Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Een hele leuke dag gehad op de Gentse feesten met onze kleinste. Ze hadden daar wel wat leuks met springkastelen. Natuurlijk wou ze niet naar huis en moest de leuke dag weer besmeurd worden met een huilconcert. Oh well. Ik raak het nooit gewend.

kleinste al 4 dagen met koorts, dus afspraak gemaakt met de huisarts.

koorts? haja, wss covid dus best ni langskomen en wegblijven, paar dagen uitzieken.

whot? zijn sinds covid alle andere redenen waarom kinderen een paar dagen koorts hebben opeens weggevallen? keel/neus/oorontstekingen bestaan ni meer?

kleinste al 4 dagen met koorts, dus afspraak gemaakt met de huisarts.

koorts? haja, wss covid dus best ni langskomen en wegblijven, paar dagen uitzieken.

whot? zijn sinds covid alle andere redenen waarom kinderen een paar dagen koorts hebben opeens weggevallen? keel/neus/oorontstekingen bestaan ni meer?
Ik ben ook net ziek geweest en de dokter zei dat er amper iets rondgaat voor het moment en bijna allemaal Covid is. Waarschijnlijk daarom die houding.

Wel blij dat onze praktijk nogal pragmatisch is, kinderen zijn altijd welkom.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook net ziek geweest en de dokter zei dat er amper iets rondgaat voor het moment en bijna allemaal Covid is. Waarschijnlijk daarom die houding.

Wel blij dat onze praktaak nogal pragmatisch is, kinderen zijn altijd welkom.
Ironisch genoeg vind de overheid dat er momenteel geen golf aan de gang is precies :p

Mijn dochter is dol op bellenblazen. Probleem is dat ze dat ding tot tegen haar lippen houdt en dan begint te blazen. Na een halve minuut hangt haar mond en kin vol zeepsop. Dan pak je dat af en gaat haar sirène af. Zelf blazen terwijl ze erachter loopt werkt niet, want ze wil het iedere keer zelf doen.

Mijn dochter is dol op bellenblazen. Probleem is dat ze dat ding tot tegen haar lippen houdt en dan begint te blazen. Na een halve minuut hangt haar mond en kin vol zeepsop. Dan pak je dat af en gaat haar sirène af. Zelf blazen terwijl ze erachter loopt werkt niet, want ze wil het iedere keer zelf doen.
Hier heeft ze eens zoiets gekregen:

grotebellenblaas.jpg

Elke keer voor het blazen de container ondersteboven. Terras was wel gepoetst.

Helse 24u achter de rug :crazy:

Zoals ik al een paar keer heb gepost heeft onze dochter echt last van haar ademhaling. Al meerdere malen, telkens 2-3 weken, aerosolen maar dan na 2-3 dagen is het probleem er terug. Kinderarts dacht aan ofwel kinderastma of chronische bronchitis. Hierdoor moesten we puffen ipv aerosol. De puffertjes hebben even gewerkt maar gisterenavond was ze zéér kortademig, nog nooit zo extreem horen piepen. Om 23:00 dan toch maar beslist om naar de spoed te gaan (eerste keer dat we dit deden maar better safe than sorry...)

Duurde natuurlijk eeuwen voor we werden geholpen dus het was toen al pittig met een oververmoeide baby die constant zit te piepen en hoesten.

Er zit super veel gekraak op haar longen en de arts zei dat het goed was dat we zijn langsgekomen want het was nodig. Daar meteen aan de aerosol machine + hielprik voor de waarden etc. De arts zei ook dat ze sowieso een "blijvertje" ging zijn en dat we maar moesten zien hoe of wat organisatorisch. Ik ben dan maar naar huis gegaan om wat slaap in te halen met de gedachte mijn vriendin deze ochtend af te lossen.

Ik was nog maar net thuis en kreeg telefoon van mijn vriendin dat ze toch naar huis mogen :unsure: blijkbaar zijn haar waarden goed genoeg om hier thuis gewoon te aerosolen... Again. Uiteindelijk terug thuis rond 03:00 en dochterlief was natuurlijk klaarwakker om 05:00

Wat ik vooral frustrerend vind is dat we telkens verschillende doseringen/medicijnen worden aangeraden voor het aerosolen. Huisarts 1 (we gaan naar een grote praktijk) zegt X, zijn collega zegt Y. Kinderarts zegt dan puffertjes en de arts vannacht zegt weeral een verschillende dosering ivgm de vorige 2.

Vandaag dus thuis gebleven met haar, ze is doodmoe, begint voor het minste te wenen en piept nog steeds super hard :frown:

Vannacht zeiden ze dat we vrijdag sowieso binnen moesten ter controle. We bellen vandaag "ja meneer dat gaat toch niet lukken omwille van het verlof etc, eerst volgende mogelijkheid is 3-4 weken" ok dan.

Oef, /rant :)

Laatst bewerkt:
Wen er maar aan, dat zijn vrouwen. Het gaat er niet meer op verbeteren.

Leer ze ronddraaien met haar arm gestrekt met dat ding vast. Werkt meestal wel , afhankelijk van vorm/grootte bellenblaasding

Of koop ze een automatische bellenblaasding. Die dingen zijn zelden heel kwalitatief maar als ze dat aanvaard is er toch al minder sirene :p

Helse 24u achter de rug :crazy:

Zoals ik al een paar keer heb gepost heeft onze dochter echt last van haar ademhaling. Al meerdere malen, telkens 2-3 weken, aerosolen maar dan na 2-3 dagen is het probleem er terug. Kinderarts dacht aan ofwel kinderastma of chronische bronchitis. Hierdoor moesten we puffen ipv aerosol. De puffertjes hebben even gewerkt maar gisterenavond was ze zéér kortademig, nog nooit zo extreem horen piepen. Om 23:00 dan toch maar beslist om naar de spoed te gaan (eerste keer dat we dit deden maar better safe than sorry...)

Duurde natuurlijk eeuwen voor we werden geholpen dus het was toen al pittig met een oververmoeide baby die constant zit te piepen en hoesten.

Er zit super veel gekraak op haar longen en de arts zei dat het goed was dat we zijn langsgekomen want het was nodig. Daar meteen aan de aerosol machine + hielprik voor de waarden etc. De arts zei ook dat ze sowieso een "blijvertje" ging zijn en dat we maar moesten zien hoe of wat organisatorisch. Ik ben dan maar naar huis gegaan om wat slaap in te halen met de gedachte mijn vriendin deze ochtend af te lossen.

Ik was nog maar net thuis en kreeg telefoon van mijn vriendin dat ze toch naar huis mogen :unsure: blijkbaar zijn haar waarden goed genoeg om hier thuis gewoon te aerosolen... Again. Uiteindelijk terug thuis rond 03:00 en dochterlief was natuurlijk klaarwakker om 05:00

Wat ik vooral frustrerend vind is dat we telkens verschillende doseringen/medicijnen worden aangeraden voor het aerosolen. Huisarts 1 (we gaan naar een grote praktijk) zegt X, zijn collega zegt Y. Kinderarts zegt dan puffertjes en de arts vannacht zegt weeral een verschillende dosering ivgm de vorige 2.

Vandaag dus thuis gebleven met haar, ze is doodmoe, begint voor het minste te wenen en piept nog steeds super hard :frown:

Vannacht zeiden ze dat we vrijdag sowieso binnen moesten ter controle. We bellen vandaag "ja meneer dat gaat toch niet lukken omwille van het verlof etc, eerst volgende mogelijkheid is 3-4 weken" ok dan.

Oef, /rant :)
Niet fijn als het lang duurt voor het verholpen is.
Hebben ze allergie astma al uitgesloten? Hier ook een hele tijd een zoontje gehad met telkens opnieuw piepende ademhaling, hoesten, ... In het ziekenhuis gelegen met bronchitis, dan weer andere medicatie. Uiteindelijk getest op allergieën en daar bleek de oorzaak te zitten. Hij heeft allergie astma. Ondertussen al een jaar onder controle met 2 puffers, siroop en neusspray. Dat was echt een verademing.

Niet fijn als het lang duurt voor het verholpen is.
Hebben ze allergie astma al uitgesloten? Hier ook een hele tijd een zoontje gehad met telkens opnieuw piepende ademhaling, hoesten, ... In het ziekenhuis gelegen met bronchitis, dan weer andere medicatie. Uiteindelijk getest op allergieën en daar bleek de oorzaak te zitten. Hij heeft allergie astma. Ondertussen al een jaar onder controle met 2 puffers, siroop en neusspray. Dat was echt een verademing.
Nee momenteel is er eigenlijk nog steeds geen uitgesproken "oorzaak". Huisarts dacht aan kinderastma, Kinderarts zei mogelijks chronische bronchitis en op't spoed zeiden ze misschien RSV.

@Holocene, ik snap precies niet dat ze jullie niet sneller helpen. Dit lijkt mij van een erg genoege categorie dat ze jullie toch gewoon ertussen zouden schuiven. Kan je mogelijks nog wat harder pushen bij verschillende kanalen? (bvb via de kinderarts)

Dat was echt een verademing.
:fingerguns:

Erperheide. Ik vrees dat dat langs de kanten is waar ze 'lange hamburger' zeggen tegen een frikandel.
Baluba is wel leuk voor 5-10 jarigen. Er zijn ook elektrische safari goCarts.

Buiten seizoen gaan als het kan he, wij zijn in juni nog aar erperheide geweest voor 500 euro, wel geen premium cottage.

In peer is het frikandel trouwens, of Hollander.
Bron: geboren en getogen in peer.

@Holocene, ik snap precies niet dat ze jullie niet sneller helpen. Dit lijkt mij van een erg genoege categorie dat ze jullie toch gewoon ertussen zouden schuiven. Kan je mogelijks nog wat harder pushen bij verschillende kanalen? (bvb via de kinderarts)
Idd, vind ik dus ook.. we gaan het aerosolen (met opnieuw andere verhoudingen... De ene zegt 1 ampule van dit, de andere 0.5 ampule etc) nu opnieuw de kans geven maar als het dan niet helpt ga ik echt op mijn strepen staan en zeggen dat het deftig moet worden onderzocht.

Wordt morgen 11 maanden.
Nee, maar goed, gisteren in de creche is wel 39.5 gemeten (en daarna thuis 38.5), daarmee dat we de pediater toch op z'n minst wilden verwittigen. Nu is de rectale temperatuur wel goed, maar voorhoofd blijft wel warm voelen. Dermee. :)

Bon, gisteren mee naar de pediater van het OLV mee gegaan, en daar hebben ze zekerheidshalve en COVID-test uitgevoerd. Blijkt dus positief.
Op zich gaat alles goed met haar intussen, behalve eetlust is precies minder. :/ Normaal flesjes van 300ml en meer, nu is 100 al veel.

Iemand hier gelijkaardigs meegemaakt met baby (11 maanden) met COVID?

Bon, gisteren mee naar de pediater van het OLV mee gegaan, en daar hebben ze zekerheidshalve en COVID-test uitgevoerd. Blijkt dus positief.
Op zich gaat alles goed met haar intussen, behalve eetlust is precies minder. :/ Normaal flesjes van 300ml en meer, nu is 100 al veel.

Jep, na 3 dagen waren koorts en snottebellen verdwenen.
Was nooit een goede eter, dus daar geen verschil opgemerkt :p

Hebben toen 17 dagen in quarantaine gezeten, 10 samen met ons kindje; nadien mocht hij terug naar creche/grootouders.
Wij moesten nog 7 extra dagen binnen omdat wij negatief bleven testen en in theorie nog konden besmet worden op dag 10+7.
Hopelijk voor jullie zijn ze daar tegenwoordig wat soepeler in.

Twijfel om een vliegvakantie te boeken met 2 peuters van 1 en 2 jaar. Hoe hou je ze bezig gedurende een vlucht van meer dan 3 uur ?
En aangezien ze overal naartoe lopen wat enigszins een klein beetje interessant lijkt vrees ik dat we niks anders gaan doen dan ze heel de dag in het oog houden en dan vooral ze weghouden van het zwembad.

Nog eens langs de pediater moeten passeren met ons klein spook. Verdict: buikgriep. Hoeveel diarreepampers er vandaag geweest zijn, is niet meer op twee handen te tellen. 😔

Ook een voordeel, weten hoeveel K&G er vorige week naast gemeten heeft. Anderhalve centimeter blijkbaar. 😋

Iets ouder, maar dochter moest ook plots niks meer hebben van de dingen die ze normaal graag eet.

Terug
Bovenaan