Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe babyfoon, vooral omdat we graag eentje willen met een groter bereik. We zijn vaak aan het verbouwen op de werf naast onze woning, dus zou het ideaal zijn dat we allebei gewoon tegelijk kunnen werken terwijl onze pagadder ligt te maffen. Iemand aanraders? Camera/muziekje is allemaal niet nodig.

Wat vinden jullie van het idee om de overburen te laten 'babysitten' door simpelweg de babyfoon met hen mee te geven terwijl zij in hun huis blijven zitten en je je baby wel in eigen huis laat slapen. (ze slaapt consistent door) Compleet onverantwoord? Ok?
Ik weet dat er wel VEEL meer onverantwoorde dingen gebeurden toen ik klein was. 🤣
(Genre: "de kleine doet een dutje, snel naar de buurtwinkel om boodschappen").
Er is op die manier wél toezicht he.

Wel, onze babyfoon staat misschien 10m van de ontvanger, en dat werkt niet. Kan natuurlijk zijn dat het komt door de betonnen tussenvloer etc, maar het is wel vrij rampzalig...

Vooral, ze maken er een wifiverbinding op, waarom werkt die ontvanger niet via de wifi??
Hier ook zo iets met de babyfoon die ik in dit huis gebruikte, onwaarschijnlijk veel gekraak! Nu een Motorola die je in het stopcontact plugt, een wereld van verschil qua geluidskwaliteit!

Wij hebben een standaard Philips babyfoon zonder camera.
Tegen ons zei de verkoopster dat de babyfoons zonder camera een veel beter bereik hebben dan die met camera en snufjes.
Ik kan niet vergelijken maar met onze babyfoon kunnen we tot achter in de tuin gaan en hebben we nog bereik. (Ons huis staat op 14are dus relatief grote tuin).
Dit, ook een Philips hier zonder camera en die gaat gewoon tot achteraan in de tuin qua bereik. Huis staat vooraan (echt op anderhalve meter van het voetpad), slaapkamer is op het verdiep, huis op 8 are, de afstand van de slaapkamer zal in vogelvlucht een dikke 30 meter zijn.

Wij hebben twee standaard babyfoons van Philips, nog nooit last gehad met bereik. Een camera hebben we eigenlijk nooit echt gemist, dat zou hoogstens eens leuk zijn om te kunnen kijken wat ze doen wanneer ze al wakker maar nog stil zijn.

Bij onze dochter (nu 2j) ligt nog altijd zo'n aerosleep overtrek op haar bed. Een angelcare hebben we nooit aangeschaft, omdat ze ons hadden gewaarschuwd dat dat nogal vaak vals positieven kan geven.

Wij hadden een gewone basic babyfoon van Alecto (zeer tevreden van, 5 jaar meegegaan en gebruikten we ook als wij bij de buren waren vb.). Dit in combinatie met angelcare. Wij hebben daar nooit problemen mee gehad, nauwelijks vals positieven. We hebben een houten plank op de lattenbodem gelegd +met gaten in geboord voor de verluchting) en daarop lag de angelcare.

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe babyfoon, vooral omdat we graag eentje willen met een groter bereik. We zijn vaak aan het verbouwen op de werf naast onze woning, dus zou het ideaal zijn dat we allebei gewoon tegelijk kunnen werken terwijl onze pagadder ligt te maffen. Iemand aanraders? Camera/muziekje is allemaal niet nodig.

Wat vinden jullie van het idee om de overburen te laten 'babysitten' door simpelweg de babyfoon met hen mee te geven terwijl zij in hun huis blijven zitten en je je baby wel in eigen huis laat slapen. (ze slaapt consistent door) Compleet onverantwoord? Ok?
Wij hebben een van Neonate. Die gaat toch al rap een 60/70 meter ver met 1 buitenmuur ertussen. Is zonder camera en tierlantijntjes.

De buren laten oppassen zou ik ze niet aan doen. Zelf weet ge soms al niet wat doen als een baby weent, laat staan dat de buren dat zouden moeten oplossen. Ik zou het dus niet doen vanwege verantwoordelijkheid, maar gewoon om de buren geen stress te bezorgen.

Wij hebben een van Neonate. Die gaat toch al rap een 60/70 meter ver met 1 buitenmuur ertussen. Is zonder camera en tierlantijntjes.

De buren laten oppassen zou ik ze niet aan doen. Zelf weet ge soms al niet wat doen als een baby weent, laat staan dat de buren dat zouden moeten oplossen. Ik zou het dus niet doen vanwege verantwoordelijkheid, maar gewoon om de buren geen stress te bezorgen.
Als de buren goede vrienden zijn en op voorhand al vaak over de vloer zijn geweest en contact hebben gehad met de baby, zie ik daar precies toch niet echt een probleem in. Dan zie ik persoonlijk niet het verschil met grootouders, familie of vrienden die babysitten.

Junior in bed, ik in de zetel.
J: mamaaaaaaaa?
M: ja?
J: je hebt mij nog geen zoen gegeven!
M: ik heb er jou zelfs drie gegeven!
J: mamaaaaaaa?
M: ja?
J: maar ik heb JOU nog geen zoen gegeven!
M: als ik nu naar boven kom voor die zoen, ga je mama dan de rest van de avond met rust laten?
J: is het nu vanavond?
M: ja
-stilte-
J: oké dan!

🤣 Daar ga ik nog ZO mijn peren mee zien! 🙈🙈🙈

De jongste moet na de paasvakantie naar school dus ik moet ze toch echt eens op de pot krijgen. Niet dat ze daar zooo moeilijk over doen, maar ik wil het die lieve juf toch gemakkelijker maken waar ik kan. Ik breng daar al een redelijk dominant karaktertje binnen, dus zindelijkheid is toch wel welkom. Maar ik ben niet zot van deze fase… vorige maand al eens liggen proberen en ik kwam gewoon nergens. Dit weekend nog eens werk van maken, alle tips welkom! Ik weet zelfs al niet meer hoe ik dat met mijn eerste kind gedaan heb.

De jongste moet na de paasvakantie naar school dus ik moet ze toch echt eens op de pot krijgen. Niet dat ze daar zooo moeilijk over doen, maar ik wil het die lieve juf toch gemakkelijker maken waar ik kan. Ik breng daar al een redelijk dominant karaktertje binnen, dus zindelijkheid is toch wel welkom. Maar ik ben niet zot van deze fase… vorige maand al eens liggen proberen en ik kwam gewoon nergens. Dit weekend nog eens werk van maken, alle tips welkom! Ik weet zelfs al niet meer hoe ik dat met mijn eerste kind gedaan heb.
Hier was dat gewoon een potje centraal in de leefruimte en bloot onder een rokje. Zodra ze iets voelde zoals een slip, liet ze het lopen! Als ze bloot was ging dat plots veel sneller! Op enkele dagen was ze bijna volledig zindelijk, dan een slipje en een week later een legging.

Gewoon proberen zou ik zeggen! 💪

De eerste dweil beurt is een feit :laugh: maar oké, effe doorbijten dit weekend! Merci Mulan!
Sommige kinderen voelen zich dan weer meer op hun “gemak” als het potje niet tè centraal staat (of toch wat afgeschermd, zeker als er al een groter kind rondloopt kan dat schelen). In mijn beperkte ervaring volstond het om het potje nog altijd centraal in de living te zetten, maar naast een mand met dekens.

Hier vandaag ook begonnen met het laten rondlopen zonder luier. Zucht. Twee keer al mogen opvegen als hij heel fier roept ' plas op de grond , plas op de grond'

Alé net zoals onze dochter toen die 3-4 weken oud is, hebben we een ziekenhuis bezoek aan ons been. Snurkt als een varken maar het is niet duidelijk wat het veroorzaakt, spoelen helpt niet. Getest op griep, RSV of COVID maar dat is gelukkig negatief. Volgende stap is de NKO.

Had de start van de vakantie toch anders voorgesteld... :headshake:

Hier vandaag ook begonnen met het laten rondlopen zonder luier. Zucht. Twee keer al mogen opvegen als hij heel fier roept ' plas op de grond , plas op de grond'
Wees blij dat hij roept stel u voor dat je het ruikt en je weet niet waar het ligt...
Ik denk dat dat de reden is dat mijn broer pas is beginnen verbouwen (met van die convectoren in de grond) eens de kinderen zindelijk waren. Stel u maar eens voor dat ze daar in plassen... Of erger.

Er zit iets in de lucht denk ik...
Mijn leven met een twee en halfjarige op het moment: ik wil het woord 'stout' niet in de mond nemen maar wel de woorden tegendraads, eigenzinnig, koppig, en selectief doof...

Terug
Bovenaan