Tomb Raider: Ascension, het geannuleerde horror-project uit 2013

Wat gebeurt er als je survival horror games zoals Resident Evil en Silent Hill combineert met elementen uit Shadow of the Colossus, om het vervolgens samen te smelten met een Metroidvania-achtige structuur? Niets minder dan Tomb Raider: Ascension zo blijkt, een geschrapte visie die Square-Enix en Eidos overwogen alvorens het publiek in plaats daarvan de third-person shooter trilogie kreeg. Voor sommigen wellicht een meer beloftevol concept, dus het is wel leuk dat (wegens de 25ste verjaardag van de serie) beide bedrijven vandaag besloten om voormalig geheime behind-the-scenes footage ervan te tonen. Vroeger hoorden we er af en toe iets over via een aantal officieuze bronnen zoals PC Gamer of een artikel van Geoff Keighley, maar bij deze is het kortdurig bestaan van Tomb Raider: Ascension 100% geconfirmeerd. Onderaan vind je ruwe gameplay-beelden terug, terwijl ze op de officiële YouTube-pagina ook nog twee videos hebben geüpload over zowel de branding als de concept art erachter.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan