Holocene
Well-known member
Yes hier ook, echt zeer content van.Verder ook heel content van zgn. 'Cheeky Wipes', herbruikbare doekjes ipv de standaard wegwerp wet wipes.
Zoals gezegd, massa's tetradoeken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yes hier ook, echt zeer content van.Verder ook heel content van zgn. 'Cheeky Wipes', herbruikbare doekjes ipv de standaard wegwerp wet wipes.
Ja veel mensen die het doen hoor, zelfs enkele bevriende pedeaters hier. Maar officieel wordt het vanuit de fabricant afgeraden. Baby moet in principe zelfstandig rechtop kunnen zitten omdat anders bv bij sterk remmen het nekje een te grote schok moet opvangen. En da's dan pas geschikt vanaf een 9-12 maand.Hier ook zéér content van!
Dat wist ik niet, ben je daar zeker van ? Wij zijn daar gewoon mee gaan fietsen.
Die zat daar echt wel goed in vast hoor, was een maand of 8 en ze kon nog niet echt stevig rechtop zitten.

Mijn input:Kameraden (het is net 1 mei geweest uiteindelijk), binnenkort wordt het eens tijd om naar de lokale Dreambaby of concurrent te gaan om te zorgen dat we de illusie hebben dat we voorbereid zijn op een kind.
Wat is zeker en vast noodzakelijk (en wat hebben ze jullie aangesmeerd dat nutteloos was)?
Welke koets/buggy raden jullie aan?
. Koop dus geen hele set maar zoek eerst het merk dat hij/zij wilt.Wat heb je niet nodig: bergen kleren,

Knuffels en doudou's is toch meer versiering dan echt nuttig? Bij een jonge baby dan toch.
De onze (4m) is nog maar vrij recent begonnen met die doudou's een beetje vast te nemen. Knuffels kijkt hij nog totaal niet naar.
Maar het staat wel gezellig als versiering in de baby box![]()
En knuffels gaat ge toch sowieso krijgen, of ge dat nu wilt of niet!
Mensen hier nog tips om een baby die in stuit ligt te doen draaien?
Vriendin is ondertussen 36 (+3d) weken ver, dus de kans dat hij zelf nog gaat draaien wordt toch steeds kleiner. Ze hebben in het UZ al een uitwendige kering geprobeerd, ook zonder succes. Nu al een echte koppigaard, zoals zijn vader
Als hij in stuit blijft zal het hier wrs een geplande keizersnede worden, want een stuitbevallig ziet mijn vriendin niet onmiddellijk zitten, en ik kan haar geen ongelijk geven.

Het is ook gewoon gevaarlijk he...Hier ook proberen draaien, maar niet gelukt. In eerste instantie zou het ook een keizersnede worden, maar de dochter wilde iets vroeger komen dan gepland. In het ziekenhuis heeft de gynaecologe van dienst nog wat uitleg gegeven en dan toch uiteindelijk voor een stuitbevalling gegaan. Ze hebben wel eerst een meting van het bekken gedaan om te zien of het überhaupt wel kon.
Uiteindelijk zonder enige problemen bevallen.
Wel een hoop volk aanwezig (vroedvrouwen, pediater, gynaecologe, stagiair...), omdat dat niet veel voorkomt en ze wilden wat ervaring opdoen.![]()
Mijn vrouw zou het daar niet mee eens zijn![]()
Hier heeft de dochter nog geen nieuwe kleren aangehad. Alles gekregen/geleend van andere ouders.Jep, en er is niets wat je daaraan kan doen, buiten meebetalen
Wij hebben letterlijk een berg gekregen van familie (toegegeven, allemaal jongenskledij), maar mijn vriendin moet toch per se elke week iets nieuw kopen...
Hangt er allemaal vanaf hoe de stuit precies is, of de navelstreng ergens rond zit ofzo. Het kan zonder veel problemen hoor. Het is wat meer werk voor de dokter, dat wel.Het is ook gewoon gevaarlijk he...
Hier ook stuitligging, en uiteindelijk gewoon voor de keizersnede gedaan. Ik zou nooit het risico willen nemen.
Ahja ok, met een heel jong baby'tje zou ik dat nu ook wel niet doen, maar hier is dat toch goed van pas gekomen vorige zomer zodat ze allebei mee konden in de fietskar (jongste toen 7-8 maand in die baby sling, oudste was tweeënhalf). En wij zijn (waren) ook totaal geen fietsers eigenlijk, we hebben toen eerst voor onszelf fietsen moeten kopenJa veel mensen die het doen hoor, zelfs enkele bevriende pedeaters hier. Maar officieel wordt het vanuit de fabricant afgeraden. Baby moet in principe zelfstandig rechtop kunnen zitten omdat anders bv bij sterk remmen het nekje een te grote schok moet opvangen. En da's dan pas geschikt vanaf een 9-12 maand.
Hier zijn we dan van het gedacht 'waarom risico nemen?', maar dus iedereen moet dat wat voor zichzelf uitmaken denk ik. Maar ik geef het maar mee!
Er bestaan anderzijds systemen waarbij je een Maxicosi of andere babyschaal in zo'n fietskar kan installeren en da's wel veilig. Nu, da's allemaal gesteld dat @Silverscythe en zijn vrouw fietsers zijn
. Maar intussen nemen we dus wel vaker de fiets, mede dankzij de fietskar
.Hopelijk heb je meerdere dezelfde doudou's?Knuffels en doudou's is toch meer versiering dan echt nuttig? Bij een jonge baby dan toch.
De onze (4m) is nog maar vrij recent begonnen met die doudou's een beetje vast te nemen. Knuffels kijkt hij nog totaal niet naar.
Maar het staat wel gezellig als versiering in de baby box![]()
Idem. Kheb dat ook zo veelvuldig niet gebruikt. Alle ja, kheb er elken dag wel een bijgehad en int bedje lag er vaak ook eentje onder (of bij borstvoeding) maar de hoeveelheid die ik had was ook weer niet nodig :').Iedereen zei ook tegen mij: ' genoeg tetradoeken, genoeg tetradoeken!!'
Ja jongens ik heb genoeg tetradoeken om drie crèches te bevoorraden. En zoooveel hebben we er eigenlijk niet gebruikt gehad.![]()
maar veel goeie grootte potjes dus!)Is vers eten maken en dan invriezen ook al slecht tegenwoordig?Sterilisator hebt ge eigenlijk niet nodig. tegenwoordig wordt steriliseren enkel aangeraden bij nieuw gerief dacht ik. Wij waste gewoon af met heel warm water. Babycook ook nooit gehad of gemist (we vrozen wel zelf potjes in, dat raden ze natuurlijk ook wel afmaar veel goeie grootte potjes dus!)

Zolang dat geen zware knuffels zijn, kan dat toch sowieso geen kwaad lijkt me? Het is nu pas sinds 4 maand dat de baby echt dingen naar zich toe kan trekken en hij kan nog niet verschuiven ofzo, dus even een knuffel van 30cm afstand naar zich toetrekken is ook nog geen optie.@Nineshots: knuffels in babybox als versiering, bedoelt ge dan als de baby er niet in ligt? Want bij hele kleintjes mag er eigenlijk zo min mogelijk bijliggen (en indien toch knuffels, altijd checken dat ge er kunt door ademen)