Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Oooh-oooow... De dochter heeft haar eerste crush! 😍
In de auto terug van speelpleinwerking zei ze plots dat ze 1 van de meesters ZOOOOOOO lief vond!
Strangerdanger in mij vroeg eerst nonchalant wat hij dan speciaal doet? Krijgt ze knuffels en kusjes van hem zoals mama en papa geven aan haar?
"Maar neehee! Hij is gewoon zo lief en grappig!" Waarna een uitgebreide beschrijving volgde dat hij een snor en baard heeft zoals papa, maar niet zo lang als die van papa!

Verklaart waarom ze het daar zo leuk vindt! 😬
Vervolg:
- Heb je vandaag N gezien?
- Ja! Ik ben verliefd op N! Ik ga met hem trouwen!
- Ooooh! Leuk! Mag ik naar je trouwfeest komen dan?
- Ja! Jij en de hond!
- En papa?
- Die niet.
- Oei... Vindt papa N niet leuk dan?
- (heel voorzichtig) ik denk het niet....

Nog overbeschermende papa's in de zaal die niet naar het trouwfeest van hun dochter willen gaan? 🤣

Twijfel om een vliegvakantie te boeken met 2 peuters van 1 en 2 jaar. Hoe hou je ze bezig gedurende een vlucht van meer dan 3 uur ?
En aangezien ze overal naartoe lopen wat enigszins een klein beetje interessant lijkt vrees ik dat we niks anders gaan doen dan ze heel de dag in het oog houden en dan vooral ze weghouden van het zwembad.
Wij hebben een vliegvakantie gedaan toen ze enkele maanden jonger waren omdat mijn schoonouders trakteerden. Anders zouden wij dat nooit gedaan hebben .

Jullie moeten weten of je het ziet zitten. De kinderen kennen het verschil niet tussen pakweg Nederland en Spanje dus voor hen moet je het zeker niet doen.

Wij hebben een vliegvakantie gedaan toen ze enkele maanden jonger waren omdat mijn schoonouders trakteerden. Anders zouden wij dat nooit gedaan hebben .

Jullie moeten weten of je het ziet zitten. De kinderen kennen het verschil niet tussen pakweg Nederland en Spanje dus voor hen moet je het zeker niet doen.
We hebben altijd graag vliegvakanties gedaan toen er nog geen kids waren maar nu moet je met zoveel extra factoren rekening houden dat het waarschijnlijk alle moeite niet waard is.
En ja voor de kinderen maakt het niet uit maar de center parcs en consoorten heb je na paar gedaan te hebben wel gezien.

Twijfel om een vliegvakantie te boeken met 2 peuters van 1 en 2 jaar. Hoe hou je ze bezig gedurende een vlucht van meer dan 3 uur ?
En aangezien ze overal naartoe lopen wat enigszins een klein beetje interessant lijkt vrees ik dat we niks anders gaan doen dan ze heel de dag in het oog houden en dan vooral ze weghouden van het zwembad.
De vliegvakantie is nog iets dat je kan overwegen, zowel in een vliegtuig als in een auto is het een kwestie van bezighouden.

Maar waarom zou je ze een zwembad geven als je er enkel ongerust over bent? Kan je dan beter geen uitstapjes op hun maat doen?

Oh jawel hoor, ik moet ze gewoon telkens corrigeren en zeggen dat haar voetjes 2-3cm ervan verwijderd zijn :tongue: ik hou ze nu ook standaard vast bij het meten als we ernaar toe moeten
Ah wordt ze bij jullie te lang gemeten, bij ons is het standaard 1,5cm te kort.

We moeten vervangmelk geven tot haar diarree over is. Ze valt heel goed in de smaak, de twee flesjes die ze gehad heeft, waren op 5 minuten binnen. Hopelijk wil ze na de behandeling weer patatjes, fruitjes en de gewone poedermelk eten.

De vliegvakantie is nog iets dat je kan overwegen, zowel in een vliegtuig als in een auto is het een kwestie van bezighouden.

Maar waarom zou je ze een zwembad geven als je er enkel ongerust over bent? Kan je dan beter geen uitstapjes op hun maat doen?
Ik heb het meestal over vliegvakanties op hotel waar een zwembad meestal onvermijdbaar is.

Iemand een idee of je met kleinere kinderen ook iets kan doen in Bobbejaanland? Zitten hier met een uiteenlopende reeks van leeftijden dus tis wat zoeken...

Leeftijden: 2, 4, 11, 13 en 15

kleinste al 4 dagen met koorts, dus afspraak gemaakt met de huisarts.

koorts? haja, wss covid dus best ni langskomen en wegblijven, paar dagen uitzieken.

whot? zijn sinds covid alle andere redenen waarom kinderen een paar dagen koorts hebben opeens weggevallen? keel/neus/oorontstekingen bestaan ni meer?
Maar dat zijn ook allemaal geen redenen voor een dokter als het nog maar 4 dagen is en gewone koorts

Ondertussen bijna terug naar huis vanuit Portugal, alle dagen behalve 1 boven de 35, beide kinders leren zwemmen, geen rode huid en interessante dingen gezien en gegeten. Groot succes ^-^

Mijn geluk kennende pikken we dan een vreemde COVID variant op op de luchthaven >_>

Iemand een idee of je met kleinere kinderen ook iets kan doen in Bobbejaanland? Zitten hier met een uiteenlopende reeks van leeftijden dus tis wat zoeken...

Leeftijden: 2, 4, 11, 13 en 15
Voor de kleinsten hadden ze daar een kindergedeelte. Al wel even niet meer geweest.

Terug
Bovenaan