Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Thanks both.

Allemaal al geprobeerd, maar doet niet veel 😔

Hetgeen dat het meeste helpt is een tutje geven, dat ze afgeleid is, maar ben ik dan weer geen fan van...
Maarjah, beter dan haar te zien afzien.

Donderdag men eerste werkdag terug, gaat ook afzien worden 😂
Wij gebruikte polysilane upsa.
Bolletje ter grootte van een erwt in de mond en je zag ze instant kalm worden.

Ook de weg naar dit topic gevonden se.

Dochter is 4 weekjes oud en hier lig ik weer omdat ze krampjes heeft...

Overdag nooit last, maar snachts 80% van de flesjes (afgekolfde borstmelk) heeft ze last 😔

En ik vind momenteel nog geen magische oplossing om haar last te verlichten.

Straks is aan de vroedvrouw vragen of "sab simplex" echt zo goed is als sommige sites beweren
Geen wondermiddel, maar af en toe hielp dat wel bij ons. Heb dat enorm veel gedaan met onze 2 kinderen.

Fietsen met de beentjes terwijl ze op de rug liggen, weliswaar licht hellend zodat ze niet overgeven. Na 30 seconden de benen 3x strekken en dan plooien zodat de knieën tegen de borst komen. Knieën iets naar de zijkant, zodat het lijkt of ze hurken. Dit aanhouden zonder kracht te zetten op hun benen, ze mogen ze gewoon niet kunnen strekken. Doordat je ze 3x (of meer) gestrekt hebt, is er veel kans dat ze hun benen zullen willen strekken. Aangezien dat niet lukt zetten ze op een bepaalde manier kracht waardoor ze scheetjes laten. Dan herhalen. 10-15 min aan een stuk.

Dit kan krampen door teveel lucht in de darmen verhelpen.

Thanks both.

Hetgeen dat het meeste helpt is een tutje geven, dat ze afgeleid is, maar ben ik dan weer geen fan van...

Geen fan van? De tut is de beste uitvinding die de mensheid ooit heeft gemaakt.

Iemand een tip om de hik te laten verdwijnen? Onze dochter hikt echt enorm veel.
Wat noem je veel?

Mijn dochter heeft al 4 weken gemiddeld 10-12 hik sessies per dag.

Vroedvrouw zei dat het geen kwaad kan.
Zou het middenrif zijn dat zich aant settelen is.

Als we er iets aan wouden doen konden we langs een osteopaat gaan zei de vroedvrouw

Geen fan van? De tut is de beste uitvinding die de mensheid ooit heeft gemaakt.

Tepelverwarring, midden oorontstekking, slechte melktanden, spraakgebrek en honger niet opmerken zijn de nadelen dat ik had gelezen?

Mogelijks heb ik me te bang laten maken ze 😂

In het eerste jaar kan dat ook eigenlijk helemaal geen kwaad. Bron: tandartsen

Beter trouwens dan een duim want dat krijgt ge bijna niet afgeleerd.

Same as above.

Duim is idd nog slechter.

We proberen wel zodra ze kalm is/slaapt de tut weg te nemen.

Als ze het niet nodig hebben, top. Als ze een grote zuig- of troostbehoefte hebben, geef hen maar gewoon die tut.

Een kind dat heel de tijd vol stress en ongemak zit, is ook niet gezond.

Wat noem je veel?

Mijn dochter heeft al 4 weken gemiddeld 10-12 hik sessies per dag.

Vroedvrouw zei dat het geen kwaad kan.
Zou het middenrif zijn dat zich aant settelen is.

Als we er iets aan wouden doen konden we langs een osteopaat gaan zei de vroedvrouw.
Dat zal ongeveer het aantal zijn idd. De vroedvrouw zei ook dat het geen kwaad kon, maar ik vind het maar zielig. Het is meer om haar te helpen, niet dat ik me zorgen maak.

Thanks both.

Zoals velen al zeiden.
Fietsen met de beentjes en dan beide beentjes vastnemen en een cirkelende beweging maken (met de wijzers mee)
Zo al veel protten uit mijn dochter gekregen.
Werkt wel niet altijd.
Als het enkel is wanneer ze een flesje heeft gehad moet ze toch wel meer lucht binnen krijgen met de fles.
Altijd er goed op letten dat de speen goed gevuld is met melk, ook zien dat je de speen niet te hoog houdt.
Welke grootte is de speen? (wordt meestal met druppeltjes aangeduid, 1/2/3 druppels, 1 is kleinste)

Je kan duizend en 1 tips lezen, vroeg of laat zit er 1 tussen die bij jullie helpt.
En betrek zeker u pediater en vroedvrouw, die hebben veel ervaring en zullen altijd dingen kunnen voorstellen

Als ze het niet nodig hebben, top. Als ze een grote zuig- of troostbehoefte hebben, geef hen maar gewoon die tut.

Een kind dat heel de tijd vol stress en ongemak zit, is ook niet gezond.

Jah voila, we geven het indien nodig (ze heeft idd grote zuigebehoefte, zeker afgelope 2 weken toen ze afgekolfde melk kreeg ipv borstvoeding.)

Dat zal ongeveer het aantal zijn idd. De vroedvrouw zei ook dat het geen kwaad kon, maar ik vind het maar zielig. Het is meer om haar te helpen, niet dat ik me zorgen maak.

Ik herken het, het is zo triestig als je ziet dat ze wilt slapen, maar haarzelf constant wakker hikt 😛

Zoals velen al zeiden.
Fietsen met de beentjes en dan beide beentjes vastnemen en een cirkelende beweging maken (met de wijzers mee)
Zo al veel protten uit mijn dochter gekregen.
Werkt wel niet altijd.
Als het enkel is wanneer ze een flesje heeft gehad moet ze toch wel meer lucht binnen krijgen met de fles.
Altijd er goed op letten dat de speen goed gevuld is met melk, ook zien dat je de speen niet te hoog houdt.
Welke grootte is de speen? (wordt meestal met druppeltjes aangeduid, 1/2/3 druppels, 1 is kleinste)

Je kan duizend en 1 tips lezen, vroeg of laat zit er 1 tussen die bij jullie helpt.
En betrek zeker u pediater en vroedvrouw, die hebben veel ervaring en zullen altijd dingen kunnen voorstellen

Vroedvrouw zei vandaag dat we terug met borstvoeding konden beginnen (nu de kloven bij men vrouw geneze zijn) en dan zoude de krampjes ook al wat minderen.

Ze zei ook dat het mogelijks snachts erger is omdat ze dan ontprikkeld

Die van ons wilt de tut precies ook niet. Dus we gaan het zeker niet forceren.
Die van ons wou ook geen enkele (avent, difrax, mam, noem maar op).
Nu hebben we er van bibs, die neemt ze wel.
Maar blijkbaar zijn bibs en avent geschikter voor baby's die borstvoeding krijgen (volgens vroedvrouw)

Wij gaven ook geen tut, vroedvrouw zei je mag je pink geven als ze zuigbehoefte heeft.
Maar dan zat je daar soms half uur met je pink in haar mond...
Dan wou ik toch een tutje, dat ik zelf ook nog iets kon doen

Die van ons wou ook geen enkele (avent, difrax, mam, noem maar op).
Nu hebben we er van bibs, die neemt ze wel.
Maar blijkbaar zijn bibs en avent geschikter voor baby's die borstvoeding krijgen (volgens vroedvrouw)

Wij gaven ook geen tut, vroedvrouw zei je mag je pink geven als ze zuigbehoefte heeft.
Maar dan zat je daar soms half uur met je pink in haar mond...
Dan wou ik toch een tutje, dat ik zelf ook nog iets kon doen
Wij hebben van Difrax en Bibs. Alletwee geen fan van, maar de pink heeft ze wel graag. Nu valt het wel mee met zuigbehoefte, dus dat is prima.

Van Bibs zou ik wegblijven of alle soorten tutjes die ronder zijn. Ze zijn idd beter voor de zuigreflex

Kan voor vervorming van de kaak en tanden zorgen met spraakgebrek tot gevolg.

Althans dat werd mij verteld door verschillende tandartsen.

Terug
Bovenaan