Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Halve dag verder. 5 plasjes en 5 ongelukjes verder 50% slaagkans dus, al zijn de plasjes in het potje duidelijk kleiner van volume :D

Edit: 6x potje! En de laatste keer met duidelijk aangeven en proberen onderbroekje uit te doen!

Edit 2: en ongelukje 6!
Heeft die gewoon geen blaasontsteking met hoe snel gij moet komen editten? :laugh:

Hier ook een mijlpaal, ze kan helemaal zelfstandig zitten en van lig naar zit gaan :D Maar als we haar nu neerleggen om te slapen, en je gaat weg, 2 minuten later zit ze rechtop, te lachen (zie wat ik kan! :D )
En morgen na 4 weken opnieuw naar de creche, ik ben benieuwd wat dat gaat geven...

Ik vraag het voor een vriend die een boek schrijft, hoeveel tijd tussen geboorte en eerste keer terug volwaardige seks ?
Hier was het na 7 weken. Normaal zeggen ze 6, maar mijn vriendin had toen een afspraak bij de gynaecoloog.
Al zal het fysiek wel iets vroeger ook gelukt hebben.
(geknipt tijdens de geboorte)

na 3 weken verlof terug gaan werken + crèche terug open.

wat een chaos deze ochtend in de crèche :biglaugh: iedereen verlatingsangst. Onze dochter keek er maar raar naar.

ze begint ook altijd te lachen als kindjes wenen :unsure:

Hier ook dochter na anderhalve maand thuis terug naar de crèche voor haar laatste twee weken, daarna start ze met school. Er stonden toch traantjes in haar ogen deze ochtend :(.

Zoontje nu nog 2 weken naar een zomeropvang, hij wel vrolijk naar binnen.

Ik vraag het voor een vriend die een boek schrijft, hoeveel tijd tussen geboorte en eerste keer terug volwaardige seks ?
Wij zijn nu 6 maanden ver en zijn 2 weken geleden net terug begonnen met voorspel.
Beide hadden we er de eerste 3 maand geen tijd/behoefte aan.
Nadien begon dat wel maar was wat onwennig, wanneer doe je dat, in bed ligt die baby naast jou en heb je schrik om die wakker te maken.
Denk dat de fout bij ons was dat we haar altijd bij ons lieten en we allemaa lsamen gingen slapen.
Dan heb je weinig momenten alleen.
We zijn nu 3 weken bezig met haar na de voeding van 20u-21u boven te gaan leggen.
Vanaf dan hadden we weer tijd voor elkaar op die manier bezig te houden :p

Mijn dochter heeft zonet kaka op haar potje gedaan zonder dat de binnenpot er in zat, de volumes die uit een kind van 3,5 komen zijn echt niet te onderschatten 💩🤦‍♂️

Gisteren peter geworden van mijn broer zijn eerste dochter.
uitgerekend op 26 augustus dus wat te vroeg.
Maar ben eigenlijk wel blij dat het vroeger is.
Op 2 september vieren we zijn eerste kindje.
Die is vorig jaar dood ter wereld gebracht naar aanleiding van een zeldzame ziekte.
Toen we gisteren hoorde dat het een meisje was en dat het toch vroeger geboren was was dat wel een opluchting.

We mochten gisteren direct op bezoek, we moesten namelijk nog wat spullen brengen die ze vergeten waren.
Onze dochter (ze schelen net geen 6 maand) toonde heel veel interesse.
Zalig om nog is zo een kleine baby vast te houden.

Hier ook een mijlpaal, ze kan helemaal zelfstandig zitten en van lig naar zit gaan :D Maar als we haar nu neerleggen om te slapen, en je gaat weg, 2 minuten later zit ze rechtop, te lachen (zie wat ik kan! :D )
En morgen na 4 weken opnieuw naar de creche, ik ben benieuwd wat dat gaat geven...
Vandaag dus opnieuw creche, volgens mij is ze daar liever dan thuis hahaha. Geen probleem bij het afgeven, eten ging heel vlot naar binnen, en vanaf nu moet ze ook slapen op de slaapkamer bij de iets grotere kindjes, en ze heeft geslapen als een roosje :D Toen ik ze ging halen zat ze in een parkje blij te spelen. Hoezo stress voor de 1ste dag? :D Als het altijd zo gaat zijn, mama blij :D

Lol, wij hebben 2 andere kinderen op visite (~5j), en blijkbaar krijgen die thuis te horen "melk is voor baby's en van Fristi groeien we ook hoor".

Van jongsaf een gezond voedingspatroon erin rammen :laugh:.

Terug
Bovenaan