Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Veel goede moed!Vandaag de eerste schooldag O_O

Bedankt. ik denk dat ik er meer mee bezig ben dan zij.Veel goede moed!![]()
Geen punten of rapporten tot ze 12 zijn ofzoiets, er is nu huiswerk vanaf 10, maar er is grote politieke druk om dat terug te brengen naar 14 zoals het vroeger was. Maar school tot om 14:15, etcWordt er dan op een andere manier geëvalueerd?Bedankt. ik denk dat ik er meer mee bezig ben dan zij.
Gaat interessant worden om te zien hoe ik om ga met het Noors school systeemGeen punten of rapporten tot ze 12 zijn ofzoiets, er is nu huiswerk vanaf 10, maar er is grote politieke druk om dat terug te brengen naar 14 zoals het vroeger was. Maar school tot om 14:15, etc
Voor iemand die altijd opgevoed is met 'school is uw job' gaat dat een serieuze verandering zijn.

Geen idee eigenlijk maar voor zover ik weet is blijven zitten, jaren overslaan, etc bijna niet voorkomend en zit iedereen samen tot ze 14 zijn ofzoiets.Wordt er dan op een andere manier geëvalueerd?
Hou ons maar op de hoogte, altijd interessant om te horen hoe het er op andere plaatsen aan toe gaat.![]()
Ehlaba, mijn dochter is 12 en heeft nog nooit een rapport met punten gekregenWordt er dan op een andere manier geëvalueerd?
Hou ons maar op de hoogte, altijd interessant om te horen hoe het er op andere plaatsen aan toe gaat.![]()
. Ze krijgt dan wel dit:Slechts school tot 14u15? Is er dan extra opvang of hoe zit dat dan? Als werkende mens moet je het toch ook bolwerken? Of werkt er iemand van jullie dan slechts deeltijds?Bedankt. ik denk dat ik er meer mee bezig ben dan zij.
Gaat interessant worden om te zien hoe ik om ga met het Noors school systeemGeen punten of rapporten tot ze 12 zijn ofzoiets, er is nu huiswerk vanaf 10, maar er is grote politieke druk om dat terug te brengen naar 14 zoals het vroeger was. Maar school tot om 14:15, etc
Voor iemand die altijd opgevoed is met 'school is uw job' gaat dat een serieuze verandering zijn.
Ik denk dat in veel landen ze raar kijken naar het Belgische systeem, waar het de gewoonte is dat je kinderen bijna zo snel mogelijk naar de crèche brengt zodat jij kan gaan werken om een vreemde op je kind te laten passen.Slechts school tot 14u15? Is er dan extra opvang of hoe zit dat dan? Als werkende mens moet je het toch ook bolwerken? Of werkt er iemand van jullie dan slechts deeltijds?
Mijn vrouw haar Duitse familie die vindt het zo zot dat mijn vrouw nog gewoon full time werkt ondanks de jonge kinderen. Ginder gaan ze sneller deeltijds werken tot kinderen een zekere leeftijd hebben en wat zelfstandiger zijn. Maar ja ginder zijn de scholen dan ook alle dagen om 12u uit. En is er school op zaterdag. Is er bij jullie in Noorwegen dan ook school op zaterdag?
Succes. De schoolvakanties en vakantie van 2 maanden is altijd een topper om te plannen.We gaan bekijken in hoeverre we alles kunnen bolwerken zonder familie waar we op kunnen rekenen, maar als ik zie hoe bij velen het een constant geschipper is tussen grootouders en opvang houd ik mijn hart vast.
Bedankt. ik denk dat ik er meer mee bezig ben dan zij.

Tjah, hier wil iedereen dan ook zoveel mogelijk bakstenen en zo'n dik mogelijke bak op hun oprit. Vlaanderen is gewoon een belachelijke rat race geworden.Ik denk dat in veel landen ze raar kijken naar het Belgische systeem, waar het de gewoonte is dat je kinderen bijna zo snel mogelijk naar de crèche brengt zodat jij kan gaan werken om een vreemde op je kind te laten passen.

We gaan bekijken in hoeverre we alles kunnen bolwerken zonder familie waar we op kunnen rekenen, maar als ik zie hoe bij velen het een constant geschipper is tussen grootouders en opvang houd ik mijn hart vast.
Ik zit dan nog in een sector waar men de nood aan een privéleven niet begrijpt, so yeah.Da's echt het enigste dat ik zeer zwaar heb onderschat.. ook hier weinig tot geen mogelijkheid om beroep te doen op grootouders/familie. Mijn vakantiedagen zijn alvast al op, mijn vriendin heeft er nog een 8tal
Hier ook van hetzelfde. Wij wonen in Brussel, al onze familie woont op 1-1.5u van bij ons, dus alles gaat hoe dan ook op ons terecht komen.Da's echt het enigste dat ik zeer zwaar heb onderschat.. ook hier weinig tot geen mogelijkheid om beroep te doen op grootouders/familie. Mijn vakantiedagen zijn alvast al op, mijn vriendin heeft er nog een 8tal
Wij krijgen nog constant de opmerking "hoe, ze gaat niet naar de crèche? Die gaat asociaal zijn he!"...Kinderen na 3 maanden achterlaten bij vreemden die dan ook nog verantwoordelijk zijn voor 7 anderen. Toekomstige generaties gaan daarop terugkijken en iets hebben van what-the-fuck. Wanneer ik als vader vertel dat ik 4 maanden thuis ga blijven dan kijken ze mij aan alsof ik van een andere planeet kom![]()

)Spannende periode inderdaadmijn vriendin blijft thuis tot de dochter 6 maand is
Dan gaat ze 4 dagen in de week naar de crèche.
Vandaag intake gesprek gehad, morgen en vrijdag wenmoment.
Heel spannend allemaal!

Dat maakt op die leeftijd echt helemaal niets uit hoorDe oudste start blijkbaar direct in de eerste kleuterklas omdat ze de enige is?
Benieuwd hoe dat gaat lopen want de andere kinderen kennen elkaar dus al een beetje.