Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Woensdag moesten de twee oudsten ni naar school. Dagje verlof gepakt en vrij last minute naar de zoo gegaan.
Papa zijn voorbereiding: snel wat eten de rugzak en een reserve broek voor de zoon voor in't geval die een ongelukje zou hebben.

Donderdag: ze vonden het allebei zielig voor hun zus dat die ni mee kon. Dus wilden ze nog eens. Dan maar Planckendael gedaan.
Mama haar voorbereiding: eten voor een heel regiment, reserve kledij voor alle drie, zonnehoedjes en -brillen, sandalen, regenjassen..

Het verschil kon ni groter zijn :D

Wel twee heel leuke dagen. Gisteren ook afgesloten met een tripje langs de drive through van de Quick. En samen alles opgegeten aan de salontafel. Drie heel contente kindjes, die nog eens uitgeput waren bovendien. Vandaag heerlijk lang tot half acht uitgeslapen.

Ook fascinerend om andere mensen en hun kinderen in't oog te houden. Ouders die hun kinderen andere kindjes gewoon op zij laten duwen en er niks van zeggen. Of zelfs nog erger: zelf kindjes opzij duwen om hun kind maar van voor te krijgen. Woensdag een mama gezien die het een goed idee vond om haar kind op de rotsen boven de leeuwen te laten klimmen om zo beter te kunnen zien. Maar ze had zijnen enkel vast, dus 't was geen probleem I guess..

Of ouders die random dingen zeggen die gewoon niet kloppen. Er zitten rode ibissen bij de flamingo's in Planckendael; zegt er een mama tegen haar dochter: kijk die rode zijn baby flamingo's.
Mijn wijsneus van 5: "papa, dat zijn toch helemaal geen baby's? En ook geen flamingo's".

Antwerpen? Tot straks dan he!!
Ik zal zoeken naar het spaghetti gezin.
Het was Planckendael. Toch wel weer een pittig dagje. Vlak voor de afrit naar Mechelen moest de zoon overgeven, vervolgens ook nog een heel stuk moeten omrijden en in file gestaan, om ten slotte P1 op te rijden waar zogezegd nog genoeg plaats was maar de teller blijkbaar stuk was. Moest ik nog betalen ook om van P1 naar P2 te geraken (gelukkig wel zonder gedoe parkeerticket gekregen voor 's avonds). Om dan de zoon te kalmeren, te herkleden en proberen kots uit de kleine spleetjes van de autostoel te krijgen. Dag goed begonnen :unsure:. Al een geluk dat mijn ouders ook mee waren, want ik dacht oorspronkelijk alleen te gaan (vrouw moest werken). Ik stond 's ochtends op het punt van gewoon terug naar huis te rijden.

Gelukkig was de zoon gewoon wagenziek en was hij de rest van de dag oké. Uiteindelijk wel nog een fijne dag gehad. Alleen kon ik het daarnet wel missen dat mijn vrouw op het overgeefverhaal reageerde alsof ik hem had laten overgeven om haar te pesten. "Ik mag weer de niet leuke dingen doen". Ja, 't was vree gezellig om nog een half uur te moeten rijden hebben met een kleuter onder de kots en om met natte doekjes proberen die stoel wat op te kuisen :sarcastic:.

Edit: voor de kinderen was de spaghetti wel effectief het hoogtepunt van de dag :laugh:

Laatst bewerkt:
Ze wordt wel kalm als ik haar dan wieg en valt dan zelf in slaap. Zet haar dan terug in de maxi cosi en weer klaar wakker en aan het wenen. 🥲
Het zal inderdaad waarschijnlijk een fase zijn. Onze jongste kregen wij net kalm door met de auto te gaan rijden. Hier dus duidelijk anders.
Kan het lawaai van de auto zijn?

Sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een newborn! Had niet gedacht dat ik me zo snel zo hard aan haar zou hechten en zo meega in de flow.

Ze heeft wel last van krampjes na het eten met onze eigen fles, ben nu op zoek naar een difrax anti colic fles, iemand een idee waar ik deze vandaag zou kunnen halen? (Duidelijk merkbaar dat ze van zo een flesje minder last heeft)

Sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een newborn! Had niet gedacht dat ik me zo snel zo hard aan haar zou hechten en zo meega in de flow.

Ze heeft wel last van krampjes na het eten met onze eigen fles, ben nu op zoek naar een difrax anti colic fles, iemand een idee waar ik deze vandaag zou kunnen halen? (Duidelijk merkbaar dat ze van zo een flesje minder last heeft)
Bel naar de apotheek van wacht

Of ouders die random dingen zeggen die gewoon niet kloppen.
Mijn dochter is drie en krijgt altijd de wetenschappelijk accurate uitleg over alles, soms snapt ze er niets van en soms blijft er iets hangen en als ze dat dan ergens doorverteld kijkt iedereen met grote ogen :lol:

Sebiet naar K3, zet de Pina Colada maar koud!

Congrats! Geniet ervan!

En idd, wat Cerv zegt

Mijn dochter is drie en krijgt altijd de wetenschappelijk accurate uitleg over alles, soms snapt ze er niets van en soms blijft er iets hangen en als ze dat dan ergens doorverteld kijkt iedereen met grote ogen :laugh:

Ohja, paar maand terug de juffrouw van de kleuterklas tegen mij: "zeg uw jongste deed hier daarnet een hele uitleg over moleculen enzo"

ik: "was het correct?"

zij: "weet ik niet echt"

Waarschijnlijk correct dus. Altijd de juiste uitleg geven aan de kinderen ipv de versimpelde versie. Vorige week nog een hele uitleg moeten doen over de redenen waarom Belgie en Noorwegen vriendjes zijn maar niet zo goede vriendjes als ze zouden kunnen zijn ( aka geen deel van de EU wegens landbouwbescherming, protectionisme voor de olie, etc)

Mango, mango, coconut, papaya
Mango, mango, coconut, banana
Mango, mango, coconut, bana-na-na

:music: :unsure: :help:

Vannacht de eerste nacht thuis, het kind heeft ocharme last van krampen. Misschien door de stress of door de overgang van de flesvoeding ginder naar die van ons. (Al hebben we wel hetzelfde merk en type aangehouden)

We merken wel op dat ze heel snel terug geeft, we proberen nu de luier al later te verversen na het flesje want als we dat meteen doen geeft ze al terug bij het opheffen vd beentjes.

Mijn dochter is drie en krijgt altijd de wetenschappelijk accurate uitleg over alles, soms snapt ze er niets van en soms blijft er iets hangen en als ze dat dan ergens doorverteld kijkt iedereen met grote ogen :laugh:

Da's hier ook zo.
We stonden in de zoo bij de Okapi's en toen ik uitlegde dat dat familie van de giraf was en niet van de zebra stond het koppeltje dat iets verderop stond vreemd naar elkaar te kijken. Maar liever dat dan "wat een gekke zebra". :p

Allereerste schooldag van de zoon vandaag. Hij zei mega schattig: 'ik ga niet bang zijn!!' en stapte toen met een toch angstig gezichtje alleen naar binnen.
Ben benieuwd straks om te horen hoe het was.

Allereerste schooldag van de zoon vandaag. Hij zei mega schattig: 'ik ga niet bang zijn!!' en stapte toen met een toch angstig gezichtje alleen naar binnen.
Ben benieuwd straks om te horen hoe het was.
Idee van ouders: hij was de ganse dag aan het denken dat hij liever thuis was, heeft veel zitten wenen etc.

Realiteit na 15 minuten: Mijn ouders? Wie zijn dat?

Idee van ouders: hij was de ganse dag aan het denken dat hij liever thuis was, heeft veel zitten wenen etc.

Realiteit na 15 minuten: Mijn ouders? Wie zijn dat?
Idd...
Ik kreeg net inside info van mijn vriendin die juf is in die school.
Ze stuurde dat hij geen traan gelaten heeft binnen en al vlot aan het meespelen is met de rest.

Terug
Bovenaan