Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik lees hier net de mijlpalen rond fijne motoriek:

14 tot 17 maanden
In deze fase maakt je kind een sprong op het gebied van de fijne motoriek. Hij kan zijn vingers nu los van elkaar gebruiken. Rond de zestien maanden kan je kind ook al bladzijdes omslaan in een boek. Al zijn het er meestal een paar tegelijk. Lees ook: Voorlezen aan je kind heeft ook een positief effect op jou.
Peuter
Met 1,5 jaar is de fijne motoriek van je kind volop in ontwikkeling. Hij wordt steeds handiger. Hij bouwt een torentje van meerdere blokjes. Ook begint hij duploblokjes uit elkaar te halen. Met begint hij ringen om een ringentoren te plaatsen. Met 2,5 jaar leert je peuter kralen rijgen, gaatjes vullen met de juiste vorm, prikken, knippen en plakken. Met zijn vingers een potlood aansturen en zijn rits omhoog en omlaag doen, leert je kind rond zijn derde jaar. Lees hier meer over de spraakontwikkeling van peuters

Euhm, ofwel is ons kind belachelijk handig, ofwel is dat toch wel heel conservatief?

Euhm, ofwel is ons kind belachelijk handig, ofwel is dat toch wel heel conservatief?
Zoals al meerdere malen gezegd, dat zijn maar richtlijnen en voor elk kind is dat anders. Daar waar jouw kind in uitblinkt, komt het misschien ergens anders tekort. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet zo zijn.

Zoals al meerdere malen gezegd, dat zijn maar richtlijnen en voor elk kind is dat anders. Daar waar jouw kind in uitblinkt, komt het misschien ergens anders tekort. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet zo zijn.
Jaja, natuurlijk zitten daar fluctuaties in he. Maar onze dochter is nu 17 maand en steekt al zeker een half jaar ringen op zo'n ringentoren. Ze kan ook gewoon haar rits open en dicht doen en "tekenen" met een potlood.

Maar dat lijken me eigenlijk helemaal niet zo'n uitzonderlijke dingen voor die leeftijd?

Anderzijds, ze is nog ver verwijderd van praten in "zinnetjes" en dat zit ook op 1,5 jaar :p

Kan iemand een merk luiertassen aanraden?
Specifieke luiertassen zijn eigenlijk overrated. Pak gewoon een tas waarvan je denkt dat je die over 5j nog steeds kunt gebruiken voor niet-baby gerelateerde zaken.
En aparte zakjes aan de rand van de tas is wel handig, daar kan je dan specifieke dingen in steken zodat je sneller dingen terugvindt in de tas.
Je kan ook rugzakken gebruiken, wat ordentelijker is. Maar in een tas krijg je wel wat meer spullen in. Dus hangt ook maar weer af van je voorkeuren.
Ik vind een tas handiger.

Het eerste tandje is in zicht :) voorlopig nog weinig tot geen last. Wel aanzienlijk dat ze minder eet van haar groente/fruitpap

Vandaag 2e week op rij Planckendael (ochtenddutjes zijn er eindelijk tussen uit). Dat is toch een zaligheid om daar om 9u quasi alleen rond te wandelen hoor. Tegen 11u wordt het druk, maar dan gaan wij terug naar huis.

Vandaag 2e week op rij Planckendael (ochtenddutjes zijn er eindelijk tussen uit). Dat is toch een zaligheid om daar om 9u quasi alleen rond te wandelen hoor. Tegen 11u wordt het druk, maar dan gaan wij terug naar huis.
Daar ben ik wel jaloers op, want dat is inderdaad hemels

Uitleg aan het doen over het belang van zonnecreme. Ik zei dat de zonnecreme die zij opdoen dat ik die ook al kreeg van hun oma toen ik nog een kindje was (nivea)

Oudste: haja, daarom dat er 50+ op staat!

:unsure:

Eila!

Uitleg aan het doen over het belang van zonnecreme. Ik zei dat de zonnecreme die zij opdoen dat ik die ook al kreeg van hun oma toen ik nog een kindje was (nivea)

Oudste: haja, daarom dat er 50+ op staat!

Eila!
Hahaha :D
Tip: die van het Kruidvat zelf is volgens de rest hele goeie zonnecrème.

Hier ook om de twee weken naar Planckendael. Smorgens is het daar ideaal en weinig volk. Onze dochter is grote fan!

Ik heb nu een luiertas rugzak gekocht. Super handig met als je jouw baby vaak in de draagzak hebt.

Het eerste jaar hadden we een echte luiertas, ene die we bij onze buggy hadden gekregen. Nadien overgestapt op een luier rugzak en vind ik handiger.
Hij is nu twee en half maar de rugzak gaat nog mee maar dan met wat reserve kledij, natte doekjes, zakdoekjes, zonnecrème en speelgoed... Ik vind de rugzak makkelijker om te dragen, zeker omdat we de buggy niet meer meenemen (tenzij lange uitstappen/wandelingen).

Het eerste jaar hadden we een echte luiertas, ene die we bij onze buggy hadden gekregen. Nadien overgestapt op een luier rugzak en vind ik handiger.
Hij is nu twee en half maar de rugzak gaat nog mee maar dan met wat reserve kledij, natte doekjes, zakdoekjes, zonnecrème en speelgoed... Ik vind de rugzak makkelijker om te dragen, zeker omdat we de buggy niet meer meenemen (tenzij lange uitstappen/wandelingen).
Hier altijd al zo'n rugzak gehad (van pacapods).

Sinds vandaag heeft ze op de schouderdrager (https://www.amazon.nl/Wandeldrager-...&dplnkId=9f2c2182-16c7-4bad-9c30-dce0eae18ac6) en ze vond het super. We nemen de buggy nog mee, maar voor een dierentuin is zo'n drager wel een aanrader.

JA1034.jpg

Het is wel een thema precies. Van mijn dochter (in de crèche) een soort geknutselde wc-rolhouder met wc-rol gekregen, met opschrift "Voor een scheet van een vader, van je drolletje *naam dochter*".

Terug
Bovenaan