Toch wel een goeie transfer voor Anderlecht. Transfervrij en dat loon zal ook wel geen Trebel-toestand zijn. Ik kan mij niet inbeelden dat Anderlecht wéér zo'n grote fout zou maken. Ik heb ook het gevoel dat Refaelov zich wel kan vinden in het feit hij als 35-jarige wellicht geen vaste titularis gaat worden. Eigenlijk ook helemaal geen probleem, want hij heeft toch wel eens een dip tijdens de winter. Sportief hoe dan ook wel een toegevoegde waarde: kent de competitie, goeie traptechniek en combinerend over de grond. Ik zie hem wel z'n waarde hebben om al die jongelingen wat te ondersteunen. Het is m.i. ook een veel verstandigere keuze dan een jonge huurspeler à la Bruun Larsen die er niets van bakt, of een te dure buitenlandse transfer à la Vlap.
Antwerp daarentegen verliest toch wel een nuttige speler. Als Mbokani niet verlengt en Lamkel Zé voor een goed bod kan vertrekken, ben ik benieuwd hoe ze het daar gaan oplossen. De afgelopen jaren toch wel genoten van Antwerp, vooral dan de periode onder Leko.