Auto Trackdays-Car Events-Rondritten-Nordschleife TF

Vandaag de m performance day tijdens petrolhead Sundays gedaan. Goed georganiseerd, goed eten ook.
Met M4 en M8 gereden. In totaal een uur aan het stuurwiel. En er wordt wel degelijk goed doorgereden. Geluk gehad dat het in de voormiddag nog droog was, de groep van de namiddag had minder geluk.

Kort samengevat: eigenlijk heel geslaagd, al is de normale prijs van 899€ wel heel veel natuurlijk.
 
Vandaag de m performance day tijdens petrolhead Sundays gedaan. Goed georganiseerd, goed eten ook.
Met M4 en M8 gereden. In totaal een uur aan het stuurwiel. En er wordt wel degelijk goed doorgereden. Geluk gehad dat het in de voormiddag nog droog was, de groep van de namiddag had minder geluk.

Kort samengevat: eigenlijk heel geslaagd, al is de normale prijs van 899€ wel heel veel natuurlijk

Stiekem hoop ik dit ook eens te kunnen doen! Ga je die factuur in de boekhouding steken? 😊
 
Hoe zou jij dat dan in de boekhouding steken? Noodzakelijke rijopleiding zodat je bij de klant geraakt ofzo? :D
Typisch zijn zo'n dingen networking events. En hoewel dat als "gezever" klinkt, heb ik op Trackdays wel al effectief meer mogelijke klanten leren kennen dan op andere networking events. Simpelweg omdat je nu eenmaal relatief veel ceo's tegenkomt op duurdere events.

Maar dat gaat hier nogal off-topic. Het was vooral dat BMW het via "BMW live" aan 495€ verkoopt, en dat is eigenlijk relatief goedkoop. Een soortgelijk programma op een weekdag (circuit afhuren tijdens week is goedkoper) kost u bvb 775€ (https://www.tracktime.be/race-training/zelf-racen-met-begeleiding/) en dat is dan hoogstwaarschijnlijk met een 325i...
Als je ruwgeschat 2 minuten per rondje rekent, dan zit je op een uur tijd dus op 30 ronden of 120km. Daar gaat al best wat banden en remmenslijtage (nu pakken ze gelukkig wel keramische remmen) zijn en brandstofverbruik loopt ook op natuurlijk (ge rijdt op zo'n uur toch wel een volle tank leeg).
 
Vandaag een trackday'ke op Circuit Zolder gedaan. Super dagje. Niet te warm, niet te koud.

Het "verkeer" was soms ook wel interessant xD

 
Vandaag een trackday'ke op Circuit Zolder gedaan. Super dagje. Niet te warm, niet te koud.

Het "verkeer" was soms ook wel interessant xD

BG Lotus-fanclub represent :D

BMW heeft trouwens een probleem bij die laatste links-rechts voor het recht stuk. In 2e moet je schakelen als je de 2e bocht in gaat (met serieus risico op gripverlies), en in 3e mis je koppel om daar vlot door te geraken. De enige manier om het wat deftig te doen is in 2e er in draaien, en tussen de bochten opschakelen, maar ideaal is dat ook nog niet.

Die C1 is wel grappig :D
 
Elkander is groeten zij aan zij, was idd wel grappig dat moment :p

Hier nog ne zalige foto:

Lotus_Zolder7.jpg


Laatste 30min van de dag eens geprobeerd om een snel rondje te rijden. Iedereen had precies dat idee. 2 rode vlaggen in die 30min natuurlijk. Uiteindelijk 1 lap kunnen doen, 2de was 0.5sec rapper maar op het einde rode vlag.

 
Ondertussen zijn de filmpjes van Petrolhead Sundays wel online verschenen.
Vrij zeker dat ik daar in de M4 zit :D (waren toch een paar rondjes waar het stevig doorgassen was). Van de andere passages ben ik niet zeker.
 
Gisteren Lotus on Track meegedaan op Circuit Zolder. Semi Slicks mogen lenen van mijne garagist die ook aanwezig was. Had niet gedacht dat ik 4sec sneller ging zijn dan op mijn straatbandjes oO

Opt einde van de video bocht 2 ook waarschuwingske dat het geen videospel is met een reset knop -.-

 
Geen idee of dit hier thuishoort. Zondag meegedaan aan 4x4 event in Edegem.
Was dikke fun, nog nooit zo'n toestanden meegemaakt/gezien.

Ik schrok ervan hoeveel er hun Defener, G-klasse, enz. gewoon kapot reden. Van 's morgens bier drinken deed daar ook geen goed aan. Mannen die in 't begin heel voorzichtig waren vlamden tegen het einde van de dag gewoon los de put in. Dan staan revven tot de motor het begaf om eruit te geraken.

Maar 't was super plezant.
 
Voor de mensen hier die graag eens een tour doen. In heb net routeyou.com ontdekt. Gericht op moto's, maar zal wel voor stuk gelijk lopen met auto's
 
Stond in de openingspost de verschillende route apps :p

Van iemand ook gewoon de tip gekregen:
- route zelf uitstippelen via routeyou
- opslaan als gpx
- gpx inladen in google maps
 
Terug
Bovenaan