Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De madam is een weekendje weg met vriendinnen - uiteraard beide koters die me wakkergehouden hebben uitgerekend deze nacht. Zombie-mode engaged :angry:

Is er eigenlijk een typische leeftijd waarop kinderen leren springen? Onze dochter is dat echt al maanden aan het oefenen en ik heb geen idee waarom ze dat zo graag wil kunnen. Ze kan al wel kleine sprongetjes nu (3cm hoog ofzo) maar het is blijkbaar nog niet genoeg :p

Dochterlief heeft zonet voor de eerste keer doorgeslapen (half 9 tot half 8)! En al 3 dagen op rij dat het goed ging (meestal half 9 - 6).
Hopelijk zijn we vertrokken. Ze is in elk geval nog nooit zo vrolijk wakker geworden als vandaag!
En net nog Kaka op haar potje ook, wat een topdag!
Wel 2 pipi-accidentjes in de zetel gehad. Ze heeft de reflex om te plassen als ze onder een specifiek dekentje zit... Geen idee hoe we dat gaan afleren.

Volgens mij heeft de scenarist van The Exorcist zijn inspiratie gehaald van toen hij/zij een kind een neusspoeling heeft moeten geven. Wat een gevecht is dat toch elke keer. :sop:

Is er eigenlijk een typische leeftijd waarop kinderen leren springen? Onze dochter is dat echt al maanden aan het oefenen en ik heb geen idee waarom ze dat zo graag wil kunnen. Ze kan al wel kleine sprongetjes nu (3cm hoog ofzo) maar het is blijkbaar nog niet genoeg :p
De onze kon het pas na de eerste kleuterklas. 🤭 Motorisch altijd laat geweest.

En net nog Kaka op haar potje ook, wat een topdag!
Wel 2 pipi-accidentjes in de zetel gehad. Ze heeft de reflex om te plassen als ze onder een specifiek dekentje zit... Geen idee hoe we dat gaan afleren.
Bekijk het van de positieve kant: als je ooit lang in de auto moet zitten en je laat haar eerst nog pipi doen thuis, dan kan je dat dekentje over haar gooien als ze op het toilet zit moest het niet lukken.

Verjaardag zelf van de zoon is pas morgen, maar vandaag eerste verjaardagsfeestje gehad met de familie.
Nu, dik feest uiteraard. Wij het lumineuze idee van chocoladefondue te doen met fruit. "Veel gezonder dan taart".

Kind is nu ondertussen anderhalfuur na bedtijd, compleet wakker, half hyperactief. We hebben die dus met een heuse Sugar High opgezadeld. Morgen gaat die waarschijnlijk compleet zombie zijn.. Oops.

Verjaardag zelf van de zoon is pas morgen, maar vandaag eerste verjaardagsfeestje gehad met de familie.
Nu, dik feest uiteraard. Wij het lumineuze idee van chocoladefondue te doen met fruit. "Veel gezonder dan taart".

Kind is nu ondertussen anderhalfuur na bedtijd, compleet wakker, half hyperactief. We hebben die dus met een heuse Sugar High opgezadeld. Morgen gaat die waarschijnlijk compleet zombie zijn.. Oops.
Sugar rush is een mythe.

Gewoon in overdrive zeker :p

Den onzen 4j in december is vannacht voor de eerste keer uit zijn bed gevallen was ff verschieten, maar niets aan de hand
Staat nogtans over 3/4 van zijn bed zo'n beschermrand die uitsteekt.

Ik bleek op mijn 9j blind te zijn aan 1 oog, mama is met mij naar de oogarts gegaan zodra ik zelf zei dat ik niet goed kon zien. Zij kreeg onder haar voeten van de oogarts alsof ze een nalatige ouder was omdat het nooit eerder opgemerkt werd.
Gebrek aan dieptezicht viel niet op omdat ik al onhandig ben/was en bij het pms wou ik natuurlijk "flink zijn" dus ik had eerst goed gekeken met mijn goeie oog en het bord vanbuiten geleerd zodat ik zeker niemand teleur zou stellen door fouten te maken... 😬

Daarnet alle twee bij het lokale CLB equivalent, vriendin die aandringt om hun ogen te testen aangezien ze zelf aan -7.5 zit en haar moeder bril + lenzen draagt en dan nog met moeite kan rijden.

En natuurlijk mogen we nu naar de oogarts -_-
Ik heb het hier al eens gepost, maar ik zou elke ouder aanraden om hun kind rond 2-3 jaar sowieso eens te laten testen bij een oogarts. Je doet er niks verkeerd mee, maar hoe vroeger je er bij bent, hoe beter.

Alletwee mijn kinderen hebben een bril rond +10 en astigmatisme trouwens, met dank aan mezelf waarschijnlijk :frown:.

N5T4VM3.jpg

Wat er nu is
in wezen was
is nooit geweest
nu aarde en as

wat er nu staat
in wezen even
zal altijd zijn
een nieuw leven

Sterk en trots
in de wind
hier vind ik jou
mijn lief kind.

Die van ons maakte elke 4-5 maand wel een sprongetje.

see-myself-out.gif

Aan de ene kant fantastisch dat al die slechte crèches eindelijk eens dicht gaan. Aan de andere kant heb ik wel te doen met al die ouders die nu een nieuwe plaats moeten gaan zoeken met het plaatstekort dat er nu is.

Onze dochter heeft het écht goed zitten. Bronchiolitis en oorontsteking.

zeer weinig gegeten gisteren, gelukkig wel veel water gedronken. Niks geslapen overdag omdat ze constant wakker werd door het hoesten. 's avonds uit pure miserie in slaap gevallen tijdens het aerosolen :frown:
zondag 39.1c, maandag 38.5 en vandaag 38.2.

toch goed de plaspampers opvolgen want haar fles drinkt ze ook niet goed.

hopelijk snel beter

heeft er hier iemand ervaring met beroep doen op opvang via het ziekenfonds?
geen netwerk om op terug te vallen jammer genoeg plus al redelijk wat onbetaald opgenomen :confused2:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan