Tour Auvergne - Rhône-Alpes

Vond Seixas precies weinig fris voor de dag komen vandaag, niet dat Torito een tweederangs coureur is uiteraard, maar ik vond er weinig snedigheid van uitgaan.

Maar bon ergens misschien niet de verwonderen, kerel heeft voor aanvang in de maand mei blijkbaar op 12 dagen tijd 1500 km en 37000 hoogtemeters gedaan.

Vraag me wel af of dat allemaal niet van het goede teveel is op die leeftijd :crazy:

Vraag me wel af of dat allemaal niet van het goede teveel is op die leeftijd :crazy:
Dat artikel is wel lachen. Die vergelijking met de Giro slaat natuurlijk nergens op, en mind boggling stats. Seixas doet "gewoon" wat de anderen ook doen, alleen zien we het van een Pogacar of Vingegaard niet.
De vraag is inderdaad of je dat wel moet willen op 19-jarige leeftijd. Ik zou voor het seizoen ook gezegd hebben van geen Tour te rijden (zoals wel de meeste mensen zeker), maar als je zo goed bent... Dat kan je moeilijk tegenhouden.

Evenepoel upload niet alles maar zijn laatste ritten in Calpe zijn:
240km - 4600hm's
164km - 3200hm's
De weinige ritten die we kunnen zien van op de Sierra Nevada zijn ook allemaal rond de 4000hm's per rit.

Hij rijdt iedereen behalve Del Toro klink uit het wiel. Dus slecht was het niet 😛

lijkt me wel vrij aannemelijk dat Tuckwell Dauphiné eindoverwinning pakt nu met die val van Seixas!

Het klinkt misschien raar (want Red Bull) maar zijn ploeg is echt zwak hier. Als hij vandaag al vrij goed doorkomt gaan ze hem morgen toch serieus kunnen bestoken.

Daarnaast is Seixas wel gehavend, maar de manier waarop die samen met zijn team terugkwam, was toch weer ontzettend indrukwekkend... (ook wel wat hulp van de auto's, maar toch). Valt nog af te wachten hoe die sws en morgen gaat presteren.

Koers moet nog beginnen. Is niet enkel Seixas die hij achter zich gaat moeten houden ook Del Toro zag er gisteren toch goed uit. Gaat echt sterk moeten zijn Tuckwell omdit hier binnen te trekken.

Niet dat Pogi in Romandië top was maar Tuckwell stond daar in GC op ongeveer dezelfde afstand als ie nu een voorgift heeft op Seixas en Torito, il geloof er echt wel in tbh, gisteren boterde het ook al niet 100% tussen die 2 + val

Ok het niveau is hier al hoger geweest in de Dauphiné, maar dit is toch de beste Uijtdebroecks sinds heel lang?

En het verschil met vele andere klimmende Belgen is dat die jongen toch vooral goed is als het zo zwaar mogelijk is, in de echte bergen. Na een slijtageslag.

Ok het niveau is hier al hoger geweest in de Dauphiné, maar dit is toch de beste Uijtdebroecks sinds heel lang?

En het verschil met vele andere klimmende Belgen is dat die jongen toch vooral goed is als het zo zwaar mogelijk is, in de echte bergen. Na een slijtageslag.

Blijkbaar, gisteren vond ik hem gewoon bij de 10 besten zoals we van hem gewend waren maar vandaag echt wel goed top 5 heel straf.

Fingers crossed geen al te zware blessures voor Seixas, en hopelijk is dit ook een beetje een leermoment voor hem. Als je zag hoeveel risicos die bv. nam in Baskenland bij afdalingen, allemaal nergens voor nodig! :x

Laatst bewerkt:
Fingers crossed geen al te zware blessures voor Seixas, en hopelijk is dit ook een beetje een leermoment voor hem. Als je zag hoeveel risicos die bv. nam in Baskenland bij afdalingen, allemaal nergens voor nodig! :x
Klopt en was compleet leeg aan de finish kon niet meer op zijn benen staan zag ik. Toch oppassen denk ik dan met zo diep te gaan elke dag opnieuw op die leeftijd. Hopelijk geen erge blessures.

Kerel is 19 jaar. Zal niet zijn laatste leermoment zijn.
Misschien ergens maar goed dat hij hier niet wint, kwestie dat de mensen niet volledig gek worden.

Ayuso toch ook wel sterk. Ook voor hem is het nog speelbaar.

Terug
Bovenaan