Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Verleden keer twee uur van de zee naar huis. Heel veel file. Ze heeft halfuur gezwegen en voor de rest zitten wenen. Je had mij op het einde moeten zien samen zwaar mee aan het huilen. Ik denk dat de bestuurders dachten wat voor een zot is dat 🙈
Dat was hier ook als de oudste heel klein was. Die veel dan ook nooit in slaap in de auto. We moesten gelukkig dagdagelijks nooit ver rijden en langere uitstapjes beperkten we tot een minimum. Wat een beetje hielp maar geen idee meer vanaf welke leeftijd was kinderliedjes (luid) opzetten (en eventueel meezingen).

Stoppen en uithalen ook nooit gedaan. Ge kunt daar toch niets mee oplossen :(.

Dat was hier ook als de oudste heel klein was. Die veel dan ook nooit in slaap in de auto. We moesten gelukkig dagdagelijks nooit ver rijden en langere uitstapjes beperkten we tot een minimum. Wat een beetje hielp maar geen idee meer vanaf welke leeftijd was kinderliedjes (luid) opzetten (en eventueel meezingen).

Stoppen en uithalen ook nooit gedaan. Ge kunt daar toch niets mee oplossen :(.
Ze wordt wel kalm als ik haar dan wieg en valt dan zelf in slaap. Zet haar dan terug in de maxi cosi en weer klaar wakker en aan het wenen. 🥲
Het zal inderdaad waarschijnlijk een fase zijn. Onze jongste kregen wij net kalm door met de auto te gaan rijden. Hier dus duidelijk anders.

Mijn dochter komt al giechelend naar de bureaukamer gelopen voor een kusje en een knuffel. Dan loopt ze weg naar mama in de keuken om hetzelfde te doen. En nu loopt ze terug naar hier, om dan weer naar mama te gaan.

:love:

Mijn dochter komt al giechelend naar de bureaukamer gelopen voor een kusje en een knuffel. Dan loopt ze weg naar mama in de keuken om hetzelfde te doen. En nu loopt ze terug naar hier, om dan weer naar mama te gaan.

:love:
Ai, ge gaat ergens in huis een minder aangename verrassing tegenkomen :p

De onze zit ondertussen op 2 flesjes per dag en gaat nu ook naar 3 flesjes per dag. Borstvoeding te zwaar voor mama, maar ze heeft toch een 6-tal weken full-time borstvoeding gegeven, dus ik ben wel content.

Anyway, door die 2 flesjes per dag is hij wat geconstipeerd. Ik ben vorige week zaterdag naar de apotheek achter suppo's gereden omdat hij al bijna 36h niet gekakt had. Ik kom thuis en we hebben bezoek.
Na een een uurtje of zo heb ik de kleine op mijn arm, en vraagt mijn vrouw 'wat is die plek op uw T-shirt?". Ik moet het niet uitleggen zeker :lol:
Een kakpamper van jewelste, wat nat en slijmerig wel. En het hing echt overal. Ik heb 10-20 doekjes gebruikt en een washandje achteraf met liniment, en op mijn washandje hing nog wat kak :rofl:
Ondertussen lacht hij ook, en maakt hij zijn eerste geluidjes. Soms als ik hem vast heb smijt hij zich wel enorm naar een kant. Als je heb niet goed vast hebt zou je hem nog laten vallen. Al maak ik me geen zorgen, mijn nichtje doet dat ook soms en die is bijna 4.

Verlengd weekend. We gingen een dagje met het neefje naar zee, gingen een verjaardag vieren, laatste dansles waarbij de ouders mochten komen zien naar een optreden...

Ennnnnnn driekwart van de klas heeft windpokken gekregen de afgelopen drie dagen en rara wie staat sinds vanochtend vol met rode vlekjes? :sop:

De onze zit ondertussen op 2 flesjes per dag en gaat nu ook naar 3 flesjes per dag. Borstvoeding te zwaar voor mama, maar ze heeft toch een 6-tal weken full-time borstvoeding gegeven, dus ik ben wel content.

Anyway, door die 2 flesjes per dag is hij wat geconstipeerd. Ik ben vorige week zaterdag naar de apotheek achter suppo's gereden omdat hij al bijna 36h niet gekakt had. Ik kom thuis en we hebben bezoek.
Na een een uurtje of zo heb ik de kleine op mijn arm, en vraagt mijn vrouw 'wat is die plek op uw T-shirt?". Ik moet het niet uitleggen zeker :laugh:
Een kakpamper van jewelste, wat nat en slijmerig wel. En het hing echt overal. Ik heb 10-20 doekjes gebruikt en een washandje achteraf met liniment, en op mijn washandje hing nog wat kak :rofl:
Ondertussen lacht hij ook, en maakt hij zijn eerste geluidjes. Soms als ik hem vast heb smijt hij zich wel enorm naar een kant. Als je heb niet goed vast hebt zou je hem nog laten vallen. Al maak ik me geen zorgen, mijn nichtje doet dat ook soms en die is bijna 4.
36h geen kaka ik vind dat niet zo lang. Hier vandaag glycerine in de poep gedaan omdat ze zoveel krampjes had en al 7dagen niet naar toilet was gegaan. Naar schijnt met borstvoeding kan dit tot tien dagen gaan.

36h geen kaka ik vind dat niet zo lang. Hier vandaag glycerine in de poep gedaan omdat ze zoveel krampjes had en al 7dagen niet naar toilet was gegaan. Naar schijnt met borstvoeding kan dit tot tien dagen gaan.
Mja, de regel is zowat van meerdere keren per dag tot 1x om de 10 dagen. Maar als uw kind normaal elke dag gaat, en nu plots 3 dagen niet, dan merk je dat wel dat hij/zij echt last heeft...

Mja, de regel is zowat van meerdere keren per dag tot 1x om de 10 dagen. Maar als uw kind normaal elke dag gaat, en nu plots 3 dagen niet, dan merk je dat wel dat hij/zij echt last heeft...
Denk ook gewoon groot verschil met flessen of borstvoeding

Is 1X om de 10 dagen normaal :eek::eek::eek::eek:? Dat lijkt mij (puur gevoelsmatig) toch echt niet ok.

We zijn aan het overschakelen en het was de 1e keer dat hij niet meerdere keren per dag kakte. Dus van 2-3 keer per dag naar anderhalve dag niks was wel efkes nerveus worden.

Voor wie hier zei dat z'n kindje niet kon slapen in de maxi cosi. Mss zit ze daar niet graag in of zit ze daar slecht in qua houding? Eens proberen of je met die riempjes ofzo wat kan spelen of een beetje anders steken ofzo? Onze zit ook niet graag in de maxi cosi, maar ze huilt er niet in. Ze zit daar gewoon te vast in. Wij hebben eentje dat plaats nodig heeft, overal. In de wipper e.d. zit die ook niet graag lang. Liever helemaal los in het park of op de speelmat ofzo :D

We gaan straks naar de dierentuin. Ik vraag aan de kindjes "wat gaan we doen vandaag?!".

Dochter: "NAAR DE DIERENTUIN!!"
Ik: "En wat gaan we daar doen?!"
Zoon: "SPAGHETTI ETEN!!!!!"
Dochter: "JA SPAGHETTI ETEN!!"

Echte Sir.Killalotjes :love:

Vrouw 6 maand zwanger ondertussen. Vorige week op reis gegaan met het vliegtuig, twas sowieso laat als we gingen landen. Dus op voorhand gevraagd wat ze wou eten als we terugwaren. Antwoord: lasagne, dus ne lasagne klaargestoken in de frigo voor op te warmen als we terugwaren.
Schema van de terugreis:
vertrekluchthaven: mevrouw Horste krijgt honger "maar kheb geen zin in diene fastfood, die winkeltjes zien er ook niet deftig uit, etc etc". Na 35 minuten dan maar een broodje gekocht.
tijdens de vlucht: "kheb terug honger, hebben we nog iets?". Ik had speciaal koekjes en wa fruit klaargestoken --> safe, vlucht overleefd
5 minuten voor de landing: "Kheb geen zin in lasagne... kunnen we niet voor iets anders stoppen?" --> enkel fastfood aangezien we pas om 21u30 landden op ne weekdag. "Nee, da's ongezond, da wil ik nie"
Geland in Brussel: ik stel haar voor om bij de Panos of diene Quick iets te gaan halen "nee, zeker geen hamburgers op dees uur"
op terugweg naar huis gestopt in de shell langs de E40 zodat ze kon gaan kijken. 10 minuten in mijnen auto zitten wachten om uiteindelijk met niets terug te komen "tziet der allemaal niet lekker uit, kzal wel diene lasagne eten."

5 minuten later valt er mij in dat we sinds kort zo een automaat met pasta's, slaatjes,... hebben ni ver van ons. Dus dan maar voorgesteld om daar te stoppen "nee, 't is ok, kzal nu wel diene lasagne eten" (met een gezicht tot op de grond)

Aan de afslag net voor dat automaat staat ne Mcdo "ooooooooh, Mcdo, daar heb ik nu goesting in". Dus om 22u30 dan maar gestopt aan de Mcdo voor nen hamburger die ze in Zaventem ook had kunnen kopen :wallbash:

'T is voorbereiding op ne kleine zeker? :help:

We gaan straks naar de dierentuin. Ik vraag aan de kindjes "wat gaan we doen vandaag?!".

Dochter: "NAAR DE DIERENTUIN!!"
Ik: "En wat gaan we daar doen?!"
Zoon: "SPAGHETTI ETEN!!!!!"
Dochter: "JA SPAGHETTI ETEN!!"

Echte Sir.Killalotjes :love:
Antwerpen? Tot straks dan he!!
Ik zal zoeken naar het spaghetti gezin.

Terug
Bovenaan