Party/Festival Tomorrowland

Ik heb met iemand staan praten die zei dat ze daar met een systeem werken van 2 uur werken en 2 uur pauze. Klopt dit?
Ik heb al verschillende systemen gehoord, hangt wat van de functie af denk ik. Nu was het in blokken van 4u.

Je bent in ieder geval gratis binnen en je krijgt nog wat pearls om iets te spenderen op het terrein.

Foert zeggen kan je natuurlijk altijd, maar dat zal dan ook meteen de laatste TML zijn vrees ik.
 
Hoe trackt men je performance?
In eerste instantie heeft elke vereniging die daar staat een verantwoordelijke die zijn mensen opvolgt en bijstuurt waar nodig. Daarnaast lopen er medewerkers van TML rond om te controleren of alle posten bemand zijn en alles loopt zoals het moet.

Het zijn doorgaans ook niet de moeilijkste of zwaarste jobs die door verenigingen gedaan worden. De belangrijkere of zwaardere jobs worden gewoon uitgevoerd door firma's met personeel in loondienst.

Maar dit geldt voor zowat elk evenement hoor. Een pukkelpop / werchter of een sportpaleis maken evengoed gebruik van verenigingen. Voor veel verenigingen is dat de belangrijkste bron van inkomsten.
 
Al de belangrijke jobs zoals opvolging en administratie tijdens het festival zitten ook niet op TML zelf maar er naast in Braxgata.
Die zie je nooit.
 
362931225_827254682101612_2407195527044110356_n.jpg
 

Alhoewel de main altijd prachtig en imposant is, hoop ik dat ze toch eens ooit écht indrukwekkend uitpakken met iets baanbrekends qua podium. Nu wordt het qua grootte en uitwerking van details elk jaar wel keer op keer beter, maar uiteindelijk is het gewoon altijd dezelfde soort podiumopstelling.
 
@Lobmans Ik denk niet dat ze dat ooit gaan doen, het hele terrein ligt vast voor de stages. Zelfs met enkele wijzigingen van het landschap (Harbour House, Kara Savi, Library) staan de stages op exact dezelfde locatie. Qua volksstromen zullen ze wss ook eerder het vertrouwde willen.

Aan de main is eigenlijk de grootste evolutie die heuvel zelf. Waar het vroeger een glijpartij was bij een milde regenbui is het daar nu redelijk begaanbaar door terrassen, riolering, kunstgras en er is een centrale trap (hoewel die in de praktijk klein is voor al dat volk, leeg maakt dat een enorme indruk). Nieuw is ook dat je helemaal links meteen uitkomt bij de foodcourt en niet door een corridor moet helemaal naar rechts, maar daar heeft de stage zelf niets aan.
 
Als alles daar samen komt op die main, de muziek, de lichten, het vuurwerk ... dan maakt mijn hart een sprongetje, voel ik me gelukkig als chauvinistische Belg dat dit hier gewoon mogelijk gemaakt wordt. Dat is een productie van wereldklasse waar we fier op mogen zijn. Maar ik snap de opmerking wel qua evolutie. Van zo een sterk product verwacht je op een dag iets dat de monden nog verder open doet vallen. Ben benieuwd waar die limiet ligt. Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom ze geen podium met elektronische acts zetten a la Chemical Brothers, Jon Hopkins, Four Tet, Bicep, Squarepusher, Amon Tobin etc ...

EDIT: En Amber haar setje op de Freedom Stage ... 🔥 ik hoorde RMB - Love is an ocean passeren, Kai Tracid - Mockmoon,Mr. X & Mr. Y - New World Order, etc etc
 
Laatst bewerkt:
Als alles daar samen komt op die main, de muziek, de lichten, het vuurwerk ... dan maakt mijn hart een sprongetje, voel ik me gelukkig als chauvinistische Belg dat dit hier gewoon mogelijk gemaakt wordt. Dat is een productie van wereldklasse waar we fier op mogen zijn. Maar ik snap de opmerking wel qua evolutie. Van zo een sterk product verwacht je op een dag iets dat de monden nog verder open doet vallen. Ben benieuwd waar die limiet ligt. Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom ze geen podium met elektronische acts zetten a la Chemical Brothers, Jon Hopkins, Four Tet, Bicep, Squarepusher, Amon Tobin etc ...
Daar zit de gemiddelde TML-ganger echt niet op te wachten denk ik. Ze hebben in de jaren voor de pandemie wel een aantal live acts gehad zoals Dua Lipa, Oscar & The Wolf en zelfs The Bloody Beetroots (die datzelfde jaar ook op Graspop stonden, moet een unicum zijn). Dat ze dat intussen niet meer doen zegt genoeg.
 
Een artiest met een compleet ander genre is idd al gepasseerd op TML, maar electronic artists die niet hoofdzakelijk DJ'en komt bijna niet voor. Mss is de grens daar te dun dat het festival er niet zo happig op is.

De bovengenoemde artiesten staan soms wel op Pukkelpop, Rock Werchter of andere festivals, dus er zijn zeker alternatieven.
 
producer topper zowizo, ook al is het niet uw stijl.
een van zijn eerdere tracks blijf mij bij als eentje die niet veel beter kan:


Netsky deed wel veel DJ sets voor 2014 ofzo (qua festivals Pukkelpop toen vooral)
 
producer topper zowizo, ook al is het niet uw stijl.
een van zijn eerdere tracks blijf mij bij als eentje die niet veel beter kan:


Ik heb hem leren kennen dankzij deze remix toen Dubstep hét genre was:


En inderdaad zijn liedjes zijn gewoon wereldtop. Rio blijft m'n favoriet en is het bewijs dat niemand maar één genre heeft zogezegd. De eerste persoon die Rio haat moet ik persoonlijk nog tegenkomen.

Een must-see IMO:

 
Daar zit de gemiddelde TML-ganger echt niet op te wachten denk ik. Ze hebben in de jaren voor de pandemie wel een aantal live acts gehad zoals Dua Lipa, Oscar & The Wolf en zelfs The Bloody Beetroots (die datzelfde jaar ook op Graspop stonden, moet een unicum zijn). Dat ze dat intussen niet meer doen zegt genoeg.
Tis Christoff nu van Christoff en Lindsay en dat zegt ook genoeg :S
Weliswaar in een klein chalet dan in een uithoekje. Om bepaalde types BV's tevreden te houden zeker ...

Whats next? De Marie Louise op de main door Mike en Vegas (sarcasm)

Niets tegen commerciële dansmuziek.... Maar EDM zoals we hem nu kennen gaat ooit gedaan zijn... Zie maar met alle dance genres die op korte tijd te hoge toppen scheren. En tomorrowland zoekt al deels naar een andere markt blijkbaar. Las dat al ferm tijdje geleden.

ps. ik ben geen fan van netsky :p Okay producer, maar voor mij geen hoogvlieger of laat staan vernieuwer.

Dance is eigenlijk altijd al underground geweest vroeger, van daaruit stroomde het veelal naar de mainstream. Nu is dat niet zo meer, en tkan soms snel gedaan zijn met hypes of de smaak of kleur van de dag ...

Netsky bvb kwam toen dnb en dubstep niks nieuw meer waren, idem Skrillex etc.
 
Tis Christoff nu van Christoff en Lindsay en dat zegt ook genoeg :S
Weliswaar in een klein chalet dan in een uithoekje. Om bepaalde types BV's tevreden te houden zeker ...
Er zat daar blijkbaar ook een compleet ander publiek, de iets oudere medemens (ook atypisch voor Tomorrowland):
yub7FCV.png
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan