Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vrije tijd met kinderen, dat je op je gemak kan doen wat je wilt... da's een goei :rofl:

Ik tegen mijn dochter binnen een paar jaar:

giphy.gif

Ons zoontje is nu iets voorbij de 10 maanden out (nota, hij is 3 weken te vroeg geboren). Sinds een maand is het zo dat die die histerisch wordt als we hem 's avonds na het ritueeltje (flesje, liedje, tandjes poetsen, etc..) in zijn bedje leggen. En dan bedoel ik echt, wenen, krijsen, met zijn hoofd tegen de rand bonken, you name it...

Dat hebben we "opgelost" door hem te laten inslapen in een 1-persoons reisbedje dat naast zijn bed is opgesteld. Hij ligt dan naast zijn mama in het donker, is compleet rustig, brabbelt dan nog wat tegen zichzelf en ons en valt dan vanzelf in slaap. Ik zit er meestal naast in de schommelstoel en dan is het meestal afwachten wie er het eerst in slaap valt: de vriendin of de zoon :unsure: . We leggen hem vervolgens al slapend zo in zijn bedje en dan slaapt die meestal wel door tot 6u30 à 7u. In se kan hij zichzelf terug in slaap krijgen door zelf zijn tutje in zijn mond te steken. Voor zijn dutjes (in de voormiddag/namiddag) is dit wel allemaal niet nodig. Ook in de crèche valt die volledig zelfstandig in slaap.
Als hij echter ziek is, dan wordt die sowieso wel 1x klaarwakker 's nachts, dan kan je nog alles proberen wat je wilt, hij gaat pas echt terug in slaap vallen wanneer we hem bij ons in bed nemen. Ik heb daar op zich minder hinder van dan mijn vriendin.

Echter, hij slaapt consequent 1x/week bij mijn schoonouders en hij slaapt ook al geregeld eens bij mijn ouders. En daar is dat ritueeltje helemaal niet nodig, mijn schoonmoeder doet alles net hetzelfde wat het ritueeltje betreft en legt hem na het poetsen van zijn tanden gewoon wakker in het bedje. Daar is die vrolijk, en brabbelt die tegen zichzelf tot hij in slaap valt. De eerste keer dat ik dat met mijn eigen oren/ogen zag viel ik achterover.

Ik wil eigenlijk maar zeggen, alles is zo afhankelijk van het kind zelf, de situatie, etc... dat er geen one size fits all methode bestaat.
Kan mogelijks te maken hebben met het feit dat uw zoontje zich "veiliger" voelt bij u en daardoor alle emoties naar buiten wil laten voor hij gaat slapen. Gisteren moesten de grootouders dochterlief 's middags in bed krijgen, en dat ging dan weer langs geen kanten, puur omdat ze mij nodig heeft om helemaal tot rust te kunnen komen (en ze heeft een heel goede band met de grootouders). Kinderen op die leeftijd voelen al heel goed het verschil aan tussen personen.

Kan mogelijks te maken hebben met het feit dat uw zoontje zich "veiliger" voelt bij u en daardoor alle emoties naar buiten wil laten voor hij gaat slapen. Gisteren moesten de grootouders dochterlief 's middags in bed krijgen, en dat ging dan weer langs geen kanten, puur omdat ze mij nodig heeft om helemaal tot rust te kunnen komen (en ze heeft een heel goede band met de grootouders). Kinderen op die leeftijd voelen al heel goed het verschil aan tussen personen.
+ Dat ook aan die leeftijd (9 maand) de vervreemdingsfase opspeelt.

Unrelated @ mensen die met hun kind op vakantie (zijn ge)gaan naar een vakantiehuis met zwembad: wat doen jullie precies met jullie kleine? :unsure:
Wij zijn allebei wel boeklezers in 't zonneke aan 't zwembad, maar nu met een kind erbij dat kilometers kruipt op een dag zal dat wel iets anders zijn. Een plekje met hekjes afbakenen onder een grote parasol met speelgoed en een zachte ondergrond? :unsure:
Het antwoord zit al in de vraag: zwemmen! 😁 Op die leeftijd wsl vooral hangen en ploeteren in zo’n opblaasband met broekje in of iets dergelijks.
Idd wel met parasol op de rand van het zwembad of er zo kort mogelijk bij zodat er in het water een stuk schaduw is om te spelen.

Unrelated @ mensen die met hun kind op vakantie (zijn ge)gaan naar een vakantiehuis met zwembad: wat doen jullie precies met jullie kleine? :unsure:
Wij zijn allebei wel boeklezers in 't zonneke aan 't zwembad, maar nu met een kind erbij dat kilometers kruipt op een dag zal dat wel iets anders zijn. Een plekje met hekjes afbakenen onder een grote parasol met speelgoed en een zachte ondergrond? :unsure:

Wij hadden zo een opblaaszwembadje met dak toen we op vakantie gingen als hij 1 jaar oud was. Beetje water erin en die was content.

Kwa ontspanning voor jezelf deden we een beurtrol als we aan het zwembad zaten. Zo kan je toch eens 2 uur ontspannen. Vakantie met een kind, het is toch niet hetzelfde 😝.

Tot welke leeftijd zijn zo oorontstekingen problematisch?

Mijn dochter (volgende week 9 maanden) heeft er gelukkig nog nooit last van gehad. Heeft wel al één keer een oorontsteking gehad (waar we weet van hebben) en we ze antibiotica moesten geven, maar dat was echt puur na routine checkup met de kinderarts. Geen symptomen, niks. De dag voordien enkel 38gr koorts, maar ze huilde niet of toonde geen fysieke ongemakken. Maar het is toch iets waar ik wat bang voor ben :smile:
Nu ook wel alle ochtenden en avonden neusje uitspoelen (routine sinds ze naar de crêche gaat sinds februari), af en toe een klein hoestje, maar niks waar ze pijn van heeft ofzo.
De oudste had er ook regelmatig last van. Da's geminderd rond haar vier.
Spoelen doet heel veel. Heel simpel gezegd: bij kindjes in de buis van Eustachius een pak korter en iets anders gepositioneerd daardoor loopt die sneller vol snot, bacteriën etc te zitten waardoor het middenoor ook ontstoken geraakt. Als je veel spoelt, blijft de neus vrij en loopt er minder naar de buis van Eustachius.

Iemand met meer kennis mag me gerust corrigeren als ik fout zit :)

Onlangs naar de winkel met de 2 kindjes. Dochter met zo'n klein karretje en mijn zoontje in het zitje van de grote kar.

Plots worden die echt lastig. We waren al even op weg en ze waren al de hele dag superflink, dus mochten ze voor 's avonds elk een zakje chips uitkiezen van mij. 't Was zaterdag en dan mag dat wel eens.

Ik haal de kleinen uit het zitje en na het kiezen verwacht die natuurlijk dat dat zakje direct geconsumeerd mag worden. 'Neen, eerst betalen en vanavond mag je ze hebben'. Krijgt dat kind daar een levenscrisis en smijt zichzelf op de vloer terwijl hij extreem luid begint te tieren. Dat is niet van zijn gewoonte en ik kreeg hem niet gekalmeerd. 't Was heel druk en iedereen was naar ons aan het kijken.

Op dat moment belt mijn vrouw. Ik begon lichtelijk te zweten en probeerde rustig te blijven. Op het moment ik wil opnemen, is mijn dochter met haar overvol klein karretje aan het 'driften'. Maar die is zodanig geweldig dat ze de controle verliest in de bocht en die kar dus zijwaarts omvalt. Dochter en kar de grond binnen, net als de complete inhoud van dat karretje. Dit op een soundtrack van zoonlief die ligt te spartelen, tieren en wenen in de grond omdat hij z'n chippekes niet mag opeten.

Ik neem op en m'n vrouw zegt: 'lukt het?'

Op dat moment ben ik plots helemaal zen geworden, ondanks de omstandigheden. Precies of er klikte iets in mij en ik had echt zoiets van: fuck it.

Onlangs naar de winkel met de 2 kindjes. Dochter met zo'n klein karretje en mijn zoontje in het zitje van de grote kar.

Plots worden die echt lastig. We waren al even op weg en ze waren al de hele dag superflink, dus mochten ze voor 's avonds elk een zakje chips uitkiezen van mij. 't Was zaterdag en dan mag dat wel eens.

Ik haal de kleinen uit het zitje en na het kiezen verwacht die natuurlijk dat dat zakje direct geconsumeerd mag worden. 'Neen, eerst betalen en vanavond mag je ze hebben'. Krijgt dat kind daar een levenscrisis en smijt zichzelf op de vloer terwijl hij extreem luid begint te tieren. Dat is niet van zijn gewoonte en ik kreeg hem niet gekalmeerd. 't Was heel druk en iedereen was naar ons aan het kijken.

Op dat moment belt mijn vrouw. Ik begon lichtelijk te zweten en probeerde rustig te blijven. Op het moment ik wil opnemen, is mijn dochter met haar overvol klein karretje aan het 'driften'. Maar die is zodanig geweldig dat ze de controle verliest in de bocht en die kar dus zijwaarts omvalt. Dochter en kar de grond binnen, net als de complete inhoud van dat karretje. Dit op een soundtrack van zoonlief die ligt te spartelen, tieren en wenen in de grond omdat hij z'n chippekes niet mag opeten.

Op dat moment ben ik plots helemaal zen geworden, ondanks de omstandigheden. Precies of er klikte iets in mij en ik had echt zoiets van: fuck it.
Korter gezegd dus:
Just another day of parenting:
dog-burning.gif

(stevig dat ge u rustig hebt kunnen houden :thumb:)

Laatste dagen is het onmogelijk om niet super goed gezind aan de dag te beginnen.
Ik doe s'ochtends altijd de pamper, mijn vriendin kan dan op haar gemak naar het toilet en haar kersenpitkussen opwarmen.
Onze dochter is dan zo happy tijdens dat 1 op 1 moment.
Lachen, kirren en met haar voetjes stampen.
Fantastisch!

In zo'n geval zou ik ook gewoon gelaten worden en tegen de mensen zeggen: "Kinderen, begin er niet aan." Zo'n hysterisch bleitende kleine is de beste anticonceptie dat je kan inbeelden.

Mijn dochter is nog geen twee, maar de peuterpuberteit is toch aardig aan het broeien. Héél veel drama als ze niet meteen krijgt wat ze wil. Dan gaat ze met zeer veel pathos op de grond liggen en begint ze te blèren.

Ik dacht dat "leren wandelen" een incrementeel proces ging zijn. eerst 1 stapje, dan 5 stapjes, dan 3m en zo verder.
Dochterlief is gestopt bij die 3m. Eergisteren heeft ze dan plots beslist dat het genoeg was met dat kruipen en sindsdien heeft ze geen meter meer gekropen.
Toch grappig hoe zoiets een mentale klik is, ik vraag me dan af hoe ze daar zelf over denken "fuck it, genoeg met de kruipen, ik ben weg ze!"

Kaarsjes branden en bidden dat ze een dutje doen van 2-3 uur na de middag? :D

Morgenochtend eerste keer K&G die langskomt. Van zowat iedereen die ik ken, hoor ik daar slechte verhalen van. Is het echt zo erg of zijn er gewoon dingen waar ze speciaal op letten?

Morgenochtend eerste keer K&G die langskomt. Van zowat iedereen die ik ken, hoor ik daar slechte verhalen van. Is het echt zo erg of zijn er gewoon dingen waar ze speciaal op letten?
Hangt een beetje af van de persoon zelf. Maar al bij al valt het wel mee. Ze hangen soms wat te hard vast aan "de ideale gewichtscurve en afmeting van hoofd", maar als ge zelf effe logisch nadenkt komt dat wel goed.

Hangt een beetje af van de persoon zelf. Maar al bij al valt het wel mee. Ze hangen soms wat te hard vast aan "de ideale gewichtscurve en afmeting van hoofd", maar als ge zelf effe logisch nadenkt komt dat wel goed.
Bij mijn broer hadden ze blijkbaar commentaar omdat er een kat in huis liep, maar hier loopt wel nog ander kaliber rond, dus we zijn al voorbereid op die commentaar.

De vroedvrouw die nu al 3x is geweest is dan wel weer positief over alles, maar ik weet nu al dat mijn vriendin het zich hard gaat aantrekken als die van k&g toch iets anders zegt. :p Ik ga sowieso zorgen dat ik er bij ben om alles nadien wat te kunnen relativeren moest het niet goed zijn.

Bij mijn broer hadden ze blijkbaar commentaar omdat er een kat in huis liep, maar hier loopt wel nog ander kaliber rond, dus we zijn al voorbereid op die commentaar.

De vroedvrouw die nu al 3x is geweest is dan wel weer positief over alles, maar ik weet nu al dat mijn vriendin het zich hard gaat aantrekken als die van k&g toch iets anders zegt. :p Ik ga sowieso zorgen dat ik er bij ben om alles nadien wat te kunnen relativeren moest het niet goed zijn.
Maar is dat niet omdat een kat overal opspringt en zo dus ook best weggehouden wordt van een jonge baby?

Wij hadden ook 2 katten en daar is nooit commentaar op geweest alsjemeblieft.

Maar zoals we weten van dit forum: Mensen met huisdieren zijn dan ook dikke egoisten die sociaal incapabel zijn.

Maar zoals we weten van dit forum: Mensen met huisdieren zijn dan ook dikke egoisten die sociaal incapabel zijn.
Ik denk spontaan aan Willy's en Marjetten waar een net bevallen vrouw de man zocht die haar had zwanger gemaakt achter het schietkot van de kermis, en dan blij was dat hij een pitbull had, want dan moesten ze geen babysitter meer betalen.

Terug
Bovenaan