Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dat maakt op die leeftijd echt helemaal niets uit hoor :)
Bwa. Bij onze oudste in de eerste kleuterklas zagen we vorig jaar toch al duidelijke kliekjes, vaak op basis van wanneer ze gestart zijn. Zijn beste vriendjes zijn allemaal rond de paasvakantie gestart in de startklas.

M'n dochter is aan het leren fietsen, gaat super vlot. Rijden, remmen en sturen gaat zeer goed maar vertrekken lukt voor geen meter. Heeft iemand misschien wat tips, hoe jullie dat aangeleerd gekregen hebben.

M'n dochter is aan het leren fietsen, gaat super vlot. Rijden, remmen en sturen gaat zeer goed maar vertrekken lukt voor geen meter. Heeft iemand misschien wat tips, hoe jullie dat aangeleerd gekregen hebben.
We hebben niet echt een magische formule. Opeens ging dat hier. Veel met het fietsje naar buiten dus.

Hier is vertrekken het enige wat wél lukt! 🤣 Ik werk met zo een stok, ze voelt zich dus heel zeker dat ze niet zal vallen omdat mama de fiets recht houdt.

Hier is vertrekken het enige wat wél lukt! 🤣 Ik werk met zo een stok, ze voelt zich dus heel zeker dat ze niet zal vallen omdat mama de fiets recht houdt.
Dat deden mijn ouders ook, en ik maar 'ge hebt toch nog vast he mama', en 'jaja' klonk steeds verder weg :o Mama was blijven staan en ik was alleen weg :o Toen ik dat door had viel ik op de grond. :ROFLMAO:

Dat deden mijn ouders ook, en ik maar 'ge hebt toch nog vast he mama', en 'jaja' klonk steeds verder weg :eek: Mama was blijven staan en ik was alleen weg :eek: Toen ik dat door had viel ik op de grond. :ROFLMAO:
Ik laat sinds de eerste keer al regelmatig kort de stok los, sterkt haar wat in haar zelfbeeld dat ze het zelf kan.

Tot ze 10m verder weer in het gras duikt, vergeet te sturen,... 🙄

Slechts school tot 14u15? Is er dan extra opvang of hoe zit dat dan? Als werkende mens moet je het toch ook bolwerken? Of werkt er iemand van jullie dan slechts deeltijds?
Ik was fout :p Het is 8:30 - 13:45

Maar er is na en voorschoolse opvang, dus ze zijn effectief daar van 8 tot 16. De ene gaat vroeg werken en de andere laat.

Hier trappelde ze mee met hun voeten langs de zijkant terwijl ze al op het zadel zaten. Zoals op een loopfietsje. Als ze dan beetje snelheid hebben, beginnen trappen.
Kan wel zijn dar het zadel dan net te laag staat om ideaal te fietsen, maar vond dit in het begin ook veiliger dat ze steeds met hun 2 voeten aan de grond konden.

Ook de weg naar dit topic gevonden se.

Dochter is 4 weekjes oud en hier lig ik weer omdat ze krampjes heeft...

Overdag nooit last, maar snachts 80% van de flesjes (afgekolfde borstmelk) heeft ze last 😔

En ik vind momenteel nog geen magische oplossing om haar last te verlichten.

Straks is aan de vroedvrouw vragen of "sab simplex" echt zo goed is als sommige sites beweren

Overdag nooit last, maar snachts 80% van de flesjes (afgekolfde borstmelk) heeft ze last 😔

Straks is aan de vroedvrouw vragen of "sab simplex" echt zo goed is als sommige sites beweren
Supplementen hielpen hier niets, wat wél verlichting bracht, was een warmtekussen tegen de buik. Ik zette ze in de wipper met zo een opgewarmd kussentje tussen haar en de gordel, niet te los.

Courage, het is echt super ambetant dat je er niets aan kan doen he. 😣

De krampjes periode kan heel heftig zijn!
Wij gebruikten infacol.
Fietsen met de beentjes, warm water kruikje op het buikje en veel rondwandelen hebben we hier 's nachts gedaan. 🤷
Veel succes in alle geval.

Thanks both.

Allemaal al geprobeerd, maar doet niet veel 😔

Hetgeen dat het meeste helpt is een tutje geven, dat ze afgeleid is, maar ben ik dan weer geen fan van...
Maarjah, beter dan haar te zien afzien.

Donderdag men eerste werkdag terug, gaat ook afzien worden 😂

Thanks both.

Allemaal al geprobeerd, maar doet niet veel 😔

Hetgeen dat het meeste helpt is een tutje geven, dat ze afgeleid is, maar ben ik dan weer geen fan van...
Maarjah, beter dan haar te zien afzien.

Donderdag men eerste werkdag terug, gaat ook afzien worden 😂
Mijn persoonlijke ervaring: je gaat weken/maanden zoeken naar een oplossing en niks vinden dat consistent lijkt te werken. Heel frustrerend.

Nu, het kan altijd dat je het wondermiddel vindt he, maar hier is het er nooit gekomen...

Terug
Bovenaan