Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier gaat het slapen een pak beter de laatste tijd 🤞

Ik ga ermee naar boven rond 18:30-45 en valt ze vrij makkelijk van zelf in slaap (ik zit er naast in een schommelstoel, soms mijn hand op haar)

Snachts komt ze 2-3x wakker voor haar tuutje maar da's 2min werk en dan nog voor een flesje rond +-2:00-3:00.

We zijn wel terug begonnen met een droomvoeding te geven (eigenlijk pas sinds gisteren) om 22:00 en dan heeft ze kunnen doorslapen tot rond 06:00

Tot welke leeftijd hadden jullie kind(eren) nog nood aan een flesje snachts?
Tot 2j. Soms ervoor enkele keren gedacht dat we er helemaal vanaf waren, en dan kwam er weer een groeisprong, was ze weer ziek en vond ze er troost in,... 😔

Hier mag de oudste nu stempels plaatsen op een poster met allerlei etenswaren als hij het geproefd heeft, en als alles vol staat krijgt hij een Groot Cadeau. Dat helpt wonderwel. Vooral ook omdat we meestal vergeten om die stempels ook effectief te zetten :unsure:. Eet nu flink zijn spinazie op bijvoorbeeld, wat hij lang echt niet wou.

Blijft vaak ook wel grappig: "bah, nee, ik lust dat niet" (iets dat hij tot gisteren zeer graag at) of "maar ik lust dat zo graag!" (wanneer hij iets wil eten dat niet mag en hij nog nooit van zijn leven geproefd heeft). Enfin, dat tweede is grappig, dat eerste heel frustrerend :lol:

De dochter heeft morgen haar allereerste verjaardagsfeestje (als uitgenodigde) en al drie driftbuien omdat "tijd" nog wat te abstract is, ondanks netjes uit te leggen dat we eerst gaan slapen, dan s middags frietjes gaan eten, dan thuis nog eventjes op de tablet en dán naar X gaan.
18u: "Kom mama, we gaan naar boven in het grote bed op de tablet, dan mag ik naar X!" 🙈
Dat wordt me nog het dagje wel... :S

De dochter heeft morgen haar allereerste verjaardagsfeestje (als uitgenodigde) en al drie driftbuien omdat "tijd" nog wat te abstract is, ondanks netjes uit te leggen dat we eerst gaan slapen, dan s middags frietjes gaan eten, dan thuis nog eventjes op de tablet en dán naar X gaan.
18u: "Kom mama, we gaan naar boven in het grote bed op de tablet, dan mag ik naar X!" 🙈
Dat wordt me nog het dagje wel... :S
Toch maar eens checken of het zout voor op de frietjes niet in haar bed ligt.

Hier babyvan zeven weken en wordt nog om de 3-4uur wakker. Ik geef wel borstvoeding. Hopelijk gaat ze snel langer doorslapen. Ik lees overal verschillende opinies van lengte van slapen. Hoelang sliepen ze bij jullie op deze leeftijd ?

Hier babyvan zeven weken en wordt nog om de 3-4uur wakker. Ik geef wel borstvoeding. Hopelijk gaat ze snel langer doorslapen. Ik lees overal verschillende opinies van lengte van slapen. Hoelang sliepen ze bij jullie op deze leeftijd ?
De zoon werd toen tussen 2 en 4 wakker voor een flesje, de dochter sliep meestal van 23u tot 6-7u.

Ik ondertussen al aan het oefenen op het slaappatroon :help:
Vrouw heeft sinds kort 's nachts last van enorme krampen in haar voeten/benen die plots opkomen en gigantisch veel pijn doen. Ze heeft multivitaminen voorgeschreven gekregen en ook magnesium, maar helpt blijkbaar niet (genoeg). 25 weken zwanger nu, als dat relevant zou zijn.

Iemand die dit ook voorhad toevallig en tips heeft fzo?

Minimum 5x wakker toen tussen 19u en 6u. 😁

Ik ondertussen al aan het oefenen op het slaappatroon :help:
Vrouw heeft sinds kort 's nachts last van enorme krampen in haar voeten/benen die plots opkomen en gigantisch veel pijn doen. Ze heeft multivitaminen voorgeschreven gekregen en ook magnesium, maar helpt blijkbaar niet (genoeg). 25 weken zwanger nu, als dat relevant zou zijn.

Iemand die dit ook voorhad toevallig en tips heeft fzo?
Uitgebreid bloedonderzoek via de huisarts lijkt me de beste stap. 👍

IMG-20220430-062825.jpg

@Squidward @515
Dit is dus de dochter haar snackkast, regelmatig vul ik dat aan met kleine zakjes chips van <30gram.
Hier mag ze dus vrij in grabbelen, net als de fruitmand die binnen haar bereik staat en de snacks als kerstomaten en minikomkommers.

Tot welke leeftijd hadden jullie kind(eren) nog nood aan een flesje snachts?

Je zal hier zeker wel wat "horror ervaringen" tegenkomen maar om een positief blik te geven bij ons was dat 10 weken!

Uiteraard is dat echt anders per kind en komt meestal neer op gewoon al dan niet "pech" hebben :D

Onze jongste is nu 8 weken en heeft nog één nachtvoeding nodig maar ik merk aan z'n eet en slaap patroon dat dat geen maanden meer gaat duren dat hij zal doorslapen.

Oh wat ben ik gemeen.

De jongste (3) wil mario party spelen. Maar voor hem is dat gewoon meekijken terwijl ik speel en hij geeft commentaar.

Nu heb ik daar echt geen tijd voor, dus mario party walkthrough op youtube aan het streamen op de tv.

:laugh:

Ik ga blij zijn als die stress voor het afwerken van de infrastructuur voor het lentefeest voorbij is. Nog een week doorgeven.
Ik moet de laatste weken veel te veel: "nee papa heeft daar geen tijd voor" zeggen en dat voelt ellendig.

Terug
Bovenaan