Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier blijft het bij twee knuffels, maar de hoeveelheid tutten is wel gestegen naar 4 ... Nu goed, zolang ik 's nachts maar niet moet opstaan om een tut op te rapen mag ze er veertig in leggen ... :unsure:

Binnenkort wel beginnen afbouwen met tutten, maar ze loopt er niet continu mee rond dus héél veel drama verwacht ik niet.

Dit weekend wellicht het "groot bed" bestellen voor onze dochter. Geen meegroeibedrommel, maar meteen eentje van 90x200 met een zijpaneel zodat ze er niet uit valt. :unsure:

Wij zijn ook aan het kijken voor een kinder/jeugdkamer maar het is precies ofwel Ikea-rommel ofwel wreed duur 😏
Maar zo’n zijpaneel gaan we sowieso nodig hebben, anders kruipt hij er gegarandeerd gewoon uit 🙈
Hier naar bedden gaan kijken destijds voor onzen oudste, maar was of rommel, of heel duur, dus zijn we eens op tweedehandssites op zoek gegaan.

Ondertussen een halfhoogslaper voor de oudste voor een 200 euro denk ik en dan zelf een goede matras er bij gekocht en 80 euro voor de jongste zijn halfhoogslaper (ook met zelf dan nog een goede matras bij te kopen).
Zeker dat tweede bed was een koopje, want er was eigenlijk evengoed niks mis mee. Beide bedden zijn van een merk waar ze nieuw makkelijk 800 euro voor vragen (zonder matras).

Over die beertjes: in hun bed (en onder hun bed) ligt het vol en de kleinste pakt er steevast een stuk of 5 mee naar beneden.

Hier zijn ze begonnen met mijn oud bed gecombineerd met een valhekje. Dat nemen we dan mee op reis.
Wanneer de oudste zijn lentefeest gedaan heeft mocht hij dan zelf een kamer kiezen en is het bed doorgeschoven naar de kleinste. Die als hij zijn lentefeest doet dus ook zijn keuze mag maken. De oudste wou een hoogslaper. Ik zie hem daar niet inslapen tot hij 19 ofzo is dus we zijn ook voor de goedkoop gegaan en Ikea genomen.
Best wel content van. Enkel er op de moment zelf niet aan gedacht dat we hem elke avond nog meten en eventueel extra insuline moeten spuiten. Dat is niet echt makkelijk als ze in zo een hoogslaper liggen, dus er staat nu standaard een trapje naast zijn bed 🤣

Oudste zoon heeft een kinderbedje gehad, tot hij er zelf uit kon klimmen.

Dus smorgens een slag horen en dan snelle kindervoetjes door de gang en trap af ofwel een slag en veel geween als hij verkeerd was neergevallen.

Dan een groot bed gehaald met een veiligheidshekje

2de zoon idem, maar heeft toen van ellende een hoogslaper gekregen, omdat hij bleef uit bed kruipen. Niet het meest verantwoorde en pedagogisch beste oplossing, maar zo bleef hij tenminste in zijn bed. Hij is er nooit uitgevallen en sliep toen tenminste.

3de is van cosleeper naar groot bed gegaan. 1 kant tegen de muur open kant met valhekje.

Dochter onmiddellijk in een groot bed. Vrouw lag erbij voor borstvoeding. Ook met valhekje.

Hebben hier kindjes een operatie gehad tegen scheel zien?
Ik ben vandaag naar de oogarts geweest met de zoon, hij kijkt af en toe een beetje scheel.
Het is niet erg genoeg om te corrigeren met een bril maar een kleine operatie zou wel helpen.

Hebben hier kindjes een operatie gehad tegen scheel zien?
Ik ben vandaag naar de oogarts geweest met de zoon, hij kijkt af en toe een beetje scheel.
Het is niet erg genoeg om te corrigeren met een bril maar een kleine operatie zou wel helpen.
Ik heb recent een dossier op orde gebracht van een meisje van 16j die die ingreep ondertussen al 3x heeft gehad.
Een vriend van mij heeft die als volwassene laten uitvoeren en na een paar jaar is dat effect toch al weer een pak minder...

Ik heb recent een dossier op orde gebracht van een meisje van 16j die die ingreep ondertussen al 3x heeft gehad.
Een vriend van mij heeft die als volwassene laten uitvoeren en na een paar jaar is dat effect toch al weer een pak minder...
Ik ken ook een volwassene die het heeft laten doen en dat was ook maar een tijdelijk effect.

Ik dacht dat hoe jonger je het laat doen hoe beter maar ik ga het voor de zekerheid toch eens navragen, tnx!

Amai, mijn schoonzus liet net weten dat hun kinderopvang niet doorgaat.
Zouden begin februari starten. Ze belt en mailt al weken voor de wenmomenten en sluitingsdagen.
Vanmorgen hebben ze nog mail gehad van hen met de sluitingsdagen…
En nu dus dat de waarborg is terug gestort en een halfbakken excuus…

Wat doet ne mens dan in die situatie… 2 weken de tijd om opvang te zoeken in de huidige opvangcrisis….

Onzen oudste zou blijkbaar ADHD hebben. Iemand daar dusdanige ervaring mee dat hij/zij/x bepaalde literatuur kan aanraden hoe daarmee om te gaan? Liefst engelstalige auteurs daar dat gemakkelijker te bestellen valt hier in't buitenland.

Onzen oudste zou blijkbaar ADHD hebben. Iemand daar dusdanige ervaring mee dat hij/zij/x bepaalde literatuur kan aanraden hoe daarmee om te gaan? Liefst engelstalige auteurs daar dat gemakkelijker te bestellen valt hier in't buitenland.
De basis is structuur en voorspelbaarheid. En daar heeft elk kind baat bij. Bestaat er daar ook zo iets als gezinsbegeleiding? Dan zou ik dat zeker adviseren!

Voor mij zijn 3 dingen essentiëel:
1. Voorspelbaar: van de dagindeling, vaste personen, hoe die vaste personen reageren,..
2. Structuur: duidelijke regels, duidelijke gevolgen. Gaat hand in hand samen met voorspelbaarheid.
Geen ongeplande, spontane uitstapjes maar op voorhand aangekondigde veranderingen bvb.
3. Prikkels vermijden. Hoe meer prikkels, hoe meer afleiding. Dus geen overdrukke slaapkamer met 7 miljoen knuffelbeesten in bed, geen schooltas met 4 verschillende vakken en een pennenzak die propvol zit, geen belachelijk volgepropte binnenspeeltuin,...

Ik heb zelf ADHD en heb er meerdere begeleid professioneel als leerkracht en als opvoedster. Ik ben natuurlijk geen autoriteit, maar dit zijn de simpele dingen die ouders zelf kunnen toepassen. Maar individuele hulp/begeleiding is altijd te verkiezen boven algemene literatuur.

Sinds we kinderen hebben is op weekend (zonder kinderen) gaan: namiddag toekomen, 's avonds gaan eten, tegen 22u kapot, blijven overnachten en dan na de middag naar huis.

Iemand heeft mij hier ooit aangeraden om 2 nachten te boeken. Eerste avond rustig aan doen om de dag er na eens goed uit te slapen. Daarna kan je pas volledig uitgerust genieten en 's avonds eens wat doorzakken zonder doodmoe te zijn.

Wel, de kinderen zijn nu 3 en 5 en we gaan ze voor de eerste keer 2 nachten op rij bij oma en opa laten slapen. Het advies hier opvolgen dus.

Whoever you are, thank you.

Sinds we kinderen hebben is op weekend (zonder kinderen) gaan: namiddag toekomen, 's avonds gaan eten, tegen 22u kapot, blijven overnachten en dan na de middag naar huis.

Iemand heeft mij hier ooit aangeraden om 2 nachten te boeken. Eerste avond rustig aan doen om de dag er na eens goed uit te slapen. Daarna kan je pas volledig uitgerust genieten en 's avonds eens wat doorzakken zonder doodmoe te zijn.

Wel, de kinderen zijn nu 3 en 5 en we gaan ze voor de eerste keer 2 nachten op rij bij oma en opa laten slapen. Het advies hier opvolgen dus.

Whoever you are, thank you.
Jullie zijn al 5j lang niet meer 2 dagen alleen kunnen zijn? :oink:
Damn dat heb je lang volgehouden.

Hier ook nog nooit langer dan één nacht zonder kinderen hoor, komende zomer zal de eerste keer zijn als ze beide (tegen dan 4 en 2,5) een paar dagen aan zee zitten met de grootouders. Kijken we héél hard naar uit. :biglaugh:

Jullie zijn al 5j lang niet meer 2 dagen alleen kunnen zijn? :oink:
Damn dat heb je lang volgehouden.
We hebben er inderdaad wel ferm nood aan.

Vooral voor de slaap dan. De nachtrust begint stillekes aan normaal te worden. Maar de afgelopen jaren waren slopend op dat gebied.
Toch staan wij gemiddeld nog 2 keer op per nacht. Maar ik ben dat al gewoon. Ik kom van 7-8 keer met 5 uren slaap die dan nog eens onderbroken waren.

Terug
Bovenaan