Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op zich goed om weten dat andere symptomen met vertraging kunnen opduiken, merci !Een oorontsteking ging hier doorgaans gepaard met een slechte nacht of 4 vooraleer er andere symptomen opdoken.
Soms is een kind krijgen echt: "gefeliciteerd met je zelfbouwpakket, de handleiding sturen we over X-jaar wel eens op!"
Sterkte!
. We leggen hem vervolgens al slapend zo in zijn bedje en dan slaapt die meestal wel door tot 6u30 à 7u. In se kan hij zichzelf terug in slaap krijgen door zelf zijn tutje in zijn mond te steken. Voor zijn dutjes (in de voormiddag/namiddag) is dit wel allemaal niet nodig. Ook in de crèche valt die volledig zelfstandig in slaap.Ook geen slechte tip. Ik noteer: als ze slecht slapen, breng ze weg, want bij de ouders en schoonouders slapen ze beterOns zoontje is nu iets voorbij de 10 maanden out (nota, hij is 3 weken te vroeg geboren). Sinds een maand is het zo dat die die histerisch wordt als we hem 's avonds na het ritueeltje (flesje, liedje, tandjes poetsen, etc..) in zijn bedje leggen. En dan bedoel ik echt, wenen, krijsen, met zijn hoofd tegen de rand bonken, you name it...
Dat hebben we "opgelost" door hem te laten inslapen in een 1-persoons reisbedje dat naast zijn bed is opgesteld. Hij ligt dan naast zijn mama in het donker, is compleet rustig, brabbelt dan nog wat tegen zichzelf en ons en valt dan vanzelf in slaap. Ik zit er meestal naast in de schommelstoel en dan is het meestal afwachten wie er het eerst in slaap valt: de vriendin of de zoon. We leggen hem vervolgens al slapend zo in zijn bedje en dan slaapt die meestal wel door tot 6u30 à 7u. In se kan hij zichzelf terug in slaap krijgen door zelf zijn tutje in zijn mond te steken. Voor zijn dutjes (in de voormiddag/namiddag) is dit wel allemaal niet nodig. Ook in de crèche valt die volledig zelfstandig in slaap.
Als hij echter ziek is, dan wordt die sowieso wel 1x klaarwakker 's nachts, dan kan je nog alles proberen wat je wilt, hij gaat pas echt terug in slaap vallen wanneer we hem bij ons in bed nemen. Ik heb daar op zich minder hinder van dan mijn vriendin.
Echter, hij slaapt consequent 1x/week bij mijn schoonouders en hij slaapt ook al geregeld eens bij mijn ouders. En daar is dat ritueeltje helemaal niet nodig, mijn schoonmoeder doet alles net hetzelfde wat het ritueeltje betreft en legt hem na het poetsen van zijn tanden gewoon wakker in het bedje. Daar is die vrolijk, en brabbelt die tegen zichzelf tot hij in slaap valt. De eerste keer dat ik dat met mijn eigen oren/ogen zag viel ik achterover.
Ik wil eigenlijk maar zeggen, alles is zo afhankelijk van het kind zelf, de situatie, etc... dat er geen one size fits all methode bestaat.
.
Mijn petekind ook. Was wel een peuter toen. De ouders waarschuwde dat hij in een moeilijke periode zat qua slapen. Heeft even geweend om zijn mama voor het slapen en erna gewoon aan 1 stuk door tot 's morgens doorgeslapenDat is dus absoluut zo hé, bij onze ouders slapen die duiveltjes vaak wél zonder problemen![]()
.Bij ons maakte het weinig verschil uit. Gevolg: ze stonden er zelf niet om te springen en als we het al eens vroegen was het met hun agenda erbij (beide gepensioneerd) zodat het toch zeker "goed uit kwam".Dat is dus absoluut zo hé, bij onze ouders slapen die duiveltjes vaak wél zonder problemen![]()

)Maar dat advies staat toch ook in de hedendaagse opvoedboekjes? Er wordt hier nogal zwart wit gedaan imoVia een vriend heb ik gehoord van het 3-5-7 principe, dat was hen aangeraden via een slaapcoach. Dus eerst 3 min laten huilen en dan ff langsgaan om te troosten, daarna 5 min laten huilen en dan weer ff troosten, en vanaf dat moment telkens 7 min tussenlaten om te gaan troosten. Dat heeft bij hen blijkbaar heel goed gewerkt toen. Lijkt me een betere methode dan gewoon niet meer langs te gaan en "oneindig" te laten huilen. Het kind beseft dat de ouders hem/haar niet vergeten zijn, maar dat ze ook niet bij de minste schreeuw naast het bed staan.
Duuuuuh. Waar de onze thuis tot max 6u30-7u slaapt, blijft hij ronken tot makkelijk 8u bij de grootouders. Keer op keer!Ook geen slechte tip. Ik noteer: als ze slecht slapen, breng ze weg, want bij de ouders en schoonouders slapen ze beter.

En gij zelf denkt dan: morgenvroeg geen kleine mannen aan mijn bed, ik kan eindelijk eens uitslapen. Kwart na 4 's morgens klaar wakkerDat is dus absoluut zo hé, bij onze ouders slapen die duiveltjes vaak wél zonder problemen![]()

Ik begin meer en meer te vrezen dat X bij een dochter zo’n 20 jaar is. Tegen dat ik die toegestuurd krijg ga ik die niet doorgeven aan hun vriend die ze dan hebben, dat hebben mijn schoonouders ook niet gedaan.Soms is een kind krijgen echt: "gefeliciteerd met je zelfbouwpakket, de handleiding sturen we over X-jaar wel eens op!"![]()

Eventueel een half uur vroeger in bed steken dan? "Grote zus mag even op de tablet tot de wijzer op de X staat, papa gaat nu Y in bed steken. Zet uw koptelefoon maar al op!Daarnet weer hetzelfde circus als een tweetal weken geleden, dus zelfs spartaans werkt niet altijd...
Samen met zus naar boven en tandjes poetsen + verhaaltje lezen.
Zus flink in bed, jongste mee met mama naar kamer voor restje fles en nog wat knuffelen.
En dan weer exorcist vanaf ze in haar bed lag. Bonus was dan nog grote zus die roept aan haar kamerdeur "mama, zusje is aan het wenen"
Ja no shit dat horen de buren ook denk ik dan
Dus oudste terug in bed gestopt, nog even jongste proberen rustig krijgen maar terug zelfde exorcist gedrag als je wegloopt van bedje.
Na nog even wachten (5-10 min max) is mama ook nog eens geweest en heeft ze het daarna dan toch opgegeven.
Morgen en overmorgen ben ik alleen 's avonds, dat beloofd
Scheelt niets medisch mee want eigenlijk was ze om 17u al steenmoe toen ze van de creche kwam, want ze vroeg al achter haar flesje.
Dus gewoon oververmoeid maar niet willen toegeven eraan...
"Vroeger mocht de oudste idd nog iets kijken op tv, 1 aflevering op ketnet junior van iets. maar na een tijd wou ze dan 2-3-... afleveringen anders was het ook drama.Eventueel een half uur vroeger in bed steken dan? "Grote zus mag even op de tablet tot de wijzer op de X staat, papa gaat nu Y in bed steken. Zet uw koptelefoon maar al op!"

Toen ze 1j was, had ze er nog nooit 1 gehad. Dan op 4 maand tijd 4x prijs dus oorbuisjes laten steken en daarna maar 2x een oorontsteking gehad.Tot welke leeftijd zijn zo oorontstekingen problematisch?
Mijn dochter (volgende week 9 maanden) heeft er gelukkig nog nooit last van gehad. Heeft wel al één keer een oorontsteking gehad (waar we weet van hebben) en we ze antibiotica moesten geven, maar dat was echt puur na routine checkup met de kinderarts. Geen symptomen, niks. De dag voordien enkel 38gr koorts, maar ze huilde niet of toonde geen fysieke ongemakken. Maar het is toch iets waar ik wat bang voor ben
Nu ook wel alle ochtenden en avonden neusje uitspoelen (routine sinds ze naar de crêche gaat sinds februari), af en toe een klein hoestje, maar niks waar ze pijn van heeft ofzo.
Unrelated @ mensen die met hun kind op vakantie (zijn ge)gaan naar een vakantiehuis met zwembad: wat doen jullie precies met jullie kleine?
Wij zijn allebei wel boeklezers in 't zonneke aan 't zwembad, maar nu met een kind erbij dat kilometers kruipt op een dag zal dat wel iets anders zijn. Een plekje met hekjes afbakenen onder een grote parasol met speelgoed en een zachte ondergrond?![]()

Vrije tijd met kinderen, dat je op je gemak kan doen wat je wilt... da's een goeiUnrelated @ mensen die met hun kind op vakantie (zijn ge)gaan naar een vakantiehuis met zwembad: wat doen jullie precies met jullie kleine?
Wij zijn allebei wel boeklezers in 't zonneke aan 't zwembad, maar nu met een kind erbij dat kilometers kruipt op een dag zal dat wel iets anders zijn. Een plekje met hekjes afbakenen onder een grote parasol met speelgoed en een zachte ondergrond?![]()