Toprestaurants

Ik ga nog altijd graag naar Elckerlijc. Goeie porties, nog enigszins betaalbaar en meestal heel lekker. Niet altijd even consistent wel, waardoor ze allicht niet tot de echte top behoren. Maar die kan ik niet betalen, dus daar kan ik niet over oordelen :unsure:

En wat zijn de aanraders qua top-vleesrestaurants?

Enerzijds zou ik me wel eens willen wagen een bv. Carcasse, maar is wel helemaal aan de kust…

Hoe dichter bij de regio Antwerpen, hoe beter :wink: Een Maven bv., maar las hier eerder in het topic al zaken als ‘overpriced’?
Dit weekend in Ox geweest. Zeer lekker, bediening wat minder. Le Steak 17 ook goed. En uiteraard ook de klassiekers zoals Piétrain, Ciro’s en Bistrot du Nord.

Enerzijds zou ik me wel eens willen wagen een bv. Carcasse, maar is wel helemaal aan de kust…

Hoe dichter bij de regio Antwerpen, hoe beter :wink: Een Maven bv., maar las hier eerder in het topic al zaken als ‘overpriced’?

Pietrain, niet twijfelen.

Hebben ook een waanzinnig aanbod aan bieren, zelfs grote flessen van 75 cl en Geuze van 3 fonteinen, Cantillon, oud beersel,…

Overpriced, sorry.

Je zit daar wel fancy, het is daar wat donker, leuke trendy house muziek op de achtergrond, dus qua sfeer is het daar wel goed. Maar je moet dat ook wel willen. Wij zaten helaas slecht (onder een airco) dus heel de tijd kou gehad.

Het is daar ook immens groot waardoor de garcon 50 meter en 2 trappen moet overwinnen voor jouw bestelling.
Spijtig als je iets snel wil zoals mayo of cola tijdens je eten. Qua interieur top voor alle duidelijkheid, maar er zijn nog andere factoren ook.

Maven_ArthurVermeylen-scaled.jpg

Laatst bewerkt:
Dit weekend in Ox geweest. Zeer lekker, bediening wat minder. Le Steak 17 ook goed. En uiteraard ook de klassiekers zoals Piétrain, Ciro’s en Bistrot du Nord.

Voor Wagyu en goeie wijnen, zeker naar Ox gaan (vroegere Mey).

Le Steak 17 vond ik niet slecht, maar niet wauw. En de beste ribeye heb ik gegeten bij Bistrot du Nord.

(Maven gewoon wegblijven als je het mij vraagt. Het vlees is goed, maar te duur. En de wijnen zijn x5 x6 tov de winkelprijs, dat vind ik echt afzetterij.)

Laatst bewerkt:
Een tijdje terug bij Anobesia in Affligem geweest. Dat stond al een tijdje op mijn verlanglijstje aangezien we er dikwijls passeren. Familie woont er vlakbij en blijkbaar zijn er al geruime tijd geruchten dat ze zouden stoppen.
We gingen er op een zaterdagavond en hadden gereserveerd voor 4. Er was nog slechts 1 andere tafel ook met 4 personen.
Het eten was lekker maar niks dat erbovenuit sprong. We vonden het allemaal vrij gewoontjes, een beetje vergane glorie. In die prijsklasse zijn er beter zaken te vinden, ik denk bijvoorbeeld aan Mirin in Roosdaal.

Overpriced, sorry.

Je zit daar wel fancy, het is daar wat donker, leuke trendy house muziek op de achtergrond, dus qua sfeer is het daar wel goed. Maar je moet dat ook wel willen. Wij zaten helaas slecht (onder een airco) dus heel de tijd kou gehad.

Het is daar ook immens groot waardoor de garcon 50 meter en 2 trappen moet overwinnen voor jouw bestelling.
Spijtig als je iets snel wil zoals mayo of cola tijdens je eten. Qua interieur top voor alle duidelijkheid, maar er zijn nog andere factoren ook.

Maven_ArthurVermeylen-scaled.jpg
Maven idd zwaar overrated vind ik ook, lijkt wel alsof ze voornamelijk op het instagrampubliek mikken. Niet slecht, maar ook niet top voor die prijzen. 3x geweest een paar jaar geleden. De eerste keer was echt top qua beleving, bediening en eten, daarna ging het berg af. De tweede x veel te lang moeten wachten op alles. En de derde keer was het ook ineens niet meer mogelijk om bij de menu formule 1 alcoholisch en de andere niet alcoholische dranken te krijgen, aanpassing van het dessert ging ook niet (wegens allergie) -> nog nooit meegemaakt eigenlijk.

Elckerlyc in Maldegem (ook niet echt bij de deur voor de meesten) blijf ik wel top vinden, zeker in de zomer op hun terras. Niet super hip & trendy maar steeds oerdegelijk en goede bediening.

Onlangs ook een keer in t oud gemeentehuis (of huys?) geweest in Bornem. Een waanzinnig lekker stukje argentijnse sukade gegeten. Iets meer down-to-earth setting en degelijke prijzen.

Een tijdje terug bij Anobesia in Affligem geweest. Dat stond al een tijdje op mijn verlanglijstje aangezien we er dikwijls passeren. Familie woont er vlakbij en blijkbaar zijn er al geruime tijd geruchten dat ze zouden stoppen.
We gingen er op een zaterdagavond en hadden gereserveerd voor 4. Er was nog slechts 1 andere tafel ook met 4 personen.
Het eten was lekker maar niks dat erbovenuit sprong. We vonden het allemaal vrij gewoontjes, een beetje vergane glorie. In die prijsklasse zijn er beter zaken te vinden, ik denk bijvoorbeeld aan Mirin in Roosdaal.

Mirin ga ik ook eens bezoeken, ook in vriendenkring al positieve zaken gehoord, net zoals Clay in Opwijk.

Anobesia al een paar keer geweest en eigenlijk lekker gegeten, maar er is idd zeer weinig volk (op zondag meer), qua sfeer nogal gewoontjes/saai maar imo toch een zeer goede basiskwaliteit. De zeebaars met worteljus en chorizo en hun fazant met fine champagnesaus vond ik echt fantastisch. Maar ik snap het vergane glorie argument wel, al begrijp ik niet goed waarom er zo weinig volk komt - als ik kijk naar Table 22 - volzet/zelfde prijs maar imo toch een trapje lager m.b.t. het eten.

Onlangs ook gaan eten bij Table 22 in Welle, Open Ravioli met kreeft en Dry Aged Cote a l'os - beiden zeer smakelijk maar o.a. door het a la carte systeem loopt het snel op, het vlees was top maar imo te klein.

Terug
Bovenaan