bod kan vertrekken, ben ik benieuwd hoe ze het daar gaan oplossen. De afgelopen jaren toch wel genoten van Antwerp, vooral dan de periode onder Leko.

Daar zullen ze inderdaad intern wel met bezig zijn. Maar ze moeten die meeting minutes toch niet op de website publiceren? Het grote publiek zal het wel te weten komen als het moment rijp is.
Ja natuurlijk. Maar het vertrek van Refaelov laat zien dat men nog niet goed weet waar naartoe. Spelers voelen dat ook. Die vind het voetbal onder Vercauteren gewoon niks. Zal allemaal wel meespelen

Toch wel een goeie transfer voor Anderlecht. Transfervrij en dat loon zal ook wel geen Trebel-toestand zijn. Ik kan mij niet inbeelden dat Anderlecht wéér zo'n grote fout zou maken. Ik heb ook het gevoel dat Refaelov zich wel kan vinden in het feit hij als 35-jarige wellicht geen vaste titularis gaat worden. Eigenlijk ook helemaal geen probleem, want hij heeft toch wel eens een dip tijdens de winter. Sportief hoe dan ook wel een toegevoegde waarde: kent de competitie, goeie traptechniek en combinerend over de grond. Ik zie hem wel z'n waarde hebben om al die jongelingen wat te ondersteunen. Het is m.i. ook een veel verstandigere keuze dan een jonge huurspeler à la Bruun Larsen die er niets van bakt, of een te dure buitenlandse transfer à la Vlap.

Antwerp daarentegen verliest toch wel een nuttige speler. Als Mbokani niet verlengt en Lamkel Zé voor een goed bod kan vertrekken, ben ik benieuwd hoe ze het daar gaan oplossen. De afgelopen jaren toch wel genoten van Antwerp, vooral dan de periode onder Leko.
Dan ken je Refaelov toch niet goed, denk ik. Die is niet naar Anderlecht gegaan om op de bank te zitten.

Nee, ik ken hem inderdaad niet persoonlijk.

Maar van wat ik lees is dat hij gecharmeerd is door Kompany, waar ik tussen de regels door kan uit op maken dat hij die rol als ervaren speler in een jonge groep en alles wat daar bij kijken komt ziet zitten. Refaelov kan een leider worden (ik denk dat hij dat bij Antwerp ook was) en ik schat hem op z'n 35e intelligent genoeg in om niet te beginnen mekkeren als hij eens 2 matchen op de bank zit of vroegtijdig gewisseld wordt.

Nee, ik ken hem inderdaad niet persoonlijk.

Maar van wat ik lees is dat hij gecharmeerd is door Kompany, waar ik tussen de regels door kan uit op maken dat hij die rol als ervaren speler in een jonge groep en alles wat daar bij kijken komt ziet zitten. Refaelov kan een leider worden (ik denk dat hij dat bij Antwerp ook was) en ik schat hem op z'n 35e intelligent genoeg in om niet te beginnen mekkeren als hij eens 2 matchen op de bank zit of vroegtijdig gewisseld wordt.
:geek:

Als er 1 ding is dat Refaelov niet goed kan is het op de bank zitten. Refaelov was de eerste die in pers begon te lekken over Lamkel Ze, toevallig net de periode dat Lamkel Ze regelmatig op de 10 (zijn positie) mocht spelen.
Als het niet echt vlot is dat plots niet meer die gentleman. Afgelopen 2 jaar heeft hij onder andere Mbokani, Seck, Batubinsika en Hongla in de pers verweten het team in de steek gelaten te hebben. Dat is gewoon niet cool hé. Doe dat toch intern zo'n zaken.

Verder vandaag in de pers (Sporza) dat ze maanden op Antwerp hebben gewacht en dat Anderlecht zelf naar hun gekomen is. Ook in de pers ( LDH) dat in februari Refaelov aangeboden is geweest bij Standard. 😃
Managers...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan