Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Gisteren op controle bezoek geweest, uit het bloedonderzoek blijkt dat ze nog geen enkele infectie oid heeft gehad :unsure: maar wel zeer gevoelige longen en zeer goed op te volgen. Nu opnieuw 3-4 weken aerosolen en ze heeft ons al gewaarschuwd dat we waarschijnlijk komende winter de ganse periode "prijs hebben" :help:

De laatste nachten waren ook weer pittig (ieder uur wakker), ach, 8 maanden slaapregressie zeker? 't is maar een fase :unsure: :smile:

Hier net terug van vakantie in Turkije met onze baby van 8 maanden. Super vlot verlopen eigenlijk, tijdens de vluchten en transfers sliep ze gewoon, geen lastige momenten.

Ginder hebben we onze structuur van thuis ook even los gelaten en namen we ze gewoon ganse dagen mee naar het zwembad, strand, avondactiviteiten,… en als ze moe was sliep ze gewoon in haar buggy.

Leek me zonde om voor-en namiddag n paar uur op de kamer te gaan zitten voor haar slaapjes. Nu thuis zullen we natuurlijk weer haar structuur erin moeten krijgen.

De enige echte uitdaging was haar voeding, mevrouwtje lust geen potjes, dus was het de babycook en groentjes meenemen in de bagage.

NeDie met camping is sterk indeed, maar bij mij nog meer:
  1. Waar Bluey leert lopen :cry:
  2. Waar Bingo haar beertje om te slapen afgeeft (wat imo kwalitatief gezien de beste episode is)
Net die aflevering gezien waar Bingo haar knuffeltje afgeeft. Jouw post had me al enigszins gewaarschuwd, maar ik heb hier echt liggen bleiten, niet normaal. Dat is de openingsscène van Up en het einde van Toy Story 3 mal tien en in het kwadraat.

Met een bijna tweejarige naar De Efteling lukt ook wel heel aardig hoor. Je kan toch in redelijk wat attracties en het Sprookjesbos is voor onze dochter altijd een geweldige ervaring. Die knuffelt alle paddestoelen die muziek maken. :tongue:

Dit.

Ik vind de Efteling voor een 2-jarige zelfs een betere optie dan Plopsaland De Panne.

En voor oudere kinderen is er ook genoeg. Dus als je met een groot leeftijdsverschil zit, zou ik zelf altijd voor de Efteling gaan.

NeDie met camping is sterk indeed, maar bij mij nog meer:

Net die aflevering gezien waar Bingo haar knuffeltje afgeeft. Jouw post had me al enigszins gewaarschuwd, maar ik heb hier echt liggen bleiten, niet normaal. Dat is de openingsscène van Up en het einde van Toy Story 3 mal tien en in het kwadraat.
Ik heb me nog nooit zo verbonden gevoeld met iemand op dit forum :hug: :cry:

Dit.

Ik vind de Efteling voor een 2-jarige zelfs een betere optie dan Plopsaland De Panne.

En voor oudere kinderen is er ook genoeg. Dus als je met een groot leeftijdsverschil zit, zou ik zelf altijd voor de Efteling gaan.
Deze zaterdag nog geweest naar de Efteling. Het was wel behoorlijk druk, maar het park is behoorlijk groot en we hebben nooit té lang moeten aanschuiven. Langste was bij Piranha en eigenlijk ging dat nog redelijk goed vooruit. Ik kijk er wel naar uit om er later mee in de Baron te gaan, dat is wel een fijne attractie maar nog niet geschikt voor een peuter. :unsure:

Ik heb me nog nooit zo verbonden gevoeld met iemand op dit forum :hug: :cry:
"Wat vind jij het meest emotionele moment in film? Bambi die moeder verliest, Lion King die vader verliest, Tony Stark die sterft, Sneep die sterft, ...?"

"NEE! Bluey die knuffel afgeeft!"

Wat een mannelijk forum is het hier toch :D

"Wat vind jij het meest emotionele moment in film? Bambi die moeder verliest, Lion King die vader verliest, Tony Stark die sterft, Sneep die sterft, ...?"

"NEE! Bluey die knuffel afgeeft!"

Wat een mannelijk forum is het hier toch :D
Tis BINGO die haren knuffel afgeeft gij ongecultureerd zwijn :angry:.

Deze zaterdag nog geweest naar de Efteling. Het was wel behoorlijk druk, maar het park is behoorlijk groot en we hebben nooit té lang moeten aanschuiven. Langste was bij Piranha en eigenlijk ging dat nog redelijk goed vooruit. Ik kijk er wel naar uit om er later mee in de Baron te gaan, dat is wel een fijne attractie maar nog niet geschikt voor een peuter. :unsure:

Voor sommige papa's ook niet :unsure:

Nog 2 weken te gaan en hij zou moeten arriveren :fingerguns:
Ondertussen begint mijn madam echt wel te flippen, die heeft dit weekend nieuwe wimpers laten zetten zodat haar mascara niet zou uitlopen bij de bevalling. Ik laat het maar gebeuren
Ondertussen heb ik nog nooit zoveel het huis opgekuist en meubels in elkaar gezet als de laatste maanden.
Nu rest nog enkel de vraag: herbruikbare luiers of niet

Nog 2 weken te gaan en hij zou moeten arriveren :fingerguns:
Ondertussen begint mijn madam echt wel te flippen, die heeft dit weekend nieuwe wimpers laten zetten zodat haar mascara niet zou uitlopen bij de bevalling. Ik laat het maar gebeuren
Ondertussen heb ik nog nooit zoveel het huis opgekuist en meubels in elkaar gezet als de laatste maanden.
Nu rest nog enkel de vraag: herbruikbare luiers of niet
kostenbesparing-wasbare-luiers.jpg

Misschien helpt dit bij het maken van je keuze, misschien ook niet.

Misschien helpt dit bij het maken van je keuze, misschien ook niet.
Merci, kan zeker helpen in de beslissing.
De overhand ligt wel bij het ecologische maar de wederhelft is bang dat het veel extra werk zal zijn. Alhoewel we eigenlijk nul ervaring hebben.
Ik neig eerder naar herbruikbare.

Heb je persoonlijk ervaring?

Wat zijn eigenlijk de aan te raden merken qua luiers? Bij de workshop van vroedvrouwen kregen we te horen dat niet alles even goed is en raden ze vooral pampers of het huismerk van Het Kruidvat aan.

Die prijzen kloppen wel langs geen kanten als je de promoties opvolgt. Newborn luiers van Huggies momenteel op bol.com aan 0.13€ per luier (dat is dus een A-merk).
Klopt.ik had al wel door dat de promo's niet staan ingecalculeerd.

Zo'n luiers lijken me pas interessant bij meer dan 1 kind.

Wat zijn eigenlijk de aan te raden merken qua luiers? Bij de workshop van vroedvrouwen kregen we te horen dat niet alles even goed is en raden ze vooral pampers of het huismerk van Het Kruidvat aan.
Altijd Pampers genomen. Onze dochter moet niets anders en in promo valt de prijs wel te doen.

Terug
Bovenaan