Tomorrowland

Bono alleen al is anno 2025 700 miljoen $ waart.
Calvin Harris 300 miljoen. (top earner van dj's). Niet slecht voor aan knopkes te draaien, maar uw producties spelen ook ferm mee. Deze wegen het meest door als je grote wereld hits scoort met veel radio en tv air time etc. Je kan veel draaien aan dik geld of je kan af en toe draaien en de jackpot winnen met een paar nr 1 hits.

Wereldhits scoren is nog altijd de beste weg naar fame (en money).

Geen idee wie Calvin Harris is maar die was blijkbaar nog niet geboren toen U2 aan zijn vierde wereldtournee zat...

Geen idee wie Calvin Harris is maar die was blijkbaar nog niet geboren toen U2 aan zijn vierde wereldtournee zat...
Maar begonnen in 2007 blijkbaar, het ging snel voor hem.
Hits met grote pop artiesten zoals Rihanna = kassa. En dat is dan verdient, want een hit schrijft zichzelf niet.

Laatst bewerkt:
Hier gaan we weer, ze doen zelfs geen moeite om te faken of ze aan de knoppen zitten. En maar op en neer springen.
Ik veronderstel dat de meeste bezoekers weten dat er geen live muziek wordt gemaakt op zo'n festivals.

Iemand dat ik ken heeft een vorige editie moeten werken als cameraman op TML. Hij kreeg de instructies om het mengpaneel van de DJ's niet in beeld te brengen omdat je dan kon zien dat die niet aangesloten waren.

Ik had gisteren op TikTok Frank Verstraeten zien passeren op de LIVE, ik snap niet dat je daar als mens 3.600 seconden kan staan duwen op knopjes, wetende dat je effectief een uur niets aan het doen bent. Meneer zat dan nog in het gips en zijn headset hing als decoratie rond zijn hals :D

Ik had gisteren op TikTok Frank Verstraeten zien passeren op de LIVE, ik snap niet dat je daar als mens 3.600 seconden kan staan duwen op knopjes, wetende dat je effectief een uur niets aan het doen bent. Meneer zat dan nog in het gips en zijn headset hing als decoratie rond zijn hals :D
Ik heb gehoord dat de organisatie had voorgesteld om het mengpaneel gelijk weg te laten aangezien hij het toch niet kon gebruiken. (Om kosten besparen wegens de brand vorig jaar)

Maar tijdens een oefening wist hij niet goed wat te doen met zijn arm die nog wél werkte, dus stak hij die constant in de lucht, met kramp tot gevolg.

Hebben ze beslist het mengpaneel toch maar te laten staan zodat hij kon doen alsof. Hij kreeg bijgevolg wel maar de helft van het beloofde bedrag uitbetaald.

Laatst bewerkt:
Dit zijn zo'n grote producties dat ze niet meer riskeren om iets live te doen.
Voor ons is dat plezier en emoties. Voor de organisatie en de dj is het een contract om een feilloze set af te werken in samenwerking met vele andere partijen.

Ik ben er nog heel weekend 1.
Gisteren Miss Monique, R3hab en Artbat (spijtig genoeg verticaal opgenomen, foutje,
Ook nog Sebastian Ingrosso gezien die zijn eigen platen draaide van 20 jaar geleden.
Ik vind de lineup minder goed dan de jaren er voor.

Vandaag zeker Boris Brejcha en Agents of Time.

Laatst bewerkt:
Dit zijn zo'n grote producties dat ze niet meer riskeren om iets live te doen.
Ik vind dat echt een non-argument want ook grote live acts touren met grote producties. Neem eender welke headliner op een major als Rock Werchter als voorbeeld.

Nu goed bij dj sets is het punt natuurlijk dat mensen dansen en zich amuseren.

Ik vind dat echt een non-argument want ook grote live acts touren met grote producties. Neem eender welke headliner op een major als Rock Werchter als voorbeeld.

Nu goed bij dj sets is het punt natuurlijk dat mensen dansen en zich amuseren.
Klopt. Het is dan ook een organisatorische beslissing, geen technische.

Ik ben er van overtuigd dat Tomorrowland ooit super was, met top namen die écht draaien (Solomun, Maceo Plex, …) maar nu heeft het echt niets meer met muziek te maken. Weinig muziekliefhebbers te vinden op het terrein, eerder rijk jong volk uit het buitenland die graag alle parels komen verzilveren.

Op Instagram een vrouw ‘Nothing compares to you’ zien zingen, met daarnaast een viool. Lijkt nergens op maar het volk vind het praaachtig!

Dat alles sync moet gebeuren op de main stage, daar kan ik nog inkomen. Maar waarom de dj’s doen alsof ze op knopjes duwen op alle andere 17 stages is mij oprecht een raadsel.

Ben Klock om halfzeven 's avonds in een lasertent voor een roedel vrouwelijke influencers, 't is ver gekomen...

Ik kwam daarstraks in Antwerpen Centraal een kudde Tomorrowland gangers tegen. Het "M'as tu-vu-gehalte" ging door het dak. Dat ging enkel maar om likes op Instagram.

Daarna de affiche er eens bijgehaald, stevige tegenvaller. Afgelopen jaren stonden er altijd wel wat acts op de affiche die me konden bekoren, te weinig om te gaan natuurlijk maar nu? Ben Klock, I Hate Models en Modeselektor en we zijn uitgepraat vrees ik.

Ik kwam daarstraks in Antwerpen Centraal een kudde Tomorrowland gangers tegen. Het "M'as tu-vu-gehalte" ging door het dak. Dat ging enkel maar om likes op Instagram.

Daarna de affiche er eens bijgehaald, stevige tegenvaller. Afgelopen jaren stonden er altijd wel wat acts op de affiche die me konden bekoren, te weinig om te gaan natuurlijk maar nu? Ben Klock, I Hate Models en Modeselektor en we zijn uitgepraat vrees ik.
Vandaag ook door Antwerpen centraal gelopen vanwege een uitstapje met de kleine naar de zoo. Het was overduidelijk wie er was als dagelijke pendelaar, voor een dagje Antwerpen en wie (typisch als buitenlander) op weg was naar Tomorrowland.

Donderdag, de dag toen Dreamville open ging, ook opvallend veel bijzondere personages gezien in station van Mechelen toen ik 's avonds op weg was naar huis en daar moest overstappen. De kroon werd toch wel gespannen door een meiske dat niet veel meer aan had dan netkousen tot aan haar bovenbenen in combinatie met jarretels en een nogal weinig verhullend kleedje. Sprak ook nog een of andere Slavische taal. Dacht al eerst aan een prostituee maar achteraf gezien viel mijn frang en was die dus waarschijnlijk gewoon op weg naar Dreamville :laugh:

Daar liep op TML altijd al wel wat extravaganter volk rond, maar kan mij dat van in mijnen tijd toen nog een groot percentage gewoon Belg/NLer was precies toch helemaal anders voorstellen.

Laatst bewerkt:
Zaterdag wel uitzonderlijk zeer zwak, zondag kan je met goeie wil nog vanaf de namiddag al rondwandelend iets interessant zien tot 's avonds. Hoe heet die scene met atmosferische climax remixen van pophits ? Hoor je af en toe op de Main Stage maar ook niet constant.

Vandaag ook door Antwerpen centraal gelopen vanwege een uitstapje met de kleine naar de zoo. Het was overduidelijk wie er was als dagelijke pendelaar, voor een dagje Antwerpen en wie (typisch als buitenlander) op weg was naar Tomorrowland.

Donderdag, de dag toen Dreamville open ging, ook opvallend veel bijzondere personages gezien in station van Mechelen toen ik 's avonds op weg was naar huis en daar moest overstappen. De kroon werd toch wel gespannen door een meiske dat niet veel meer aan had dan netkousen tot aan haar bovenbenen in combinatie met jarretels en een nogal weinig verhullend kleedje. Sprak ook nog een of andere Slavische taal. Dacht al eerst aan een prostituee maar achteraf gezien viel mijn frang en was die dus waarschijnlijk gewoon op weg naar Dreamville :laugh:

Daar liep op TML altijd al wel wat extravaganter volk rond, maar kan mij dat van in mijnen tijd toen nog een groot percentage gewoon Belg/NLer was precies toch helemaal anders voorstellen.
Dat komt overgewaaid van de VS, daar is het nog 10 keer zo erg. Hier in België kennen we dat eigenlijk niet.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan