Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Is schizofrenie een fase in het peuterschap?

Ik wil op nek! Ik wil niet op nek!
Ik wil op slak! Ik wil niet op slak!
Ik wil koekje eten! Ik wil géén koekje!

Tot zover de gezellige boswandeling. :unsure:
4jarige

Geef mij de schep, ik doe het zelf.
Jij moet scheppen.
Ik wil cirkel
Jij moet cirkel doen.

Tzijn fases...

Is schizofrenie een fase in het peuterschap?

Ik wil op nek! Ik wil niet op nek!
Ik wil op slak! Ik wil niet op slak!
Ik wil koekje eten! Ik wil géén koekje!

Tot zover de gezellige boswandeling. :unsure:
Het is nog in aparte zinnen. Hier wisselt ze soms halverwege haar zin al of ze iets nu wil of net niet...

Half zes en ik zat beneden gezellig naar Peppa Pig te kijken met een zeer vrolijke peuter.
Parenthood in a nutshell 😂

Hier was het ook om 6 uur. Kom kom naar beneden de paashaas is geweest.

En dan chillen met Simon of Bluey

En nogtans hebben we van sinterklaas geleerd dat we dat beter gewoon niet zeggen de avond voordien.

Werd(en) jullie kind(eren) exact geboren op de uitgerekende datum? Eventueel met 2-3 dagen speling?

Ons eerste kindje is uitgerekend op 20 sep. Ik werk freelance en begin al aanvragen te krijgen rond die periode.. heb alvast t.e.m 9 okt geblokkeerd maar zit met twijfels i.v.m vroeggeboorte enzo 😊

Ik kan natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen en geen werk aannemen in september..

Werd(en) jullie kind(eren) exact geboren op de uitgerekende datum? Eventueel met 2-3 dagen speling?

Ons eerste kindje is uitgerekend op 20 sep. Ik werk freelance en begin al aanvragen te krijgen rond die periode.. heb alvast t.e.m 9 okt geblokkeerd maar zit met twijfels i.v.m vroeggeboorte enzo 😊

Ik kan natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen en geen werk aannemen in september..
1maand te vroeg

Hier twee weken en tien dagen te vroeg, den geboorte voorspellen met een marge van 2-3 dagen is gewoon onmogelijk.

Bij de jongste wisten we zelf niet wat z'n exacte datum was, het meer systeem versprong soms met een week.

Hier was ze een weekje te vroeg.

Net terug van de dokter, dubbele oorontsteking / terug gepiep op de longen dus aerosolen :crazy: gelukkig maakt ze er niet veel van...

De algemene regel is "de laatste maand kan de laatste dag zijn".

Wij dit weekend naar de zee gegaan, op den dijk alles ok, madame (17 maand) liep naar overal, en wij beetje bijsturen, no problemo. Daarna moesten we richting centrum, dus auto's...ik pak ze op, drama, tja niks aan te doen schat, hier kunt ge nu ff niet stappen, drama wordt erger...is overgegaan in een driftbui van formaat, daarmee bedoel ik, brullen, gaan liggen op de grond, met haar hoofd beginnen op en naar bewegen (kloppen eigenlijk), kwam net geen schuim uit haar mond, gewoon ff laten doen, tegen die vrienden gezegd, euh...wij zijn dan haar huis, in de buggy gelegd op weg naar de wagen en 5 min erna sliep ze. Ik vroeg dan aan hen of zij dat vroeger ook meegemaakt hebben, nee nooit... moeten wij ons zorgen maken? Ik hoop dat dit toch bekend klinkt voor sommige hier?

Ik zou me pas zorgen maken mocht dat iets frequents wordt. Hier hebben ze alle drie wel eens een kuur, de ene keer wat erger dan de andere.
Meestal is dat dan ook nog wel te kaderen (vermoeidheid bv) dus dan is dat niet alarmerend.
Als ze het meerdere keren per dag voorvalt en er is niet echt een aanleiding voor, dan zou ik me zorgen maken.

Druk weekend achter de rug hier: vrijdag Efteling met m'n zus en haar kinderen. Blijft ne leuke uitstap. Zaterdag familiefeest voor de oudste haar verjaardag, zondag Pasen, gisteren verjaardag van de oudste en een fietstochtje. De zoon (net geen 4) heel de weg zelf gefietst: een 9 tal kilometer wat echt wel een prestatie is met die kleine bandjes :)

Ik zou me pas zorgen maken mocht dat iets frequents wordt. Hier hebben ze alle drie wel eens een kuur, de ene keer wat erger dan de andere.
Meestal is dat dan ook nog wel te kaderen (vermoeidheid bv) dus dan is dat niet alarmerend.
Als ze het meerdere keren per dag voorvalt en er is niet echt een aanleiding voor, dan zou ik me zorgen maken.
Mja gisteren wou ze zelf haar fruitpap eten, maar ging niet op dat moment, we waren niet thuis, hupla drama...ik hoop dat het een fase is, want dit is niet gezellig/ Lang duurt het niet, en ze is ook echt ff van de kaart erna

Wij dit weekend naar de zee gegaan, op den dijk alles ok, madame (17 maand) liep naar overal, en wij beetje bijsturen, no problemo. Daarna moesten we richting centrum, dus auto's...ik pak ze op, drama, tja niks aan te doen schat, hier kunt ge nu ff niet stappen, drama wordt erger...is overgegaan in een driftbui van formaat, daarmee bedoel ik, brullen, gaan liggen op de grond, met haar hoofd beginnen op en naar bewegen (kloppen eigenlijk), kwam net geen schuim uit haar mond, gewoon ff laten doen, tegen die vrienden gezegd, euh...wij zijn dan haar huis, in de buggy gelegd op weg naar de wagen en 5 min erna sliep ze. Ik vroeg dan aan hen of zij dat vroeger ook meegemaakt hebben, nee nooit... moeten wij ons zorgen maken? Ik hoop dat dit toch bekend klinkt voor sommige hier?
Hier hebben we dat ook soms (ook bijna 17 maand). echt over haar "toeren" gaan om't zo te zeggen. Vooral als ze teveel prikkels heeft gehad/vermoeid is. Dan is er echt niets meer goed, begint ze ook met overstrekken, etc.

iets wat ik vreemd vind van onze dochter maar soms gaat ze haar vuisten ballen en haar tanden hard op elkaar drukken. Ik heb de indruk dat ze het vooral doet als ze met onze kat bezig is of vlak voor het eten, alsof ze over-excited it. Ze doet het niet vaak maar vind het wel wat vreemd.

Terug
Bovenaan