Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dit weekend 2 verjaardagsfeestjes voor ons meisje.

1 jaar volgende week maandag, wat vliegt de tijd voorbij :)

Ik zie mij nog dit onderwerp op 9lives/BeyondGaming volledig doorlezen om mij wat voor te bereiden :biglaugh:
Ik wil niet melig doen maar ik heb oprecht veel gehad aan de berichten hier, zo voel je je bv niet alleen als het eens minder/moeilijker gaat.

vaak meer aan jullie gehad dan sommige mensen IRL dus merci!

Dit weekend 2 verjaardagsfeestjes voor ons meisje.

1 jaar volgende week maandag, wat vliegt de tijd voorbij :)

Ik zie mij nog dit onderwerp op 9lives/BeyondGaming volledig doorlezen om mij wat voor te bereiden :biglaugh:
Ik wil niet melig doen maar ik heb oprecht veel gehad aan de berichten hier, zo voel je je bv niet alleen als het eens minder/moeilijker gaat.

vaak meer aan jullie gehad dan sommige mensen IRL dus merci!
Absoluut akkoord, ik kan hier makkelijker mijn hart luchten dan bij 90% van mijn vrienden irl.

Proficiat met de verjaardag! De fysieke evolutie is wat trager in het 2e jaar, maar je gaat een fantastisch jaar tegemoet qua mentale vooruitgang!

Check ook www.https://luieraanbiedingen.nl/
Die gebruik ik ook.
Momenteel weer korting in Kruidvat zowel op pampers als op hun huismerk.

Deze nacht een paar uur doorgebracht op spoed. Toen ik nog eens naar ‘t toilet ging gisteren merkte ik bloedverlies, meteen gebeld naar ‘t ziekenhuis en ze zeiden om af te komen. Na een urinestaal en bloedafname en toch een poos wachten is de assistent gynaecologie afgekomen voor verder onderzoek. Blijkt dat het bloedverlies door een hematoom in de baarmoeder komt, dat moet nu opgevolgd en in de gaten gehouden worden, in combinatie met rust en medicatie.
Was een hele opluchting om de hartslag te horen. Het lag eerst wel stil tijdens de uitwendige echo, maar het bleek gewoon te slapen, eens wakker gepord heel actief en beweeglijk 😌
Mijn man zal mij wat moeten ontlasten want ze zei om bv. ons zoontje zo min mogelijk te heffen.

Die gebruik ik ook.

Deze nacht een paar uur doorgebracht op spoed. Toen ik nog eens naar ‘t toilet ging gisteren merkte ik bloedverlies, meteen gebeld naar ‘t ziekenhuis en ze zeiden om af te komen. Na een urinestaal en bloedafname en toch een poos wachten is de assistent gynaecologie afgekomen voor verder onderzoek. Blijkt dat het bloedverlies door een hematoom in de baarmoeder komt, dat moet nu opgevolgd en in de gaten gehouden worden, in combinatie met rust en medicatie.
Was een hele opluchting om de hartslag te horen. Het lag eerst wel stil tijdens de uitwendige echo, maar het bleek gewoon te slapen, eens wakker gepord heel actief en beweeglijk 😌
Mijn man zal mij wat moeten ontlasten want ze zei om bv. ons zoontje zo min mogelijk te heffen.
Ferm verschieten zo iets! 🙈 Gelukkig snel gerustgesteld, hopelijk blijft je kleintje nu rustig tot hij/zij er echt uit mag! 💪🏻

Maar ik weet niet of ze ver voor zit hoor. Daarom dat ik zeg dat het kindsafhankelijk is. Maar we zijn toevallig naar de NKO geweest vorige week en die zij heel expliciet dat 2 jaar zowat de grens is voor taalontwikkeling om te weten of er iets mis is met het gehoor. Dus helemaal niks zeggen op die leeftijd moet wel goed opgevolgd worden (kan natuurlijk evengoed zijn dat er helemaal niks mis is).
Wat kan er dan nog mis zijn met het gehoor als de eerste gehoortesten goed zijn?

Wat kan er dan nog mis zijn met het gehoor als de eerste gehoortesten goed zijn?
Bij mijn oudste was aanvankelijk ook alles normaal maar die had bijna elke maand wel een oorontsteking en er zat continu water achter haar trommelvliezen. Toen ze 3 was hebben we ze naar een NKO gedaan voor verdere tests en die hoorde eigenlijk het equivalent van wanneer je je kop onder water houdt, geen wonder dat die ook onverstaanbaar praatte. Buisjes in de oren hebben dat kunnen oplossen, sindsdien beent ze wat bij qua taal.

Ik kreeg hoorapparaten toen ik 10 jaar was. Ook maar omdat één leraar iets had gemerkt bij mij.

Veel later, op mijn 18 jaar, hebben ze kunnen vaststellen dat mijn gehoorverlies aangeboren én erfelijk was.

Dus ja, wat kan er allemaal mis gaan?
Slechte gehoor tests, bijvoorbeeld waar je verbanden zou kunnen leggen, terwijl je het toch niet echt gehoord hebt.
Of die piep-tests waar je op goed geluk raak zou kunnen gokken. Ik hoor niets anders dan een constante piep, dusja :D

Ik kreeg hoorapparaten toen ik 10 jaar was. Ook maar omdat één leraar iets had gemerkt bij mij.

Veel later, op mijn 18 jaar, hebben ze kunnen vaststellen dat mijn gehoorverlies aangeboren én erfelijk was.

Slechte gehoor tests, bijvoorbeeld waar je verbanden zou kunnen leggen, terwijl je het toch niet echt gehoord hebt.
Of die piep-tests waar je op goed geluk raak zou kunnen gokken. Ik hoor niets anders dan een constante piep, dusja :D
Ik bleek op mijn 9j blind te zijn aan 1 oog, mama is met mij naar de oogarts gegaan zodra ik zelf zei dat ik niet goed kon zien. Zij kreeg onder haar voeten van de oogarts alsof ze een nalatige ouder was omdat het nooit eerder opgemerkt werd.
Gebrek aan dieptezicht viel niet op omdat ik al onhandig ben/was en bij het pms wou ik natuurlijk "flink zijn" dus ik had eerst goed gekeken met mijn goeie oog en het bord vanbuiten geleerd zodat ik zeker niemand teleur zou stellen door fouten te maken... 😬

Ik bleek op mijn 9j blind te zijn aan 1 oog, mama is met mij naar de oogarts gegaan zodra ik zelf zei dat ik niet goed kon zien. Zij kreeg onder haar voeten van de oogarts alsof ze een nalatige ouder was omdat het nooit eerder opgemerkt werd.
Gebrek aan dieptezicht viel niet op omdat ik al onhandig ben/was en bij het pms wou ik natuurlijk "flink zijn" dus ik had eerst goed gekeken met mijn goeie oog en het bord vanbuiten geleerd zodat ik zeker niemand teleur zou stellen door fouten te maken... 😬

Herkenbaar verhaal.
Je weet als kind ook niet anders hé, dan is het roeien met de riemen die je hebt.
En soms lukt dat zo goed, dat tekortkomingen gewoon onopgemerkt blijven. Ik verwijt mijn ouders niets en dan nog, wat voor zin heeft het.
Bij mij zeiden ze dat ik een 'dromerig en afwezig type' was. Wat natuurlijk een rechtstreeks gevolg was van mijn gehoorverlies. Maar die link werd dus pas zeer laat gelegd.

Bij mijn eigen kind monitor ik dat zelf en ik weet ook beter dan wie ook waar op te letten.
Voorlopig lijkt alles oké qua testen. Ik merk ook dat de kleine meer hoort dan ik mét apparaten in.
Kloppen op deur, deurbel, wasmachine die piept, ... allemaal zaken die ik niet hoor en zij wel :D

Daarnet alle twee bij het lokale CLB equivalent, vriendin die aandringt om hun ogen te testen aangezien ze zelf aan -7.5 zit en haar moeder bril + lenzen draagt en dan nog met moeite kan rijden.

En natuurlijk mogen we nu naar de oogarts -_-

Normaal wordt dat soort situaties wel vermeden door de hoortest die ze bij baby's doen na een paar weken.

Maar de situatie die @Mulan en @Ararauna schetsen kunnen niet zomaar opgemerkt worden en dan is het inderdaad wel interessant om nog eens alles te laten checken.

Gelukkig is er nu daarom een apart boekje met letters voor elk oog 😁

Qua gehoor zijn er aandoeningen waarbij het gehoor achteruit gaat en je dus eerst wel goed hoort en later niet meer, denk bv aan CMV infectie waarbij dit kan. Daarom wordt op school ook nog getest (1stz kleuter bij risicofactor of twijfel, 1ste lj altijd). Oorstop/vocht achter trommelvlies kan ook altijd nog.

Die gebruik ik ook.

Ik had dit ook, is echt schrikken. Ik was toen 6 weken ver ofzo, en mocht dan minstens 1 week eigenlijk niet al te veel doen, en zeker niets van gewicht heffen, zelfs liefst blijven zitten en niet te veel rondlopen ook. Natuurlijk ik had toen geen ander kindje rondlopen, dus ik kon daar echt wel op letten. Ze zeiden toen dat ze daar weinig gaan kunnen doen, en het was toen 50/50 om alsnog een miskraam te hebben. Van zodra je 12 weken of verder bent is het kindje groot genoeg om groter te zijn dan het hematoom en zou dit ook van zelf verdwijnen. Effectief op een echo van 10 weken was het al bijna niet meer zichtbaar en daarna ook niet meer gezien.
Dus hopelijk ben je er ook snel door, want het blijft toch schrikken als je bloedverlies hebt :(

In ons haar aan het krabben over wat we onze peuter gaan geven voor de Sint. Hebben jullie tips voor speelgoed waar je een tweejarige lang mee zoet houdt? Ons kind is alles meestal na 3 minuten beu.

In ons haar aan het krabben over wat we onze peuter gaan geven voor de Sint. Hebben jullie tips voor speelgoed waar je een tweejarige lang mee zoet houdt? Ons kind is alles meestal na 3 minuten beu.
Hier is Playmobil een grote hit. Of Duplo.
Een poppenhuis, keukentje, ... Lijken me ook dingen die langer mee gaan?

Den onze wordt 4 jaar en heeft nog maar een handvol keer doorgeslapen :(
Indien er geen medische oorzaak is, kan ik enkel een slaappediater aanraden, het bezoekje na een half jaar wachten aan die in UZ Gent heeft ons ècht geholpen!
Hier bleek overprikkeling overdag de grote boosdoener.

Indien er geen medische oorzaak is, kan ik enkel een slaappediater aanraden, het bezoekje na een half jaar wachten aan die in UZ Gent heeft ons ècht geholpen!
Hier bleek overprikkeling overdag de grote boosdoener.

Mmmm er is geen medische reden tot zo ver we weten nee.
Hij drinkt gewoon nog steeds melk 's nachts lol.

Als hij wakker is dan geraakt hij niet terug in slaap zonder dat we of er ff bijligge en/of een fles melk.

Misschien door honger, 't is ne lastige eter overdag.

Terug
Bovenaan