Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij hadden ook de horrorversie, tot ik dit ontdekte!

Zeker voor nen tuuter zoals de onze was dit ideaal! Boven het tuutje zit een gat waardoor de "damp" in de neusgaten geleid wordt.
Pediater keurde het goed toen ze zag hoe het werkte. 😇
Hebben we voor onze kleinsten ook gebruikt deze winter. Werkte perfect in combinatie met babytv :woohoo:

Net de eerste keer achter de rug, vrij goed gelukt.

Eerst inderdaad naïef geweest en gedacht dat die rekker rond haar hoofdje ging lukken :laugh: heb het maskertje zelf wel goed tegen haar gezicht kunnen drukken

BabyTV to the rescue inderdaad!

Nu hopelijk een vlug herstel!
Van mee te lezen weet ik dat onze kinderen maar een paar dagen schelen. Toch straf hoezeer dat allemaal gelijkloopt.

Hier zonet ook een heel puffersysteem mee van bij de apotheek. Eerste keer zonet achter de rug. De zoon strubbelde maar doordat dat maskertje best goed aansluit was het best ok om toe te dienen vonden we. Nu hopelijk snel progressie want zijn lelijke hoest bleef maar aanslepen..

Voor de mensen uit Zuid-West/Oost-Vlaanderen:

Ondertussen Jungle City in Doornik uitgetest en de dochter vond het een ab-so-luut kleuterparadijs! Vanaf een jaar of 7-8 zal er heel wat van de magie weg zijn denk ik, maar we hadden een zeer rustige dag, mochten gewoon op de leuke attracties blijven zitten omdat er weinig volk was, personeel (allemaal jobstudenten) doet zijn best Nederlands te spreken ook, kortom: klein "pretpark" met een 10-tal attracties voor kleuters, grote buitenspeeltuin én binnenspeeltuin en ook enkele dieren om te bewonderen!

Voor de mensen uit Zuid-West/Oost-Vlaanderen:

Ondertussen Jungle City in Doornik uitgetest en de dochter vond het een ab-so-luut kleuterparadijs! Vanaf een jaar of 7-8 zal er heel wat van de magie weg zijn denk ik, maar we hadden een zeer rustige dag, mochten gewoon op de leuke attracties blijven zitten omdat er weinig volk was, personeel (allemaal jobstudenten) doet zijn best Nederlands te spreken ook, kortom: klein "pretpark" met een 10-tal attracties voor kleuters, grote buitenspeeltuin én binnenspeeltuin en ook enkele dieren om te bewonderen!
Mijn broer woont in Rumbeke en we zijn daar ook eens heengeweest. Inderdaad een fijn park voor peuters en kleuters.

Iemands tip om een hyperactieve peuter van 20 maanden in slaap te krijgen?

Het kind hangt mijn kloten uit de laatste tijd. Slecht eten en slapen, niet luisteren, hele dagen zeuren als ze haar goesting niet krijgt. Ze stapt ook nog altijd niet zelfstandig dus dat is ook nog een extra zorg. Al weken niet meer eens kunnen doorslapen. Op dit moment serieus spijt dat nummer 2 onderweg is, al is dat gelukkig maar voor oktober. Maar als de oudste dan niet wat makkelijker wordt ga ik er helemaal onderdoor gaan vrees ik. Mijn job leidt er ook onder en mijn sociaal leven ook, maar dat ligt de verre afstand met vrienden en familie.

Laatste keer naar Kind en gezin geweest vandaag.
Zoonlief die de laatste tijd in een rebelse, opstandige fase zit en dat het liefst toont en plein public had vandaag een super dag. Hij was braaf, vrolijk, lief, luisterde,... Het was vrij druk en hij was echt het braafste kindje daar.
Verschillende opmerkingen gekregen over hoe flink hij was en hoe goed hij wel niet kon luisteren. Oef.
Eindelijk nog eens wat complimenten gekregen van wildvreemden over mijn zoon. Deed deugd.
De laatste tijd kreeg ik eerder zo ' oef ben ik blij dat mijn kind zo niet is blikken'.

Het kind hangt mijn kloten uit de laatste tijd. Slecht eten en slapen, niet luisteren, hele dagen zeuren als ze haar goesting niet krijgt. Ze stapt ook nog altijd niet zelfstandig dus dat is ook nog een extra zorg. Al weken niet meer eens kunnen doorslapen. Op dit moment serieus spijt dat nummer 2 onderweg is, al is dat gelukkig maar voor oktober. Maar als de oudste dan niet wat makkelijker wordt ga ik er helemaal onderdoor gaan vrees ik. Mijn job leidt er ook onder en mijn sociaal leven ook, maar dat ligt de verre afstand met vrienden en familie.
Routine, Routine, Routine. Zonder martelaar te spelen, consequent blijven in je gedrag. Altijd op hetzelfde moment naar bed, met altijd dezelfde rituelen. Feestje met familie? Sorry, om 20 uur moet je naar huis omdat je kind moet slapen. Pijnlijk in het begin, maar liever een goeie nachtrust, een job en een sociaal leven overdag dan de hel 's nachts.

Meer dan dat kan ik jammer genoeg niet aanraden. Misschien doe je dit al, maar als je dat nog niet doet, moet je kijken hoe je routine in je leven kan brengen.

Routine zoals JPV zegt, maar ook verplichte rust!
Wat dat niet zelfstandig stappen betreft: hier deed ze haar eerste stapjes 1 dag voor haar 18 maand, maar die stond op andere niveaus veel sterker, waardoor de pediater dat allemaal normaal vond: misschien eens bij een pediater langsgaan om je wat gerust te stellen?

Hier zijn we op dik 2j bij de slaappediater in het uz belandt, die zei op 2 minuten al: is ze altijd zo druk? (Ik vond haar op dat moment niet druk :unsure: ) zou komen door overprikkeling én oververmoeidheid. Alez, bij ons toch... Dus terug de slaapwekker gebruikt en niet uit bed als het konijntje nog sliep. Heeft een paar weken geduurd maar rendeert 2j later nog steeds! Ze deed toen geen middagdutjes meer, maar de slaappediater hamerde op rustmomenten, dus wél in bed, met een boekje, zachte muziek,.. slapen moet niet, een rustige omgeving en weinig prikkels wél.
Om 19u ook naar bed, moe of niet. Feestje of niet, hier gingen we om 17u weg. Ook nu nog: om 17u thuis in haar eigen omgeving om het avondritueel te starten. Ze heeft echt wel meer dan een uur nodig bij ons om tot rust te komen.

Heel veel sterkte in elk geval!!!

Kan routine alleen maar bijtreden, is hier ook altijd de heilig graal geweest voor een goede nachtrust. Altijd op hetzelfde uur dutje en naar bed in de avond. Voor slapengaan proberen tot rust te komen. Verder zien dat ze niet hyperactief zijn door te weinig slaap of net dat ze te veel slapen overdag waardoor ze 's avonds niet kunnen slapen.

Ik ga hier geen tips geven rond slapengaan, aangezien dat hier ook een drama is (en dat is incl de vaste structuur etc :p)
Maar ik kan u wel zeggen dat uw lichaam en geest wat went aan het gebrek aan slaap...

Vanaf welke leeftijd ongeveer begint routine echt belangrijk te worden?
Ik dacht dat de eerste 4 maand het vrij random is hoeveel en wanneer ze slapen, maar dat vanaf dan een vast slaapritme begint te ontwikkelen. En vanaf dat punt is die routine belangrijk omdat ze hierdoor zelf melatonine beginnen aan te maken omdat het "bedtijd" wordt. Volwassenen doen dit op basis van zonlicht etc, maar baby's gaan (thanks zomeruur...) natuurlijk slapen wanneer het eigenlijk nog maar midden in de namiddag is.

Ik ga hier geen tips geven rond slapengaan, aangezien dat hier ook een drama is (en dat is incl de vaste structuur etc :p)
Maar ik kan u wel zeggen dat uw lichaam en geest wat went aan het gebrek aan slaap...
Tot ge over een paar jaar foto's bekijkt van vóórdat jullie kinderen hadden. Dit maakt u echt ouder :D

Kwamen overtijd nog een foto van onszelf tegen op vakantie van 6j geleden. Verdoeme wij zagen er goed uit tov nu :lol:

Vanaf welke leeftijd ongeveer begint routine echt belangrijk te worden?
Hier is er al een beetje routine als in zelfde uur gaan slapen. Na het badje nog even onder de babygym en dan flesje etc.

Voor de rest niet echt veel tijd om nog "meer" in de routine te steken/niet nodig savonds want tegen 19:00 is ze echt KO :tongue:

Nabije toekomst misschien een boekje introduceren ofzo, kijkt ze echt graag naar.
Wij hadden ook de horrorversie, tot ik dit ontdekte!

Zeker voor nen tuuter zoals de onze was dit ideaal! Boven het tuutje zit een gat waardoor de "damp" in de neusgaten geleid wordt.
Pediater keurde het goed toen ze zag hoe het werkte. 😇
Deze gekocht omdat het sochtends/savonds toch iets moeilijker gaat met het gewone maskertje, life saver!

Voor de rest niet echt veel tijd om nog "meer" in de routine te steken/niet nodig savonds want tegen 19:00 is ze echt KO :tongue:
Misschien gewoon vroeger gaan slapen? Het klinkt contradictorisch, maar een kind dat te moe is, slaapt niet goed. In het begin sliep die van ons ook niet goed... totdat we consistent ze een uur vroeger in bed deden.

Hier is er al een beetje routine als in zelfde uur gaan slapen. Na het badje nog even onder de babygym en dan flesje etc.

Nabije toekomst misschien een boekje introduceren ofzo, kijkt ze echt graag naar.

Deze gekocht omdat het sochtends/savonds toch iets moeilijker gaat met het gewone maskertje, life saver!
Hier wordt elke avond deze voorgelezen: https://www.bol.com/be/nl/p/baby-zen-boris-beer-is-niet-moe/9200000107384353/

Staan de verschillende stapjes die je kan doen bij een slaapritueel in (lampje aandoen, wiegen, aaien, liedje zingen, zoentje geven, ...) Ze snapt er niks van, maar omdat het altijd datzelfde boekje is, en dezelfde handelingen, zie je ze gewoon al kalmeren eens we halfweg zijn.

Maar ze begint duidelijk meer en meer te begrijpen van wat we zeggen, dus ik denk dat we binnenkort wel naar meer variatie in verhaaltjes gaan moeten.

Misschien gewoon vroeger gaan slapen? Het klinkt contradictorisch, maar een kind dat te moe is, slaapt niet goed. In het begin sliep die van ons ook niet goed... totdat we consistent ze een uur vroeger in bed deden.
"Probleem" is dat we pas thuis zijn rond 17:30-45 van de crèche. Tegen dat ze dan wat bekomen is, pyjama aan, flesje etc. Is het al snel 18:30-45 en dan ga ik er idd mee naar boven. KO misschien te extreem uitgedrukt, maar om 19:00 heeft ze echt haar bed nodig :)

Gisteren/vannacht doorgeslapen van 19:00 tot 05:30 :clap:

Zoals andere hier al hebben gezegd is routine het belangrijkste. Die van ons MOET om 19u in bed liggen, anders hebben wij de dag erna een strontvervelend kind. Laatste uur voor het slapengaan ook geen extreem prikkelende dingen meer doen (super actief spelen bv.).
Zoals Lint ook al zei misschien eens vroeger gaan slapen of sneller een time-out geven? Bij ons viel er veel druk van ons af toen we ons kind in plaats van om 20-21u elke avond vast om 19u in bed staken. Die heeft de eerste twee weken redelijk veel geweend, maar nu gaan we nog maar de slaapkamer in of die zen ogen vallen al bijna dicht.

Terug
Bovenaan