Toprestaurants

Deze week gaan eten bij Boury, de lunch voor twee personen. Toch wel crimineel veel geld voor “wat het maar is”.

De aangepaste wijnen laten vallen want wij drinken geen wijn, dan de “aangepaste sapjes” gekozen en dan zit je opeens tijdens je hoofdgerecht warme thee te drinken… Ook vanaf het begin het gevoel gehad dat je weinig rust had om op je gemak te zijn. Als je je bestek neerlegde, was het na 10 seconden al weggenomen, 30 seconden later iemand anders aan je tafel om de kruimels weg te doen, dan 5 seconden later een derde persoon die je water kwam bijvullen en de vierde persoon stond al te trappelen want stond daar met je maaltijd klaar om op te dienen. Nooit het gevoel gehad dat we op ons gemak waren. Mijn vrouw was even naar het toilet, iemand van de bediening passeerde en schoof de stoel terug onder tafel en paar tellen later kwam er iemand de serviette opvouwen.

Qua eten uiteraard heel verfijnd maar Tim is duidelijk liefhebber van tomaten, bosbessen en citroenmousse. Zat het niet in je drank, dan zat het in je eten. Beetje eentonig allemaal. Het vlees van mijn vrouw was ook beter gebakken dan mijn vlees, als het dan toch van de details afhangt…

Voor de lunch + aangepaste sappen (trouwens duurder dan de aangepaste wijnen) + één koffie à 16€ met wat versnaperingen erbij, kwam het toch neer op 640€ voor ons beide.

Oja “forfait water” à 12€ per persoon 😂

Het kan ook zijn dat ik een 3-sterren restaurant niet kan appreciëren natuurlijk.

Ik begrijp dat op zich wel, maar kook je bvb. zelf graag? En zoja, probeer je zelf al eens wat verfijnder te koken?

Want voor mij wordt de prijs (meestal) gerechtvaardigd door de complexiteit van de gerechten. Het zijn kleine kunstwerkjes waar vaak tot 10 verschillende technieken in kruipen met de beste ingrediënten die op de markt te verkrijgen zijn en dan nog eens perfect verwerkt en gepresenteerd. Als je zelf thuis zo eens een gerechtje probeert na te maken (bvb. via het YouTube kanaal van "JulesCooking"), besef je heel snel hoe getalenteerd men in zulke restaurants is.

Ook het kanaal "Bon Appetit" heeft vaak heel leuke video's waar ze een chef een service volgen in een sterrenzaak en je eens achter de schermen kan kijken.

Dus voor mij is het echt een gevoel van thuis in 2de provinciale te spelen en dan een Champions League finale te kunnen gaan kijken. Maar als voetbal u niet interesseert, kunnen beide uiteraard hetzelfde aanvoelen.

Here you go 😀

xinK8OV.jpeg

e3PjM8H.jpeg

2WMzXKG.jpeg
Ondertussen de nagels gelakt ook? 🤯

Het uurloon van een mechanieker en de prijs van olie zal bij een Ferrari garage ook duurder zijn dan bij Renault.
Als je dit niet kan begrijpen blijf er dan weg.

6a7€ voor een flesje water is al lange tijd de norm in sterrenzaken en zelfs betere brasserie, dan is een forfait nog best ok als je redelijk wat water drinkt en zeker als het dan van de kraan (gekoeld/bruis) is.
Bij Boury ooit eens rekening gezien met 2 glazen belle epoque als aperitief aan 50€/stuk, dus zonder te weten wat die 26€ is is het moeilijk te oordelen. Een gin/tonic zal daar ook rap tegen de 20€ aanleunen waarschijnlijk.

Geweldig adres in Namen: Pré de chez vous. Recent een ster ontvangen maar wij hadden al eerder gereserveerd. Maar een ster verdienen ze zeker.

10-gangenmenu met veel lokale en seizoensproducten. Ingredienten van topkwaliteit, verrassende combinaties, aandacht voor textuur, porties zeker voldoende. Vlotte bediening, geen stijve bedoening. Osan als optie voor wie geen wijnarrangement neemt, zoals ik.
125 euro voor de menu en is elke euro waard. Mijn tafelgenoten hadden niet te klagen over het wijnarrangement met voornamelijk biodynamische wijnen, er werd niet gierig gedaan met het (bij)schenken.

In de restaurants met 13/20 zie ik de laatste tijd veel meer natuurwijnen. Iemand die dit ook merkt of was het gewoon toeval de laatste 3/4 keer bij ons?

In Hasselt is er toch weinig beters dan "uw zuster".
Denk dat ik hier alles wel al gehad heb en ik blijf hier terug gaan.
Kleine(re) gerechten om te delen. Ik zou het geen tapas noemen want je eet een bordje of 5 met twee.

Zéér goede wijnen, de gast die er werkt is een goede sommelier. De sfeer is gezellig met topmuziek. De suggestiemenu wisselt om de 10 dagen ongeveer dus je kan ook blijven terug gaan.
Voor het eten ben je met 40-50 euro gesteld, de drank is aan normale horecaprijzen en maak je zo gek je wil.

In Hasselt is er toch weinig beters dan "uw zuster".
Denk dat ik hier alles wel al gehad heb en ik blijf hier terug gaan.
Kleine(re) gerechten om te delen. Ik zou het geen tapas noemen want je eet een bordje of 5 met twee.

Zéér goede wijnen, de gast die er werkt is een goede sommelier. De sfeer is gezellig met topmuziek. De suggestiemenu wisselt om de 10 dagen ongeveer dus je kan ook blijven terug gaan.
Voor het eten ben je met 40-50 euro gesteld, de drank is aan normale horecaprijzen en maak je zo gek je wil.
De bar daar rechtover (Koks&Tales) is ook wel een aanrader! Onlangs binnengesukkeld toen ik toevallig in Hasselt was en dat beviel me wel.
Ik herinner het me vooral omdat de naam ‘Uw Zuster’ me door het raam opviel :biglaugh:

De bar daar rechtover (Koks&Tales) is ook wel een aanrader! Onlangs binnengesukkeld toen ik toevallig in Hasselt was en dat beviel me wel.
Ik herinner het me vooral omdat de naam ‘Uw Zuster’ me door het raam opviel :biglaugh:

Ah ja inderdaad Koks and tales ook ne aanrader. Daar eindig ik ook al es na uw zuster 😏

Iemand al naar invincible (Antwerpen) gegaan, de moeite?
Of iemand nog een aanrader voor Antwerpen-Zuid of centrum?

Ja ik vind dat wel een fijn restaurant. No nonsense en goede basisproducten, volledig mijn ding.

Ik heb nog een waslijst aan aanraders voor Antwerpen. Als je bepaalde voorkeuren van keukens hebt, wil ik er gerust nog enkele doorgeven.

Ja ik vind dat wel een fijn restaurant. No nonsense en goede basisproducten, volledig mijn ding.

Ik heb nog een waslijst aan aanraders voor Antwerpen. Als je bepaalde voorkeuren van keukens hebt, wil ik er gerust nog enkele doorgeven.

Invincible staat al even op de verlanglijst, maar nog niet geraakt.

Ik kan gerust ook wel wat restaurants aanraden, afhankelijk van wat je zoekt.

Afgelopen weekend naar Bart-a-Vin (by Bart & Sally) geweest, echt een aanrader. Zeer kleinschalig en zeer beperkte kaart. Maar topproducten op een correcte manier klaargemaakt. Bart en Sally zijn ook geweldige mensen (eigenaars van Signatuur moest iemand dit restaurant kennen). Ligt enkel wat verder weg van het centrum (Slachtshuissite).

Morgen naar The Butcher's Son, staat ook al even op de verlanglijst.

Terug
Bovenaan