Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Iets anders: wij gaan volgende week een weekendje naar Limburg (logeren in de buurt van Heers). Op de planning staan sowieso Bokrijk en de Japanse tuin, en als het dit weer blijft mogelijk ook Plopsa Indoor. Hebben jullie nog tips met 2 kleuters? Ook qua restaurants?

Iets anders: wij gaan volgende week een weekendje naar Limburg (logeren in de buurt van Heers). Op de planning staan sowieso Bokrijk en de Japanse tuin, en als het dit weer blijft mogelijk ook Plopsa Indoor. Hebben jullie nog tips met 2 kleuters? Ook qua restaurants?
Theater café in Hasselt is kindvriendelijk met speeltuin, eventueel te combineren met de Japanse tuin dan.

Ja, absoluut. Het is hier kiezen tussen "ok, mama zal het dan doen", waardoor mijn vrouw geen seconde met rust gelaten wordt, ofwel het negeren maar dan continue krijsende kinderen hebben.
Ik ken het ze, het zorgt hier ook voor voldoende frustratie bij ons allebei :')

Saraland ipv plopsaindoor

Wat zijn hier de plannen voor de paasvakantie? We zijn een beetje aant zoeken wat we kunnen doen met de hele bende maar door het leeftijdsverschil is dat niet zo evident. De oudste is er 15 en de jongste is er 2...

Onze dochter heeft echt nog steeds zwaar last van een hoest en verstopte neus :frown:

We spoelen zo vaak maar 1x hoesten en de neus is opnieuw verstopt. Ze heeft nu ook echt pijn tijdens het hoesten heb ik de indruk.

Hier idem. Al twee weken en nog geen beterschap. Pijn tijdens het hoesten is wel op en af. Ikzelf ook al twee weken verkouden. Veel langer zal het niet meer duren dan, hoop ik, al zei ik dat vorige week ook al. :unsure: Spoelen helpt hier ook weinig.

Hier idem. Al twee weken en nog geen beterschap. Pijn tijdens het hoesten is wel op en af. Ikzelf ook al twee weken verkouden. Veel langer zal het niet meer duren dan, hoop ik, al zei ik dat vorige week ook al. :unsure: Spoelen helpt hier ook weinig.
Hier ook al twee weken idd. De laatste dagen wel zeer erg, ik hoop dat dit wil zeggen dat het allemaal wat "los" aan het komen is en niet meer lang zal duren. Hopelijk geen wishful thinking :unsure:

Hier ook al twee weken idd. De laatste dagen wel zeer erg, ik hoop dat dit wil zeggen dat het allemaal wat "los" aan het komen is en niet meer lang zal duren. Hopelijk geen wishful thinking :unsure:
Je kan eens nasonex (denk ik?) spray gebruiken voor baby's. Hierbij wel opletten, 1x sprayen, niet meer. Ook al lijkt er precies niks uit te komen. En het hoofdeind van het bedje omhoog zetten.
Maar jammer genoeg is er geen echte medicatie die ze u gaan geven om een verkoudheid door te komen...

Al aerosol geprobeerd? Dat helpt hier altijd heel goed.

Hier blijft de cyclus van ziek zijn ook maar duren. Sinds een maand is het dubbele oorontsteking, oorontsteking, klierkoorts, griep, griep… Afwisselend tussen de 2 kinderen. Het mag zo eens gaan stoppen :)

Gelukkig hebben ze er niet veel last van (nurofen FTW!) maar het is toch altijd een gedoe.

Al aerosol geprobeerd? Dat helpt hier altijd heel goed.

Hier blijft de cyclus van ziek zijn ook maar duren. Sinds een maand is het dubbele oorontsteking, oorontsteking, klierkoorts, griep, griep… Afwisselend tussen de 2 kinderen. Het mag zo eens gaan stoppen :)

Gelukkig hebben ze er niet veel last van (nurofen FTW!) maar het is toch altijd een gedoe.
Nog niet begonnen met aerosol. Dokter zei ook dat het echt niet nodig is maar bon, nu zijn we inderdaad al twee weken verder... We nemen ze ook telkens mee id badkamer etc voor de damp maar weinig succes

Ze zullen het zo ook wel doorstaan zeker? Geen koorts, drinken gaat goed, nog redelijk energiek. Zolang dat OK is. Wij zijn ermee nog niet naar de huisarts geweest want die kan inderdaad ook niet veel betekenen.

Na 2 weken zegt de dokter bij ons toch gewoon aerosol. Blijft ongemakkelijk voor de kinderen en met 3-4 dagen aerosol ben je er meestal vanaf als het niet te erg is.

Onze dochter heeft echt nog steeds zwaar last van een hoest en verstopte neus :frown:

We spoelen zo vaak maar 1x hoesten en de neus is opnieuw verstopt. Ze heeft nu ook echt pijn tijdens het hoesten heb ik de indruk.
Net telefoon gehad van de crèche dat ze zeer weinig drinkt, er wat suf bijzit. Blijkbaar ook veel rsv gevallen momenteel, fun fun.

Na 2 weken zegt de dokter bij ons toch gewoon aerosol. Blijft ongemakkelijk voor de kinderen en met 3-4 dagen aerosol ben je er meestal vanaf als het niet te erg is.
Wij hebben deze keer een "puffer" gebruikt in plaats van aerosol (puffer met soort voorzetkamer met ademmasker). Daar ben je veel sneller vanaf. 10 secondjes inademen en klaar.

Terug
Bovenaan