Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik maak van vele dingen wedstrijdjes hier.
Dat werk ALTIJD bij mijn dochter van 45 maanden :fingerguns_r:

Hier is het wel geregeld een gedoe met het eten. Vroeger at die alles, nu kan ze echt zo spelen met haar eten zonder ook maar 10 happen op een kwartier te doen en dan daarbij nog klagen dat ze het niet lust.
Als ik haar 2x zo zie prikken in haar eten, zonder echt door te prikken zodat er ook niks op haar vork hangt (jullie kennen het wel), dan is mijn geduld al op. Nu 2 dagen na mekaar dat we iets specialer klaar hadden gemaakt met allemaal dingen die ze nochtans wel graag eet en al 2 dagen dat het eten zo stroef gaat.
M.a.w. na het eten in bad en meteen bed in. Ze vraagt dan wel nog om een boterham, maar die geef ik niet.

Ze heeft deze morgen beloofd om goed te eten, dus ik ben benieuwd. Maar ik geef niet af, 't is dat of honger lijden! :unsure:
Ze moeten dat maar leren. Iets niet lusten is een luxeprobleem.

Hier is het wel geregeld een gedoe met het eten. Vroeger at die alles, nu kan ze echt zo spelen met haar eten zonder ook maar 10 happen op een kwartier te doen en dan daarbij nog klagen dat ze het niet lust.
Als ik haar 2x zo zie prikken in haar eten, zonder echt door te prikken zodat er ook niks op haar vork hangt (jullie kennen het wel), dan is mijn geduld al op. Nu 2 dagen na mekaar dat we iets specialer klaar hadden gemaakt met allemaal dingen die ze nochtans wel graag eet en al 2 dagen dat het eten zo stroef gaat.
M.a.w. na het eten in bad en meteen bed in. Ze vraagt dan wel nog om een boterham, maar die geef ik niet.
Komt erg bekend voor. Hier ook een erg moeilijke eter. In het begin gaven we nog wel een boterham, maar daar ook mee gestopt. We zijn wel van mening hier dat ze alles eens moet proeven een paar keer voor ze met de loze woorden van "ik lust dat niet" gaat afkomen.

Meestal lepelt mijn vriendin dan wel heel het bord in de dochter, zodat ze uiteindelijk toch iets binnen heeft. Fruit krijgen we daar nog altijd niet in. We hopen dat dit mettertijd wel over zal gaan al is een uur en half aan tafel zitten om er iets in te krijgen ook niet alles.

Ik maak van vele dingen wedstrijdjes hier.
Dat werk ALTIJD bij mijn dochter van 45 maanden :fingerguns_r:

Ze heeft deze morgen beloofd om goed te eten, dus ik ben benieuwd. Maar ik geef niet af, 't is dat of honger lijden! :unsure:
Hier al een paar maand zo een fase, ik laat het staan en vaak eet ze het een dik uur later dan wel nog op. 🤷🏼

ENIGE wat ze dan kan krijgen als ze nog niet eens wou proeven, is een appel

Eten ... de grootste ergernis hier thuis :wallbash:. Die van ons eet zoooooooooo traag en zoooooooooooo weinig dat ik mij afvraag of het wel eentje van mij is. Ondertussen alles al geprobeerd, maar zonder succes. Op school klagen ze daar ook over.
Nu bon, ze groeit en is actief enzo (nu dan toch, als baby was dat een echt probleem), dus alles ok zeker?🤷‍♂️

Proeven moet ze hier ook doen, en dat doet ze gelukkig ook.

Ze moeten dat maar leren. Iets niet lusten is een luxeprobleem.
"De kindjes in Afrika Oekraïne zouden blij zijn met wat op uw bord ligt verdomme."

De jongste is daar ook veel lastiger in dan haar broer. Gelukkig is m’n ex rond dezelfde periode tot de conclusie gekomen dat de tijd rijp is om haar menu uit te breiden want ik zag er tegenop om de enige te zijn waarbij ze niet altijd haar zin krijgt.

Ik heb het ook afgeleerd om er bij te blijven zitten om “te helpen” want dat werkt toch meestal averechts en frustreerde mij vooral. Ze kan het prima zelf dus als ze kiest om te treuzelen met haar eten, blijft ze gewoon langer aan tafel zitten tot ze genoeg gegeten heeft (hoeft niet altijd leeg). Haar broer is dan terug aan het spelen en ofwel speel ik mee of ruim wat op of was hun brooddozen uit voor de volgende dag zodat ik er niet de hele tijd op moet kijken.

Hallo 4 maanden slaapregressie :cry:
Ik hoop dat het snel betert, bij onze oudste zoon hebben wij eerst 4 maanden een heel goede slaper gehad en toen plots niet meer, 14 fucking maanden lang.

Ik maak hier trouwens ook van veel zaken wedstrijdjes, maar nu worden die natuurlijk super competitief :unsure:.

Hier hoeft het ook niet leeg, want meestal geven wij ook iets te veel lijkt me.
Als het dan echt lang duurt en ik help haar, dan eet ze het wel zonder problemen op en lijkt ze het wel lekker te vinden.

Maar helpen wil ik liefst niet doen, want ze is oud genoeg.

Ik hoop dat het snel betert, bij onze oudste zoon hebben wij eerst 4 maanden een heel goede slaper gehad en toen plots niet meer, 14 fucking maanden lang.

Ik maak hier trouwens ook van veel zaken wedstrijdjes, maar nu worden die natuurlijk super competitief :unsure:.
... 14 maanden? Fucking hell :unsure: ik hoopte dat dit maar enkele weken ging duren. Hopelijk heb ik gelijk :crazy:

Hier sliep ze van +-19:00 tot 03:00 aan één stuk, dan een nachtvoeding en verder slapen van 03:30 tot 06:30-07:00

Nu is het een compleet ander verhaal, ikzelf zit op iets van 4h slaap per nacht, niet extreem erg maar kan wel snel doorwegen vrees ik. Vooral de fopspeen is momenteel een vergiftigd geschenk.. dus nu constant pogingen doen om ze in slaap te laten vallen zonder.

Hier is nummer twee op weg, net resultaten van de nip-test gehad en die waren positief. Een beetje een toegeving van mij tegenover mijn vriendin want voor mij was eentje wel voldoende maar zij wou er heel graag twee. Op zich voor mij ok maar ik zie wel tegenop tegen dat eerste levensjaar, kzou liefst eigenlijk direct een peuter hebben die toch een minimum aan zelfstandigheid heeft :unsure:

Dochter is een paar maanden uit de pampers en in september zitten we er terug in :smurf:

... 14 maanden? Fucking hell :unsure: ik hoopte dat dit maar enkele weken ging duren. Hopelijk heb ik gelijk :crazy:

Hier sliep ze van +-19:00 tot 03:00 aan één stuk, dan een nachtvoeding en verder slapen van 03:30 tot 06:30-07:00

Nu is het een compleet ander verhaal, ikzelf zit op iets van 4h slaap per nacht, niet extreem erg maar kan wel snel doorwegen vrees ik. Vooral de fopspeen is momenteel een vergiftigd geschenk.. dus nu constant pogingen doen om ze in slaap te laten vallen zonder.
Hier van hetzelfde hoor. 14 maand oud, nog steeds slechte slaper... Maar dat is al lang niet meer gerelateerd aan slaapregressies.

Hier twee jaar en een beetje en zijn slaappatroon is met momenten heel goed en mooi doorslapen om daarna weer een tijdje minder goed te slapen en vroeg wakker te worden. Heel op en af dus 🤷🏼‍♀️

Normaal ging onze zoon morgen starten met de crèche (4 maand).

Afgelopen week wel 2 wenmomentjes gehad. Resultaat : vandaag wakker met 39° koorts en continu jammeren ! Dat wordt al zijn startdag missen. :lol:

We volgen het uiteraard op, maar hij drinkt wel nog en is alert dus zoveel zorgen maken we ons voorlopig niet. 😅

Ik had wat zitten grommelen tegen zoonlief dat ik het beu was dat hij altijd maar mee naar wc wil gaan samen met mij. Ik zei dat ik heel graag nog eens alleen en op mijn gemak wou kunnen plassen.
Ging ik net het kleinste kamertje binnen en trof ik daar zijn grote opblaasbare T-rex van een meter hoog aan....

Ik had wat zitten grommelen tegen zoonlief dat ik het beu was dat hij altijd maar mee naar wc wil gaan samen met mij. Ik zei dat ik heel graag nog eens alleen en op mijn gemak wou kunnen plassen.
Ging ik net het kleinste kamertje binnen en trof ik daar zijn grote opblaasbare T-rex van een meter hoog aan....
Zo ben ik ook eens de wc in gelopen en stonden er 3 kinderstoelekes met elk een dino op :thinking:. Twas gezellig precies.

Foto gevonden, het waren 2 dinos, 1 draak, 1 kat en 4 zandlopers :laugh:.
018cb7143e76cf6198182885f3bc6dd7f8edaa64.jpg

Voldoende gevarieerd aanbieden doen wij ook maar aan heel die reutemeteut van ‘tis dat of niks’ of ‘dan blijf je zitten tot minstens x of y op is’ hebben wij nooit meegedaan. Bij mijn man was dat zo en die is über kieskeurig nu tot op het punt als zijn zin van eten niet in huis is (bijv keiveel zin in steak en we hebben enkel vis) dan eet hij nog liever niet. Een kleuter soit, hij neemt zijn nu vrij zijn om te kiezen volkomen op, niemand gaat die ooit nog dicteren wat te eten.
Bij mij thuis was het eet waar je zin in hebt (van je bord wtv) en heb je specifiek zin in iets, vraag het (graag zelfs, moest ons moeder niet denken). Veel honger, weinig of geen honger? Alles was ok en bespreekbaar. Ik eet alles.
Je hebt de luxe van volle supermarkten en jij kiest gewoon elke dag wat eten maar uw kleine moet zich daar maar aan aanpassen? Nope. Er is leren eten en leren eten. Eten en moeten mogen niet samen. Recipe4Disaster.

Voldoende gevarieerd aanbieden doen wij ook maar aan heel die reutemeteut van ‘tis dat of niks’ of ‘dan blijf je zitten tot minstens x of y op is’ hebben wij nooit meegedaan. Bij mijn man was dat zo en die is über kieskeurig nu tot op het punt als zijn zin van eten niet in huis is (bijv keiveel zin in steak en we hebben enkel vis) dan eet hij nog liever niet. Een kleuter soit, hij neemt zijn nu vrij zijn om te kiezen volkomen op, niemand gaat die ooit nog dicteren wat te eten.
Bij mij thuis was het eet waar je zin in hebt (van je bord wtv) en heb je specifiek zin in iets, vraag het (graag zelfs, moest ons moeder niet denken). Veel honger, weinig of geen honger? Alles was ok en bespreekbaar. Ik eet alles.
Je hebt de luxe van volle supermarkten en jij kiest gewoon elke dag wat eten maar uw kleine moet zich daar maar aan aanpassen? Nope. Er is leren eten en leren eten. Eten en moeten mogen niet samen. Recipe4Disaster.
Ik ben ook een moeilijke eter, maar ben op jou manier opgevoed. Maar ik kon dat als kind ook gewoon om te zeggen, "dat eet ik niet graag, dus dan eet ik niks".
Maar "Tis dit of niks", daarmee geef je letterlijk aan dat het eten dat er op het bord ligt, dus niet goed is... Dus ik snap zeker dat dat contraproductief kan zijn...

Ik kan niet slapen...

Donderdag nacht heeft onze kleine haar heel bed inclu muren ondergekotst. Toen hebben we de fucking rookie mistake gemaakt om ze even in ons bed te leggen voor de opkuis, waarop ze prompt ons bed onder kostste ("hoeveel kan uit zo ne kleine komen" denkt ge dan).
GELUKKIG hebben wij een gastenbed... 3 keer raden welk tafereel zich daar afspeelde 20min later ("HOEVEEL KAN IN GODS FUCK NAAM UIT ZO NE KLEINE KOMEN" denkt ge dan).

Vrijdag dag en nacht en zaterdag was dan alles in orde. Dus jah, dan voelt ge u veilig natuurlijk. NIET GELOVEN, zaterdag nacht ging de fontein weer op turbo mode.
Ik lig hier nu angstvallig wakker, niet van hoge energie facturen of Russische bommen gelijk ne normale mens. Nee ik ben benauwd naar de babyfoon aan het luisteren om op tijd de zondvloed te stoppen:headshake:.

Dusjah, nu... nu kan ik niet slapen.

Ps: Ne kotsende zatte maat is grappig, ne creperende kleine is hartverscheurend 💔

Pps: Extra bonuspunten voor net verhuisd te zijn en nog in dozen moeten gaan zoeken om nieuwe lakens enzo te vinden. :wallbash:

Ppps: De babyfoon gebruiken we eigenlijk niet meer. Ik ben wel blij dat we dat ding nog niet weg hadden gesmeten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan