Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zijn er eigenlijk mensen die probeerden te mikken met geboortedata? Wij hadden liever kinderen die geboren waren in het begin van het jaar omdat die in de praktijk het wel wat gemakkelijker hebben op sommige vlakken (iets rijper als ze naar het lager gaan,...).

Met de eerste hebben we een jaar bezig geweest, dus toevallig dat het dan opnieuw voor het begin van het jaar was, bij de tweede hadden we het 'plannen' weggelaten maar kwam het toevallig uit voor januari.

Wij hebben daar proernerekening mee te houden.
Mijn vriendin heeft een halfzijdig verlamd middenrif en we wouden hoogzwanger zijn in de zomer vermijden.
Zwanger eind juni, bevallen 17 februari.
Ideaal

In mijn verlof ben ik met onze bijna 6 maan oude dochter naar de babymassage geweest in onze vroedvrouwenpraktijk.
Zoals ik wel dacht was ik de enige papa :coolbrows:

Was een heel leuke ervaring, de week erna nog een sessie kunnen bijwonen en de volgende/laatste is voor de mama.
Na de eerste sessie thuis kunnen stoefen dat we de enige niet blijter hadden :unsue:
Vrijdag zijn we dan nog naar zo een babyspa geweest.
Fantastische foto's heeft dat opgeleverd, uiteindelijk vond ze het wel plezierig.

Op mijn verjaardag heeft mijn broer mij voor de 2de keer als peter gevraagd voor zijn kind.
En heb ik wederom al blijtend ja gezegd, al was het dit jaar niet enkel van geluk.
Vorig jaar zijn mijn broer en schoonzus hun kindje verloren op 26 weken (zeldzame genaandoening)
Toen hadden ze mij ook gevraagd om peter te worden.

Zijn er eigenlijk mensen die probeerden te mikken met geboortedata? Wij hadden liever kinderen die geboren waren in het begin van het jaar omdat die in de praktijk het wel wat gemakkelijker hebben op sommige vlakken (iets rijper als ze naar het lager gaan,...).
geprobeerd voor begin maart zodat dochter, ikzelf en m’n pa op dezelfde dag verjaardag zouden hebben. 2 maand ernaast 🤷‍♂️

In mijn verlof ben ik met onze bijna 6 maan oude dochter naar de babymassage geweest in onze vroedvrouwenpraktijk.
Zoals ik wel dacht was ik de enige papa :coolbrows:

Was een heel leuke ervaring, de week erna nog een sessie kunnen bijwonen en de volgende/laatste is voor de mama.
Na de eerste sessie thuis kunnen stoefen dat we de enige niet blijter hadden :unsue:
Vrijdag zijn we dan nog naar zo een babyspa geweest.
Fantastische foto's heeft dat opgeleverd, uiteindelijk vond ze het wel plezierig.

Op mijn verjaardag heeft mijn broer mij voor de 2de keer als peter gevraagd voor zijn kind.
En heb ik wederom al blijtend ja gezegd, al was het dit jaar niet enkel van geluk.
Vorig jaar zijn mijn broer en schoonzus hun kindje verloren op 26 weken (zeldzame genaandoening)
Toen hadden ze mij ook gevraagd om peter te worden.
Wij hebben dat ook gedaan toen onze dochter die leeftijd had (was voor mijn vaderdag). En zoals gebruikelijk bij dat soort dingen, krijg je dan wel een opmerking als "amai, tis de papa!". Ik blijf dat bizar vinden hoe weinig mannen zich bezig lijken te houden met hun kinderen...
Het was exact hetzelfde bij ehbo-cursus voor baby's, peuterspeelpunt, ziekenhuisbezoeken, ... ik lijk precies altijd de enige man die mee gaat.

Was bij ons babymassage en baby-spa na elkaar en zowel dochter als ikzelf heb daar echt van genoten eigenlijk. Die babyspa was ze eerst wat onwennig in, maar na een minuutje of 5 leek ze dat toch leuk te vinden.

Wij hebben dat ook gedaan toen onze dochter die leeftijd had (was voor mijn vaderdag). En zoals gebruikelijk bij dat soort dingen, krijg je dan wel een opmerking als "amai, tis de papa!". Ik blijf dat bizar vinden hoe weinig mannen zich bezig lijken te houden met hun kinderen...
Het was exact hetzelfde bij ehbo-cursus voor baby's, peuterspeelpunt, ziekenhuisbezoeken, ... ik lijk precies altijd de enige man die mee gaat.

Was bij ons babymassage en baby-spa na elkaar en zowel dochter als ikzelf heb daar echt van genoten eigenlijk. Die babyspa was ze eerst wat onwennig in, maar na een minuutje of 5 leek ze dat toch leuk te vinden.
Dat is ook helemaal mijn ervaring.

Anderzijds: zo goed als elke man die ik ken "heeft niets met baby's" -> vertaal naar: ze vinden ze te hulpeloos of fragiel waardoor ze blij zijn eens die kleintjes een jaar of 3 zijn, zelfstandigheid hebben en je ze niet mee naar een ziekenhuis moet spurten als ze eens goed vallen. 😬

Anderzijds: zo goed als elke man die ik ken "heeft niets met baby's" -> vertaal naar: ze vinden ze te hulpeloos of fragiel waardoor ze blij zijn eens die kleintjes een jaar of 3 zijn, zelfstandigheid hebben en je ze niet mee naar een ziekenhuis moet spurten als ze eens goed vallen. 😬
Nochtans die waterwenning int 1ste jaar was de max. Ik heb er precies meer werk aan met zijn bijna 4j dan zijn 1ste / 2de jaar 🤔
Dacht ook eerst dat er niets aan de babyfase is totdat het uwen eigen kleine is.

Nochtans die waterwenning int 1ste jaar was de max. Ik heb er precies meer werk aan met zijn bijna 4j dan zijn 1ste / 2de jaar 🤔
Dacht ook eerst dat er niets aan de babyfase is totdat het uwen eigen kleine is.
Ik weet niet wat je exact verstaat onder "waterwenning", maar ik ben nu wel geen voorstander van die "zwemlessen" voor baby's.

https://www.hln.be/video/productie/baby-s-leren-zwemmen-door-in-het-water-gegooid-te-worden-165551

Die kinderen mogen ze binnen 10 jaar nog eens allemaal opzoeken en zien hoeveel er een trauma aan hebben overgehouden...

Omdat het hier toch een beetje een mama/papa safe space is: bij mij heeft het lang geduurd tegen ik echt een band had met onze dochter. Misschien lag dat aan mijn verwachtingspatroon, het slaaptekort (door redelijk wat reflux bij haar), het gesleur met heel de inboedel bij een verplaatsing, mensen die hun verhaal kwamen doen "dat het bij hen toch erger was", etc ... Met momenten wou ik ons oude leven terug en zo die "onvoorwaardelijke liefde" heb ik maar ervaren als ik echt met mijn dochter kon communiceren ( zo rond 1 jaar).

Omdat het hier toch een beetje een mama/papa safe space is: bij mij heeft het lang geduurd tegen ik echt een band had met onze dochter. Misschien lag dat aan mijn verwachtingspatroon, het slaaptekort (door redelijk wat reflux bij haar), het gesleur met heel de inboedel bij een verplaatsing, mensen die hun verhaal kwamen doen "dat het bij hen toch erger was", etc ... Met momenten wou ik ons oude leven terug en zo die "onvoorwaardelijke liefde" heb ik maar ervaren als ik echt met mijn dochter kon communiceren ( zo rond 1 jaar).
Jaja, dat was hier absoluut ook zo hoor. Je hebt wel een band, maar zo de "onvoorwaardelijke liefde" is er zeker niet direct. Bij mij is die band hard versterkt de moment dat je er echt samen mee kan spelen en het dus meer wordt dan gewoon speeltjes aangeven enzo.

Maar, dat is imo nog iets anders dan "betrokken zijn" bij uw gezin. Zo gezinsactiviteiten zouden toch meer door het gezin moeten gedaan worden en niet enkel door de moeder.

Ik weet niet wat je exact verstaat onder "waterwenning", maar ik ben nu wel geen voorstander van die "zwemlessen" voor baby's.

https://www.hln.be/video/productie/baby-s-leren-zwemmen-door-in-het-water-gegooid-te-worden-165551

Die kinderen mogen ze binnen 10 jaar nog eens allemaal opzoeken en zien hoeveel er een trauma aan hebben overgehouden...
Nee zo was het niet. Ouders liepen rond in zwembad met baby's in armen en deden er oefeningen mee int water. De je merkte dat het wennen was maar of dat het iets gedaan heeft idnno, tis nu wel een waterrat.

Over de volksverhuis als je eens ergens naartoe gaat gesproken.
Mijn vriendin neemt elke keer genoeg kleren mee voor 2 weken voor de kleine als we eens 2 dagen weg zijn.
Om zot van te worden...

Over de volksverhuis als je eens ergens naartoe gaat gesproken.
Mijn vriendin neemt elke keer genoeg kleren mee voor 2 weken voor de kleine als we eens 2 dagen weg zijn.
Om zot van te worden...
Herkenbaar, zelfs na 4j, ik haal er een deel weer uit. Ik rij niet met ne camion 🤣

Oh jeez, tweeling #1 "waarom heeft tweeling#2 veel vriendjes van wie ze dingen krijgt en ik niet?"

Mijn echt antwoord? Omdat zij +/- zoals mij is en dus waarschijnlijk nooit echt vrienden zal hebben? Niet echt iets dat ik tegen haar kan zeggen natuurlijk, maar doet wel pijn om een vijfjarige daar al over te zien wenen :/ En dan zeker omdat het contrast met haar zus zo groot is.

Oh jeez, tweeling #1 "waarom heeft tweeling#2 veel vriendjes van wie ze dingen krijgt en ik niet?"

Mijn echt antwoord? Omdat zij +/- zoals mij is en dus waarschijnlijk nooit echt vrienden zal hebben? Niet echt iets dat ik tegen haar kan zeggen natuurlijk, maar doet wel pijn om een vijfjarige daar al over te zien wenen :/ En dan zeker omdat het contrast met haar zus zo groot is.
Oei, dat snap ik inderdaad wel dat dat heel lastig is :s geen idee hoe je daar best om gaat...

Fiere mama hier, dochterlief heeft zich gisteren voor de eerste keer zelf op haar kont gezet. Wel niemand gezien hoe ze het gedaan heeft.

Ander vraagske, iemand aanraders voor een zonnebril voor een baby? Ik heb er eentje bij H&M gekocht, maar die beentjes zijn nog veel te lang.

Wij hebben deze gekocht https://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/luc-lea-zonnebril-blauw-0-1jaar/
Onze dochter is net 7 maand, en heeft die quasi een ganse week op vakantie op gehad, nuja als ze in de buggy lag was die soms niet zo mooi op haar neus, maar alei :p Ze maakt er geen probleem van, een hoedje vind ze minder leuk, wil ze altijd afdoen.

Vandaag een speelhuis besteld voor de bengels. We weten weer waarvoor we gaan werken. :)

Maar ben er wel content mee. Hopelijk zij ook. :unsure:
Koop u maar al een krabberke om vogelkak af te krabben. Hier wordt dat door kauwen gebruikt als basis om te komen schijten.
En dan natuurlijk de kleine (ja, dan is het de kleine) die "PAPAAAAAA, PAPAAAAAAAAAA KAKA OP DE SCHOMMEL" voor heel de wijk brult.
En papa maar krabben... Rotbeesten

What the ...
Nu ja, als het werkt, werkt het he. Maar dat lijkt mij moeilijk om te timen binnen een zeer korte timeframe dat babies in die fase zitten dat ze voldoende motoriek hebben en langs de andere kant instinctief nog niet in paniek geraken. En aan die filmpjes te zien slikken die toch ook wel een hoop chloorwater binnen.

Ik heb thuis ook als baby&peuter watergewenning in het zwembad gekregen maar dat was toch niets met kopje onder water. Oudste is 6 en krijgt nu zwemles, jongste is 4 maar heeft nog buisjes dus mag met oren niet onder water.

Je mag met buisjes wel onder water hoor, gewoon niet dieper dan een halve meter. En dieper dan een halve meter is nogal ambitieus voor een vierjarige me dunkt.

Onze oudste, 4, begint in september met lessen waterwennen.

Koop u maar al een krabberke om vogelkak af te krabben. Hier wordt dat door kauwen gebruikt als basis om te komen schijten.
En dan natuurlijk de kleine (ja, dan is het de kleine) die "PAPAAAAAA, PAPAAAAAAAAAA KAKA OP DE SCHOMMEL" voor heel de wijk brult.
En papa maar krabben... Rotbeesten
Ik haak de schommel er standaard terug af.

Blij dat ik er geen fortuin tegenaan gesmeten heb, sinds september heeft ze er mss 3u op gespeeld. 😬

Terug
Bovenaan