Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik moet hier op mijn woorden beginnen te letten. De zoon kan al te goed en te duidelijk praten en dingen nazeggen die hij opvangt ...
Ik had een afspraak bij de pediatrie vandaag in het ziekenhuis maar dat is echt een vervelende parking en ik vond geen plek en als er plek was had er iemand zich schuin of over de lijn geparkeerd, ge kent het wel. Dus ik was al stilletjes aan het vloeken op 'die stomme kutparking'...
Komen we uiteindelijk bij de dokter en ze zegt ' ik was al op jullie aan het wachten' en die kleine aap antwoordt bloedserieus ' ja die stomme kutparking he' 🙈
Ik was een tijdje geleden op den oudste zijn Switch Super Mario aan 't spelen want het was een te moeilijk level voor hem en ging dood tegen (fake) Bowser, waardoor ik "godverdomme se klootzak" zei. 1 keer raden wat hij de eerste keer zei toen hij er ook moest tegen vechten?

:headshake:

Laatst bewerkt:
Dochter is anderhalf en begint al aan te geven dat ze een Blijde Boodschap heeft gedaan in haar pamper. Nog wat vroeg om te beginnen met potjestraining, maar dat stemt wel hoopvol.
Ik ben ook aan 18 maand begonnen, gewoon geen luier meer aan onder haar rokje thuis. 🤷🏼

Da's heel uiteenlopend. In onze vriendenkring zijn we quasi de enige die een gewone babyfoon gebruiken. Geen camera, gewoon een basic model waarbij je kan je terug praten, met een muziekje en lampje en that's it. Maar sommigen vinden dat niet voldoende of geruststellend en verkiezen een camera.
Die van ons was zelfs nog eenvoudiger. Niet terugpraten of muziekje (of lampje) gewoon super basic alecta modelleke. Tot 4 a 6 maand sliepen ze toch bij ons in de kamer (wat de gevaarlijkste periode is) en daarna is dat wel een beetje wennen maar ook niet echt gemist.

Er was natuurlijk ook geen voorgeschiedenis van wiegendood bij ons in de familie. Das een andere situatie.

Dochter is anderhalf en begint al aan te geven dat ze een Blijde Boodschap heeft gedaan in haar pamper. Nog wat vroeg om te beginnen met potjestraining, maar dat stemt wel hoopvol.
Niet te vroeg toch? Kan best als ze zo'n dingen al aangeeft. Kzou daar zeker op inspelen.

Mijn jongens waren vrij laat en zelfs daar heb ik regelmatig eens een weekje geprobeerd vanaf 1,5-2 jaar (al mocht dat niet baten, de jongste is nu eindelijk overdag zindelijk, af en toe een Kaka ongelukje daargelaten, en die is 3,5 🤦‍♀️ (de oudste zal ook iets meer dan 3 geweest zijn).

Laatst bewerkt:
Ik moet daar dringend ook mee stoppen maar ik durf niet, onze jongste (3 jaar) slaapt nog altijd op die babymonitormatjes onder zijn matras.

gebruik het wel voornamelijk voor het lampje maar toch, het geef me wel een geruster gevoel :lol:

De kinderen beginnen op te brengen!

onze gemiddelde restafval ophaling in container zat rond de 11,5 kilo (inclusief pampers) en nu de jongste ook wat properder op zijn eigen is zijn we naar 7,5 gezakt :lol:

feest, ne nugget extra

De kinderen beginnen op te brengen!

onze gemiddelde restafval ophaling in container zat rond de 11,5 kilo (inclusief pampers) en nu de jongste ook wat properder op zijn eigen is zijn we naar 7,5 gezakt :laugh:

feest, ne nugget extra
Onze afrekening volgt binnenkort, ik ben eens benieuwd. En dit jaar ook de kinderopvang ingeven op de belastingsaangifte, hopelijk compenseert dat wat want dat is toch maandelijks een serieuze kost die er telkens aan komt.

Ik moet hier op mijn woorden beginnen te letten. De zoon kan al te goed en te duidelijk praten en dingen nazeggen die hij opvangt ...
Ik had een afspraak bij de pediatrie vandaag in het ziekenhuis maar dat is echt een vervelende parking en ik vond geen plek en als er plek was had er iemand zich schuin of over de lijn geparkeerd, ge kent het wel. Dus ik was al stilletjes aan het vloeken op 'die stomme kutparking'...
Komen we uiteindelijk bij de dokter en ze zegt ' ik was al op jullie aan het wachten' en die kleine aap antwoordt bloedserieus ' ja die stomme kutparking he' 🙈
Hier ook eens toen ze 2,5 was ofzo.
Ze zat langs mij in de wagen. Ik rem voor het oranje en als ik stil sta.
Kind: Fuck eh
Ik: Wat zegt gij nu???
Kind: Ah ja mama zegt dat altijd als het licht oranje is.

🤦‍♂️

Mama's en papa's, welke babymonitor hebben jullie? Enerzijds babyfoon, en anderzijds voor wiegedood enz.
Ik moet zeggen dat ik zelf niet 100% gerust ben voor wiegedood (we hebben wel een speciaal matrasje daarvoor) en dus zou ik naast een babyfoon ook zo'n monitor willen. Ik zag al pakketten waar alles in 1 zit, en aparte toestellen. Zo'n nijpertje om aan de pamper te hangen lijkt me bv wel handig om een baby in de gaten te houden.
Heeft iemand hier dat? Content van? En qua babyfoon? Reacties zeker welkom :)
Wij hebben deze:

Al 3,5 jaar quasi continu in gebruik en heel tevreden van.
Als je ooit een tweede wilt, kan je heel eenvoudig een tweede camera koppelen.
Je hebt sowieso andere modellen met meer mogelijkheden (wifi, op gsm zien als je niet thuis bent), maar dit is echt een WYSIWYG-model. Camera goedzetten, koppelen met ontvanger, en klaar!

Ik weet niet of je een lijst gaat leggen -indien je dit nog moet doen, innige deelneming :unsure: -, maar sommige winkels hebben soms proefmodellen die je eens mee naar huis mag nemen om te testen.

Onze afrekening volgt binnenkort, ik ben eens benieuwd. En dit jaar ook de kinderopvang ingeven op de belastingsaangifte, hopelijk compenseert dat wat want dat is toch maandelijks een serieuze kost die er telkens aan komt.
Awel, daar ben ik ook eens benieuwd naar wat hier het effect van is op de aangifte.
Niet dat ik mijn dochter minder graag voor zie, maar dat is toch een stukje arm en been per maand.

:laugh: :laugh:

Mijn petekindje zei vorig weekend "jij hebt een zaadje in tante haar buik gestoken" tegen mij, en mijn broer (zijn pa) vraagt "waar heb je dat gehoord?!"
Van mij dus... ik moet dat ooit gezegd hebben toen we aankondigden dat mijn vrouw zwanger was. Die kinderen onthouden veel te goed.

OT een vraag:

Mama's en papa's, welke babymonitor hebben jullie? Enerzijds babyfoon, en anderzijds voor wiegedood enz.
Ik moet zeggen dat ik zelf niet 100% gerust ben voor wiegedood (we hebben wel een speciaal matrasje daarvoor) en dus zou ik naast een babyfoon ook zo'n monitor willen. Ik zag al pakketten waar alles in 1 zit, en aparte toestellen. Zo'n nijpertje om aan de pamper te hangen lijkt me bv wel handig om een baby in de gaten te houden.
Heeft iemand hier dat? Content van? En qua babyfoon? Reacties zeker welkom :)
Wij hebben ook een aerosleep (dat matrasje), en een angelcare gebruikt. Maar dat werkt niet zo fantastisch...

En qua babyfoon hebben wij een luvion met camera, maar daar zijn we eigenlijk niet content van. Bereik is slecht, valt regelmatig uit, app trekt op niks...

Wij hebben ook een aerosleep (dat matrasje), en een angelcare gebruikt. Maar dat werkt niet zo fantastisch...

En qua babyfoon hebben wij een luvion met camera, maar daar zijn we eigenlijk niet content van. Bereik is slecht, valt regelmatig uit, app trekt op niks...
We hebben ook een Luvion met camera. Bereik is inderdaad niet altijd optimaal en de app gebruiken we niet, maar ik vind het wel handig om te kijken wat er gaande is wanneer onze dochter lawaai ligt te maken. Of om vertederd te kijken hoe ze met haar mondje open ligt te slapen terwijl ze haar pronte kont in de lucht steekt en zachtjes snurkt. :love:

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe babyfoon, vooral omdat we graag eentje willen met een groter bereik. We zijn vaak aan het verbouwen op de werf naast onze woning, dus zou het ideaal zijn dat we allebei gewoon tegelijk kunnen werken terwijl onze pagadder ligt te maffen. Iemand aanraders? Camera/muziekje is allemaal niet nodig.

Wat vinden jullie van het idee om de overburen te laten 'babysitten' door simpelweg de babyfoon met hen mee te geven terwijl zij in hun huis blijven zitten en je je baby wel in eigen huis laat slapen. (ze slaapt consistent door) Compleet onverantwoord? Ok?

Die Luvion app is echt niet normaal slecht. IDD ook niet content van onze babyfoon. Vooral het bereik.. rampzalig

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe babyfoon, vooral omdat we graag eentje willen met een groter bereik. We zijn vaak aan het verbouwen op de werf naast onze woning, dus zou het ideaal zijn dat we allebei gewoon tegelijk kunnen werken terwijl onze pagadder ligt te maffen. Iemand aanraders? Camera/muziekje is allemaal niet nodig.

Wat vinden jullie van het idee om de overburen te laten 'babysitten' door simpelweg de babyfoon met hen mee te geven terwijl zij in hun huis blijven zitten en je je baby wel in eigen huis laat slapen. (ze slaapt consistent door) Compleet onverantwoord? Ok?
Wij hebben een standaard Philips babyfoon zonder camera.
Tegen ons zei de verkoopster dat de babyfoons zonder camera een veel beter bereik hebben dan die met camera en snufjes.
Ik kan niet vergelijken maar met onze babyfoon kunnen we tot achter in de tuin gaan en hebben we nog bereik. (Ons huis staat op 14are dus relatief grote tuin).

Wij hebben een standaard Philips babyfoon zonder camera.
Tegen ons zei de verkoopster dat de babyfoons zonder camera een veel beter bereik hebben dan die met camera en snufjes.
Ik kan niet vergelijken maar met onze babyfoon kunnen we tot achter in de tuin gaan en hebben we nog bereik. (Ons huis staat op 14are dus relatief grote tuin).
Wel, onze babyfoon staat misschien 10m van de ontvanger, en dat werkt niet. Kan natuurlijk zijn dat het komt door de betonnen tussenvloer etc, maar het is wel vrij rampzalig...

Vooral, ze maken er een wifiverbinding op, waarom werkt die ontvanger niet via de wifi??

Wel, onze babyfoon staat misschien 10m van de ontvanger, en dat werkt niet. Kan natuurlijk zijn dat het komt door de betonnen tussenvloer etc, maar het is wel vrij rampzalig...

Vooral, ze maken er een wifiverbinding op, waarom werkt die ontvanger niet via de wifi??
🙈 Daar moet ik u een deftig antwoord op schuldig blijven.
Ons huis is van de jaren 70 dus dat zal ook wel helpen bij het bereik 🤷🏼‍♀️

Terug
Bovenaan