Toprestaurants

Ja ik vind dat wel een fijn restaurant. No nonsense en goede basisproducten, volledig mijn ding.

Ik heb nog een waslijst aan aanraders voor Antwerpen. Als je bepaalde voorkeuren van keukens hebt, wil ik er gerust nog enkele doorgeven.

Als je het ziet zitten om die waslijst ook naar mij door te sturen, graag!

Geen specifieke voorkeuren van keukens, mag best avontuurlijk of juist klassiek zijn of iets tussenin - wel eerder op zoek naar iets dat qua prijs zon in de range onder een sterrenrestaurant zit (genre B23, Divin, vroegere Pomphuis,...)

Geen specifieke voorkeuren van keukens, mag best avontuurlijk of juist klassiek zijn of iets tussenin - wel eerder op zoek naar iets dat qua prijs zon in de range onder een sterrenrestaurant zit (genre B23, Divin, vroegere Pomphuis,...)

Eerste dat mij te binnen schiet: Bistrot L’ilot.

Als je het ziet zitten om die waslijst ook naar mij door te sturen, graag!

Hieronder wat persoonlijke favo's.

Meer verfijnd (maar chille sfeer):
Café Commercial
Bistrot De Pottenburg

Italiaans:
ArriKiiati
Kalura (pizza)

Asian:
HIRO
Camino
Ni Shifu

Meer relaxed:
Smudged
Life is Art

Vegan:
Camionette

Veranda ook topper, weliswaar niet in centrum (in de buurt van slachthuislaan) en daar heb je dan ook de Piètrain als ge van een goei stuk vlees houdt in ongedwongen sfeer en zeer lekker eten in een bruin kroeg achtige brasserie.

Leuke lijst @ns_man, kan er zo meteen niets aan toevoegen dat net onder de sterrenrestaurants zit.

Buiten Antwerpen kan ik op dat gebied ook zeker Entrez in Kapellen aanraden. Bistro fromm in Brasschaat schijnt ook zeer goed te zijn, maar nog niet geraakt.

HIRO staat hier hoog op het verlanglijstje maar heb eerst nog enkele andere zaken af te vinken in Antwerpen: dojo 2.0, Bistrot du Nord en Misera.

Veranda ook topper, weliswaar niet in centrum (in de buurt van slachthuislaan) en daar heb je dan ook de Piètrain als ge van een goei stuk vlees houdt in ongedwongen sfeer en zeer lekker eten in een bruin kroeg achtige brasserie.

Ook erg fijn inderdaad!

Leuke lijst @ns_man, kan er zo meteen niets aan toevoegen dat net onder de sterrenrestaurants zit.

Buiten Antwerpen kan ik op dat gebied ook zeker Entrez in Kapellen aanraden. Bistro fromm in Brasschaat schijnt ook zeer goed te zijn, maar nog niet geraakt.

HIRO staat hier hoog op het verlanglijstje maar heb eerst nog enkele andere zaken af te vinken in Antwerpen: dojo 2.0, Bistrot du Nord en Misera.

Ah dojo staat hier ook nog de to do. Bistrot du Nord vind ik de max, de bavette is daar fantastisch. Misera ook zeer lekker, maar wel érg prijzig.

Bistro Fromm ligt in Ekeren, niet Brasschaat.

Wss net op de grens maar ben zelf van Brasschaat en vond het vreemd dat ik het niet kende :)

Binnenkort is reserveren, ziet er idd de moeite uit.

Heyhoeveke in Zoersel gaan eten.

Mooi binnen en goede service. Op zich voor "brasserie" wel niet zo goedkoop. voor paar glazen cava, paar glazen huiswijn, flesje water (8euro) en dan voor, hoofdgerecht + dessert +- 200€ kwijt.

Eten was wel top!

Fromm is zeker de moeite! Als vind ik voor die prijs de Villa Doria nog altijd onverslaanbaar.

Maar één keer geweest voor een lunch en dat was zeker niet slecht. Maar als ik nu naar hun menu kijk vind ik het precies wel wat prijzig?
Ben je toevallig al naar Ristorante Sardis geweest zodat je kan vergelijken? Is heel goed maar ook stevig van prijs vind ik.

Daarbij aansluitend, Coin Coin in Brasschaat. Ook zeer goed, maar ook niet goedkoop. Allicht wel bekend bij @Genius?

Tenslotte een aanrader voor vleesliefhebbers in de buurt (Noord-Antwerpen): De Veehoeve.

Veranda ook topper, weliswaar niet in centrum (in de buurt van slachthuislaan)
Ook heel fijn inderdaad! De aangepaste wijnen waren ook heel divers, alternatief en interessant (en bovenal lekker) en leuk gepresenteerd.
Ik logeerde in Antwerpen en twijfelde even om met de auto te gaan maar heb dan toch gewoon een Uber genomen. Gelukkig maar, ik ben daar meer dan gezegend buiten gekomen :laugh:

Maar één keer geweest voor een lunch en dat was zeker niet slecht. Maar als ik nu naar hun menu kijk vind ik het precies wel wat prijzig?
Ben je toevallig al naar Ristorante Sardis geweest zodat je kan vergelijken? Is heel goed maar ook stevig van prijs vind ik.

Daarbij aansluitend, Coin Coin in Brasschaat. Ook zeer goed, maar ook niet goedkoop. Allicht wel bekend bij @Genius?

Tenslotte een aanrader voor vleesliefhebbers in de buurt (Noord-Antwerpen): De Veehoeve.
Ja, reken op ongeveer 100€ per persoon. Maar eten altijd van topkwaliteit. En de sommelier werkt er al 30 jaar. Ik vraag daar altijd een suggestie voor wijn en die komt dan altijd met een topwijntje voor +- 30€.

Sardis vind ik persoonlijk net wat minder en zeker zo duur.

Coin Coin ook al eens geweest en was toen zeer lekker ook.

100 euro per persoon vind ik tegenwoordig nog schappelijk voor kwaliteitsvol eten incl een lekkere wijn.

Binnenkort eens proberen dan.

Coin Coin idd top maar ik vind te duur voor wat ge krijgt.

Filet pur was €39 dacht ik, goed gebakken, lekker vlees maar geen €39 waard.

Je weet ook niet welk ras en ik heb al voor paar euro’s minder beter vlees gegeten.

100 euro per persoon vind ik tegenwoordig nog schappelijk voor kwaliteitsvol eten incl een lekkere wijn.

Binnenkort eens proberen dan.
Absoluut. Al moet ik er wel bijzeggen dat ik geen dessertman ben. Ik denk dat als je all in gaat (apero, voor, hoofd, dessert, koffie) dat het eerder naar de 150€ zal gaan.

Als er hier mensen zijn met leuke adressen in Driehoek Zellik - Aalst - Dendermonde, zelf kan ik aanbevelen:
  • Pacht 26, Gijzegem
  • De Biek, Moorsel
  • Controverse, Affligem
  • Anobesia, Affligem
  • A Priori, Haaltert

Laatst bewerkt:
Buiten controverse (is dat niet die golf club) kan ik die andere 4 niet aanraden. Veel geld kwijt altijd voor wat het is. Zo zie je maar dat alles persoonlijk is. Wat het ook niet erg is trouwens.

Buiten controverse (is dat niet die golf club) kan ik die andere 4 niet aanraden. Veel geld kwijt altijd voor wat het is. Zo zie je maar dat alles persoonlijk is. Wat het ook niet erg is trouwens.

Idd de golf club, tips in de regio altijd welkom. Denk dat je het ook wat moet treffen bij samenstelling menu - echt al zalige zaken gegeten - maar af en toe ook een gerecht dat niet echt in de smaak viel.

Ik zoek ook eens te reserveren bij:
  • Cloche - Hofstade
  • t'Sleutelgat - Ninove
  • Sir Kwinten - Lennik
Er was een diner gepland met vrienden bij Oak - maar door Corona paar weken terug kon ik helaas niet mee, mss nog een geluk want de meningen waren ook daar wat verdeeld. En zo ben ik nog steeds niet in een sterrenzaak gaan eten, wil het toch eens proberen.

Terug
Bovenaan