Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

@Lint ja, wij hadden er ook zo eentje die 5 keer op een nacht de kotssluizen kon openzetten. Waanzinnig gewoon. Na 2 keer lakens verversen op een nacht sta je dan idd op scherp om bij het minste geluid naar de kinderkamer te spurten en desnoods die kleine boven de vloer te houden. Liever dweilen dan lakens verversen.

Also, kotsstank terwijl je een halve minuut wakker bent is niet te harden. Zat ik daar dan zelf regelmatig bijna over m'n nek te gaan 😂

Dat toilettafereel is wel zalig 😅

Suggestie: geef hen een emmertje. Ik stond er zelf van verbaasd hoe jong ze dat besef al hebben en hun best doen om niet te morsen.

Is mogelijk wel deels genetisch.

Also, kotsstank terwijl je een halve minuut wakker bent is niet te harden. Zat ik daar dan zelf regelmatig bijna over m'n nek te gaan 😂
Amaai nog ni. Dan heb ik eens corona, heb ik nog niet eens geurverlies :puke:.

Suggestie: geef hen een emmertje. Ik stond er zelf van verbaasd hoe jong ze dat besef al hebben en hun best doen om niet te morsen.

Na de 2e keer hebben we dat gedaan ja, ze deed dat uiterst goed, en bleef ee eigenlijk vrij rustig bij.
+1 voor empirisch bewijs dat het genetisch is 👌

Ja, emmertje erbij zetten idd van zodra je denkt dat het van dat zou kunnen zijn. En heel begripvol blijven, ze kunnen er echt niets aan doen dat ze overgeven in bed en dat moeten ze absoluut weten, maar "als het kan, neem dan het emmertje".

Onze jongste is daar pas echt zot in (anderhalf), die kotst naast hem in bed - draait zich daarna om en slaapt gewoon instant verder. :unsure:

Ja, emmertje erbij zetten idd van zodra je denkt dat het van dat zou kunnen zijn. En heel begripvol blijven, ze kunnen er echt niets aan doen dat ze overgeven in bed en dat moeten ze absoluut weten, maar "als het kan, neem dan het emmertje".
Uiteraard

Onze jongste is daar pas echt zot in (anderhalf), die kotst naast hem in bed - draait zich daarna om en slaapt gewoon instant verder. :unsure:
En is dat ook een +1 voor empirisch bewijs? 🤓

En is dat ook een +1 voor empirisch bewijs? 🤓

De overtreffende trap van "kotslakens verversen 's nachts met een slaaphoofd" is dat, plus uw kleine ook nog eens in de douche zetten omdat zijn/haar haar plakt van erin te liggen draaien. 😑

Voldoende gevarieerd aanbieden doen wij ook maar aan heel die reutemeteut van ‘tis dat of niks’ of ‘dan blijf je zitten tot minstens x of y op is’ hebben wij nooit meegedaan. Bij mijn man was dat zo en die is über kieskeurig nu tot op het punt als zijn zin van eten niet in huis is (bijv keiveel zin in steak en we hebben enkel vis) dan eet hij nog liever niet. Een kleuter soit, hij neemt zijn nu vrij zijn om te kiezen volkomen op, niemand gaat die ooit nog dicteren wat te eten.
Bij mij thuis was het eet waar je zin in hebt (van je bord wtv) en heb je specifiek zin in iets, vraag het (graag zelfs, moest ons moeder niet denken). Veel honger, weinig of geen honger? Alles was ok en bespreekbaar. Ik eet alles.
Je hebt de luxe van volle supermarkten en jij kiest gewoon elke dag wat eten maar uw kleine moet zich daar maar aan aanpassen? Nope. Er is leren eten en leren eten. Eten en moeten mogen niet samen. Recipe4Disaster.
Goh ja, hier moeten ze wel minstens proeven, soms slagen ze er ook in om iets 5 keer "superlekker, 2 duimen omhoog, woehoew" te vinden, om dan 2 weken later datzelfde eten het verschrikkelijkste ter wereld te vinden.
Maar bijna elke week mogen ze elk minstens 1 keer mee kiezen wat we eten en we betrekken ze ook wel bij het koken (look pellen, groentjes voorbereiden).

De overtreffende trap van "kotslakens verversen 's nachts met een slaaphoofd" is dat, plus uw kleine ook nog eens in de douche zetten omdat zijn/haar haar plakt van erin te liggen draaien. 😑
En dan proberen ze te kalmeren omdat ze hysterisch zijn. ‘Tis allemaal zo erg niet’ .

Ene moment lig je te slapen, andere moment kots je de ziel uit uw lijf en zetten mama en papa u bijna manu militari onder een douche terwijl ge ni goed en wel beseft wat er aan de hand is. Komen ze af met ‘tis allemaal zo erg ni’. Als ik ne kleine was ik zou al snel mijne middelvinger leren gebruiken.

En dan proberen ze te kalmeren omdat ze hysterisch zijn. ‘Tis allemaal zo erg niet’ .

Ene moment lig je te slapen, andere moment kots je de ziel uit uw lijf en zetten mama en papa u bijna manu militari onder een douche terwijl ge ni goed en wel beseft wat er aan de hand is. Komen ze af met ‘tis allemaal zo erg ni’. Als ik ne kleine was ik zou al snel mijne middelvinger leren gebruiken.

Ja, je moet dat wel met de nodige fijngevoeligheid doen ook he. Die hebben op dat ogenblik meestal veel geruststelling en medeleven nodig, en dan komt dat wel goed. Maar je kan ze moeilijk met kotshaar laten slapen he. :)

Ja, je moet dat wel met de nodige fijngevoeligheid doen ook he. Die hebben op dat ogenblik meestal veel geruststelling en medeleven nodig, en dan komt dat wel goed. Maar je kan ze moeilijk met kotshaar laten slapen he. :)
Dat snappen wij, maar zij op die jonge leeftijd nog niet hé. En we moeten eerlijk zijn: een hysterisch kind heeft de kracht van drie beren. Zoals al gezegd: ne zatte maat is grappig, een ziek kind breekt uw hart als ouder.

Overgeven durft af en toe al eens voorvallen maar godzijdank binnen de perken. Toen ze nog heel jong was heeft ze RSV en Adeno-virus tegelijk gehad en door de druk van het hoesten kwam altijd haar nachtpap er met de druk van een brandweerslang eruit. Nog nooit in mijn leven heb ik iemand zo zien projectielspauwen. Wat een belevenis :unsure:

Dat snappen wij, maar zij op die jonge leeftijd nog niet hé.

Net daarom dat de manier waarop je ze aanpakt op dat ogenblik enorm belangrijk is he.
Behalve de seconden voor het spuwen, dan is het toch maar uit bed tillen hoor :p

Dat snappen wij, maar zij op die jonge leeftijd nog niet hé. En we moeten eerlijk zijn: een hysterisch kind heeft de kracht van drie beren. Zoals al gezegd: ne zatte maat is grappig, een ziek kind breekt uw hart als ouder.

Overgeven durft af en toe al eens voorvallen maar godzijdank binnen de perken. Toen ze nog heel jong was heeft ze RSV en Adeno-virus tegelijk gehad en door de druk van het hoesten kwam altijd haar nachtpap er met de druk van een brandweerslang eruit. Nog nooit in mijn leven heb ik iemand zo zien projectielspauwen. Wat een belevenis :unsure:
Onze heeft zo eens zitten projectielbraken terwijl ik hem vast had.
Midden in de nacht, wenen en zeuren dus ik ga kijken en neem hem op en met zijn gezichtje zo naar me toe vraag ik wat er scheelt en hup....
Keiharde stroom projectielkots/melk tegen mijn kin, hals, borst. Mijn eerste reflex was eigenlijk om m'n kind van mij af te goh eu ja gooien/duwen 🙈 gelukkig niet gedaan.

Sinds ik papa ben geworden schrik ik toch soms van het stereotype/generatiekloof.

Vooral 45+ die legit verbaasd zijn dat ik ook pampers ververs, flesje geef, snachts opsta, etc. Basically gewoon ouder zijn dus :wtf:

Gisteren bij een ex-collega op bezoek (+50). Mijn madam is 3 dagen in het buitenland voor het werk. "Ah dus de dochter gaat dan bij de schoonouders slapen ofzo?" :unsure: uh nee? Ik zorg zelf voor mijn dochter...

Ik vind het vooral triest dat zij wél de tijd hebben meegemaakt waar het blijkbaar toch "logisch" was dat de vrouw instaat voor de opvoeding en papa-zijn is even babysitten, om het zo te verwoorden.

De dochter is vandaag al 4 maanden btw :love: wat gaat het snel

Sinds ik papa ben geworden schrik ik toch soms van het stereotype/generatiekloof.

Vooral 45+ die legit verbaasd zijn dat ik ook pampers ververs, flesje geef, snachts opsta, etc. Basically gewoon ouder zijn dus :wtf:

Gisteren bij een ex-collega op bezoek (+50). Mijn madam is 3 dagen in het buitenland voor het werk. "Ah dus de dochter gaat dan bij de schoonouders slapen ofzo?" :unsure: uh nee? Ik zorg zelf voor mijn dochter...

Ik vind het vooral triest dat zij wél de tijd hebben meegemaakt waar het blijkbaar toch "logisch" was dat de vrouw instaat voor de opvoeding en papa-zijn is even babysitten, om het zo te verwoorden.

De "goeden ouden tijd" waar de vrouw ook veel vaker thuisbleef en de man zijn kinderen eens zag na het werk zeker. Ik herinner me nog verhalen van hoe ik als baby begon over te geven toen mijn vader met mij alleen thuis was, en hij niet echt wist wat te doen. Ergens aandoenlijk, maar natuurlijk ook omdat zoals je zegt het toen kennelijk "standaard" was dat een man compleet hulpeloos was op dat vlak. Een soort toeschouwer.

Vriend van mij die ik vaak zie heeft nu een kind van een jaar en die vertelt ook dat ze aan zijn vader niet zoveel hebben, ook omdat die destijds nooit een pamper heeft verversd van zijn eigen kind, laat staan dus voor zijn kleinkind.

Achja, andere tijden zeker.

Heel herkenbaar. Al moet ik toegeven dat er bepaalde zorgende taken de mama beter afgaan dan mij. Ik doe het, maar dan zie ik mijn vrouw dat zo gracieus doen dat ik niet anders kan dan mijn meerdere bekennen.
Ik merk ook nu dat de dochter ouder wordt dat ik ook meer into play kom als klimrek, stoel, vervoersmiddel of speelkameraad. Ook fijn :love:

Heel herkenbaar.
Je hebt dat ook enorm als je er alleen mee gaat wandelen. Dan zie je de (stereotype, i know) mama's met de buggy echt met een blik kijken van "amai, ne alleenstaande papa".
Euhm, nee ... ik ga gewoon eens alleen met mijn dochter wandelen...

Je gaat ook effectief nog wel eens horen "ah, ge moet babysitten dit weekend?" terwijl je dus gewoon bij uw eigen kind bent... Dan moet ik mij soms echt inhouden...

En leg handdoeken op de lakens. Als ze dan overgeven moet ge in ieder geval de lakens al niet meer verversen.

Terug
Bovenaan